معامله خرید اکتیویژن بلیزارد توسط مایکروسافت در آفریقای جنوبی تایید شد

اشتراک گذاری

دادگاه رقابتی آفریقای جنوبی بدون شرط، معامله خرید اکتیویژن بلیزارد توسط مایکروسافت را تایید کرده است.

معامله پیشنهادی خرید اکتیویژن بلیزارد توسط مایکروسافت در یک کشور دیگر هم تایید شد. با اعلام رسمی دادگاه رقابتی آفریقای جنوبی، این اداره بی‌قیدوشرط معامله مدنظر را تایید کرده است. البته به‌گفته این سازمان، دلایل این تصمیم در زمانی دیگر اعلام خواهد شد.

اکنون این معامله در تقریبا ۴۰ اداره تنظیم رقابت تایید شده است. در ماه می، اتحادیه اروپا و اداره تنظیم رقابت چین هر دو معامله را قبول کردند. طی این معامله، ردموندی‌ها مالکیت برخی مجموعه‌های محبوب گیمینگ نظیر Call of Duty و World of Warcraft را به‌دست می‌آورند.

البته هنوز ادارات بریتانیا و ایالات متحده آمریکا مخالف این ادغام هستند. در آوریل، سازمان رقابت و بازار بریتانیا (CMA) گفت به‌خاطر نگرانی‌ها از تاثیر این معامله روی بازار نوپای کلاد گیمینگ، مانع تکمیل معامله ۶۹ میلیارد دلاری خواهد شد. مایکروسافت هم رسما علیه این تصمیم اعتراض کرد و آن را برای بریتانیا بد دانست.

کمیسیون تجارت فدرال آمریکا (FTC) هم در تلاش برای جلوگیری از این ادغام به‌دلیل نگرانی‌های ضدرقابتی، شکایتی ثبت کرده است. هفته قبل غول فناوری آمریکایی و این سازمان در دادگاه روبروی هم قرار گرفتند. این اداره تنظیم رقابت به‌دنبال دستوری موقت برای بلاک کردن مایکروسافت از تکمیل معامله است تا قاضی امور اداری داخلی FTC، در ماه اوت به‌طور جداگانه این پرونده را بررسی کند.

مایکروسافت هم بیکار ننشست و می‌خواهد تا قبل از ۲۷ تیر (۱۸ ژوئیه) که زمان منقضی شدن معامله پیشنهادی کنونی است، آن را به سرانجام برساند. گفتنی است پس از این تاریخ، اکتیویژن بلیزارد می‌تواند ۳ میلیارد دلار هزینه فسخ قرارداد را از شرکت Microsoft دریافت کند.

بیشتر بخوانید  به‌روزرسانی ماه نوامبر ایکس باکس ویژگی‌های جدیدی را به‌همراه می‌آورد

اخبار مرتبط