مانیتورهای گیمینگ ۳۶۰ هرتز و QD-OLED سامسونگ معرفی شدند

اشتراک گذاری

سامسونگ ۲ نمایشگر گیمینگ QD-OLED جدید را با ابعاد ۳۱.۵ و ۲۷ اینچ معرفی کرده است که از قابلیت ارائه نرخ نوسازی تصویر تا حداکثر ۳۶۰ هرتز برخوردار هستند.

در CES 2024 طیف وسیعی از نمایشگرهای گیمینگ QD-OLED توسط تولیدکنندگان مختلف به نمایش گذاشته خواهد شد که گزینه‌های مختلفی را در رده‌های قیمتی متنوع در اختیار کاربران قرار می‌دهند. سامسونگ هم در تلاش است تا با معرفی دو محصول جدید، گزینه‌های QD-OLED بیشتری را در اختیار مخاطبان خود قرار دهد. Samsung Display، رسانه رسمی انتشار اخبار مربوط‌به نمایشگرهای سامسونگ اعلام کرده است که این شرکت درحال آماده‌سازی ۲ مانیتور QD-OLED جدید با ابعاد ۲۷ و ۳۱.۵ اینچ است.

در مورد مدل ۳۱.۵ اینچی با یک پنل تخت مواجه هستیم که رزولوشن UHD یا 3840×2160 برخوردار است و نرخ تراکم پیکسل در آن به 140ppi می‌رسد. این مانیتور یک محصول رده بالای گیمینگ است که مسلماً از قیمت بالایی هم برخوردار است. سامسونگ اعلام کرده است که AMD با محصولات سری RDNA 3 خود یکی از مهم‌ترین شرکای این شرکت در توانمند سازی مانیتورهای نسل جدید و رفرش ریت بالای آن‌ها است.

مدل QD-OLED دوم، ۲۷ اینچ سایز دارد که مجدداً در طراحی آن از یک پنل تخت استفاده شده است و رزولوشن تصاویر آن در سطح QHD یا 2560×1440 قرار دارد. این مانیتور امکان ارائه نرخ نوسازی تصویر تا حداکثر ۳۶۰ هرتز را دارد و بیشتر برای کاربران بازی‌های eSports و رده‌ی بازی‌های High-Refresh Rate مناسب است.

براساس توضیحات سامسونگ، هر دو گزینه QD-OLED جدید این شرکت هم‌اکنون وارد فاز تولید انبوه شده و بعد از معرفی رسمی در CES 2024 سال آینده به بازار عرضه خواهند شد. این شرکت همچنین خاطر نشان کرد که ازطریق گسترش خطوط تولید کارخانجات خود، در سال ۲۰۲۴ تولید و عرضه نمایشگرهای مختلف خود را ۳ برابر خواهد کرد. QD-OLED درواقع فرم خلاصه‌شده‌ی «دیودهای نورافشان ارگانیک مبتنی‌بر نقاط کوانتومی» (quantum dot organic light-emitting diode) است که سال ۲۰۱۹، سامسونگ آن را مطرح کرد.

بیشتر بخوانید  قیمت RTX 4070 Super کاهش سریعی داشته است

این محصولات که تماماً جدید هم محسوب نمی‌شوند، صرفاً نسخه‌ی بهبود‌یافته‌ای از فناوری OLED را ارائه می‌کنند که به‌ادعای سامسونگ دیسپلی، می‌تواند گسترده‌ترین طیف رنگی را بین فناوری‌های موجود نمایشگر ارائه دهد. به‌طور خلاصه، پنل‌های QD-OLED جدید سامسونگ مانند OLEDهای قدیمی هستند که کنتراست بسیار زیادی با ارائه‌ی رنگ سیاه عمیق داشتند؛ ولی رنگ‌های زنده‌تر و سطوح روشنایی بیشتری را ارائه می‌کنند.

اخبار مرتبط