عرضه بازی های سونی روی کامپیوتر برای افزایش فروش PS5 است

اشتراک گذاری

مدیرعامل پلی استیشن به‌تازگی اعلام کرد که عرضه بازی‌های انحصاری این شرکت روی کامپیوتر به‌منظور ترغیب بازیکن‌ها برای خرید پلی استیشن 5 انجام می‌شود.

هرمن هالست، مدیرعامل جدید پلی استیشن در جدیدترین بیانیه‌ی خود همزمان با توضیح رویکرد جدید سونی در عرضه بازی‌های خود، تأکید کرد که این استراتژی تغییر نکرده است. او در ادامه اعلام کرد که بازی‌های تک‌نفره از روز اول روی کامپیوتر منتشر نخواهند شد. هالست در راستای استراتژی جدید سونی اظهار داشت که این شرکت قصد دارد تمامی آثار لایو-سرویس خود را از روز عرضه در دسترس کاربران کامپیوتر نیز قرار دهد؛ رویکردی که با انتشار بازی Helldivers 2 آزمایش شد و نتایج خوب فروش ۱۲ میلیون نسخه‌ای را در پی داشت.

ازطرفی برنامه‌های سونی برای عرضه بازی‌های تک‌نفره و داستان‌محور روی رایانه‌های شخصی متفاوت است؛ چراکه قصد دارد با عرضه آثاری مانند Ghost of Tsushima و God of War بازیکن‌ها را به خرید کنسول پلی استیشن 5 تشویق کند. این شرکت امیدوار است تا بتواند گیمرها را برای تجربه نسخه‌های بعدی این آثار به‌سمت کنسول خود جذب کند.

او در ادامه افزود که نمایش‌های تلویزیونی دیگر مانند Last of Us نیز عملکردی مشابه با این رویکرد دارند. سونی قصد دارد از اهداف اصلی اکوسیستم کنسول خود حمایت کند. هالست در این راستا اظهار داشت: «ما فرنچایزهای خارق‌العاده خود را به مخاطبان جدیدی معرفی می‌کنیم. امیدوار هستیم تا بتوانیم بازیکن‌های جدیدی را به پلتفر‌م‌های پلی استیشن اضافه کنیم.»

هرمن هالست در کنار یک هلگاست از بازی Killzone

هالست طی بیانه‌ دیگری ادعا کرد که سونی قصد دارد هزینه‌های توسعه بازی‌ها را کاهش دهد. او امیدوار است که فرصت‌های انتشار آثار مختلف روی پلتفرم‌های دیگر و همکاری با شرکت‌ها بتواند نتیجه‌های مثبتی را برای سونی در پی داشته باشد.

بیشتر بخوانید  عرضه پنج کاراکتر دیگر برای بازی Mario Kart 8 Deluxe

به‌نظر می‌رسد که سونی به رویکرد جدید خود اعتماد دارد. تعداد زیادی از بازی‌های این شرکت به کامپیوتر راه یافتند، اما نسخه‌های بعدی آی‌پی‌های بزرگ پلی استیشن در ابتدا روی پلی استیشن 5 منتشر خواهند شد؛ برای مثال بازی‌های God of War و Spider-Man هنوز داستان‌های زیادی برای گفتن دارند که تنها روی پلی استیشن 5 قابل ارائه است. همچنین طبق شایعات متشر شده، بازی Ghost of Tsushima 2 ممکن است سال آینده برای پلی استیشن 5 منتشر شود.

اخبار مرتبط