فیل اسپنسر: تعداد کاربران کنسول ایکس باکس بیشتر از همیشه است

اشتراک گذاری

فیل اسپنسر، رئیس بخش گیمینگ مایکروسافت، در آخرین مصاحبه خود به وضعیت کنونی پلتفرم ایکس باکس پرداخته است.

زمان زیادی طول کشید تا گیمرها کنسول‌های نسل گذشته را کنار بگذارند و به کنسول‌های نسل نهم روی بیاورند. اخیراً گزارش دادیم که نیمی از گیمرهای پلی استیشن ۴ هنوز از سخت‌افزار نسل قبلی استفاده می‌کنند و مشکوکیم که موقعیت مشابه‌ای برای مایکروسافت نیز وجود داشته باشد.

این امر خروج از نسل قبلی را که هنوز به‌طور مرتب بازی‌های جدید دریافت می‌کند، سخت‌تر کرده است و در ترکیب با خدماتی مانند گیم پس، تفسیر اعداد فروش که دیگر تصویر کاملی از وضعیت دنیای بازی ارائه نمی‌دهند، دشوارتر از قبل شده است.

در مصاحبه IGN با فیل اسپنسر، رئیس بخش گیمینگ مایکروسافت، مثال خوبی را از این موضوع می‌بینیم. می‌دانیم ایکس باکس سری ایکس و ایکس باکس سری اس برای رقابت با پلی استیشن ۵ از نظر فروش با مشکل مواجه شده است؛ اما به نظر می‌رسد که تعداد گیمرهای ایکس باکس همچنان بیشتر از همیشه باشد. اسپنسر دراین‌باره گفت:

«در حال حاضر تعداد کاربران کنسول ایکس باکس بیشتر از همیشه است. می‌توانم این موضوع را تا حد زیادی به گیم پس ربط دهم و به همین دلیل است که من عاشق گیم پس هستم. ما همچنین می‌خواهیم افراد بتوانند بازی‌ها را خریداری کنند؛ بنابراین هر از گاهی به آمار رجوع می‌کنم تا ببینم فروش بازی‌های ثرد پارتی ما در چه وضعیتی قرار دارد. ما از نظر فروش در طول پنج سال گذشته همواره رشدی دو رقمی را تجربه کرده‌ایم.»

مایکروسافت قبلاً تأیید کرده بود که روی سخت‌افزار نسل بعدی کار می‌کند و همچنین شایعه شده است که یک ایکس باکس قابل حمل نیز در دست توسعه دارد که امیدواریم منجر به افزایش فروش شود؛ زیرا با وجود رشد تعداد کاربران ایکس باکس طی سال‌های گذشته، احتمالاً فیل اسپنسر از میزان فروش کنسول‌های نسل فعلی کاملاً راضی نیست.

بیشتر بخوانید  مایکروسافت احتمالا روی کنترلرهای شبیه جوی-کان نینتندو کار می‌کند

اخبار مرتبط

کامپیوتر

بازی Spec Ops The Line ریمیک می‌شود؟

به‌نظر می‌رسد که شرکت 2K Games مشغول توسعه نسخه ریمیک بازی Spec Ops The Line است. شرکت 2K Games درحال‌حاضر روی چندین بازی بزرگ کار