علاقه یو سوزوکی به ساخت پیش درآمدی برای مجموعه Shenmue

علاقه یو سوزوکی به ساخت پیش درآمدی برای مجموعه Shenmue

اشتراک گذاری

خالق مجموعه Shenmue درباره آینده این سری و علاقه خود به ساخت پیش-درآمدی برای آن صحبت کرده است.

اخیرا یو سوزوکی، خالق مجموعه Shenmue درباره آینده این سری مصاحبه‌ای داشته است. در نوامبر ۲۰۱۹ بود که بالاخره شنمو ۳، دنباله موردانتظار این مجموعه برای پلی استیشن 4 و پی‌سی عرضه شد و به دو دهه صبر طرفداران خاتمه داد. اما متاسفانه این بازی نتوانست ورای ۷۰ هزار نفری که در کیک‌استارتر از آن پشتیبانی کردند، مخاطبان زیادی پیدا کند و دیپ سیلور، ناشر بازی هم آن را یک بازی برای طرفداران خاص سری دانست؛ نه اثری عام‌پسند. اما درهرصورت سوزوکی از علاقه خود برای ساخت ادامه سری خبر داده بود.

اکنون او در مصاحبه با شعبه ژاپن IGN درباره ایده‌های آینده سری صحبت کرده است. یکی از این ایده‌ها ساخت پیش-درآمدی برای شنمو مشابه Yakuza 0 است. یاکوزا زیرو توانست نقطه عطف مجموعه یاکوزا شود و راه ورودی برای بسیاری از بازیکنان جدید بود. وقتی از سوزوکی درباره رویکرد مشابهی برای Shenmue سؤال پرسیده شد، او جواب داد: «بله، من به آن فکر کرده‌ام. فعلا نمی‌توانم وارد جزئیات شوم؛ اما واقعا به آن فکر کرده‌ام».

سوزوکی ادامه داد: «فکر می‌کنم بازسازی خیابان‌های دوبویتا با گرافیک مدرن روی یک موتور بازی‌سازی جدید به‌تنهایی انگیزه‌بخش ساخت آن باشد. همچنین موضوع تنها گسترش ابعاد آن نیست. ساخت دوبویتایی با جزئیات بیشتر از شنموی اصلی ایده جذابی است؛ به‌خصوص اگر درباره یک پیش-درآمد با داستانی جدید صحبت کنیم؛ نه یک ریمیک».

یو سوزکی، خالق سری Shenmue

سوزوکی دوباره تاکید کرد اگر Shenmue 4 رخ دهد، قصد دارد بیشتر از نسخه سوم پذیرای بازیکنان جدید باشد. شنمو ۳ بیشتر برای رضایت طرفداران هاردکور سری ساخته شده بود. او ادامه داد: «می‌خواهم Shenmue 4 برای بازیکنان جدید لذت‌بخش باشد. برای این کار، مهم‌ترین مسئله این است که بدون دانستن اتفاقات قبلی داستان، بازی لذت‌بخش باشد. فکر نمی‌کنم بازیکن جدید بخواهد صد درصد داستان را بداند و تنها بیست یا سی درصد کافی است».

بیشتر بخوانید  پیوستن نویسنده Gotham Knights به بازی آیرون من EA

این کارگردان کهنه‌کار درباره شنمو ۳ گفت: «در نسخه سوم، ما یک ویدئوی خلاصه قرار دادیم که اتفاقات مهم آثار قبلی را شرح می‌دهد؛ اما در Shenmue 4 می‌خواهم این قضیه درون بازی رخ دهد. اگر بازیکن بتواند به‌طور طبیعی تنها با بازی کردن اتفاقات قبلی را بفهمد، برای او عالی خواهد بود. مثلا به‌جای دیدن یک ویدئوی جداگانه، داشتن فلش‌بک‌های قابل بازی یک روش برای انجام این کار است».

سوزوکی قبلا در تیتراژ نسخه سوم خطاب‌به بازیکنان گفته بود تا وقتی افرادی باشند که خواهان شنمو هستند، این سری ادامه خواهد داشت. با اینکه مشخص نیست آیا او در حال کار روی بازی جدیدی از سری است، اما روی پروژه‌های دیگری کار می‌کند: «غیر از شنمو، ایده‌های متفاوتی برای دیگر بازی‌ها وجود دارند که دوست دارم آن‌ها را بسازم. با اینکه نمی‌توانم وارد جزئیات شوم، در حال کار روی یک بازی جدید هستیم».

اخبار مرتبط