عدم عرضه بازی ها در روز اول روی سرویس پلی استیشن پلاس برای سونی مناسب بوده است

اشتراک گذاری

یکی از مدیران شرکت سونی درباره استراتژی عدم عرضه بازی‌های فرست-پارتی در روز عرضه روی سرویس پلی استیشن پلاس صحبت کرده است.

شرکت سونی اعتقاد دارد قرار ندادن بازی‌های فرست-پارتی در روز اول عرضه روی سرویس پلی استیشن پلاس برای این شرکت جوابگو بوده است. به‌تازگی رسانه gamesindustry.biz با نیک مگوایر، نایب رئیس و رئیس جهانی اشتراکات این شرکت مصاحبه‌ای انجام داده است.

تمرکز اصلی مصاحبه روی اعتماد شرکت ژاپنی به استراتژی پلی استیشن پلاس خود و انتظارات بازیکنان از آینده سرویس بوده است. او درباره اطمینان شرکت به سرویس گفت: «قرار دادن بازی‌ها [روی پلاس] کمی دیرتر از چرخه زندگی آن‌ها بدین معنی بوده است که می‌توانیم ۱۲، ۱۸ و ۲۴ ماه پس از عرضه آن‌ها به مشتریان بیشتری دست پیدا کنیم».

او افزود: «ما می‌بینیم مشتریان همچنان درباره این بازی‌ها هیجان‌زده می‌شوند و آن‌ها را تجربه می‌کنند. برای ما این جوابگو بوده است. هر از چند گاهی فرصتی برای سرمایه‌گذاری وجود خواهد داشت تا روی عرضه روز اول آثاری مثل Stray این کار را انجام دهیم. اما برای ما، گذاشتن این آثار [فرست-پارتی] ابتدا روی پلتفرم خارج از سرویس مفید بوده و درآینده هم استراتژی ما بدین‌سان خواهد بود».

سرویس پلی استیشن پلاس رویکرد متفاوتی با سرویس ایکس باکس گیم پس دارد؛ سرویسی که به کاربران خود اجازه می‌دهد تمامی آثار فرست-پارتی را روز اول به‌طور رایگان تجربه کنند. اما سونی روی دریافت مبلغ کامل از بازیکنان تمرکز کرده و سپس اعلام خواهد کرد یک بازی بعدا روی پلاس عرضه خواهد شد که معمولا این زمان یک سال یا بیشتر است.

بیشتر بخوانید  ریمیک Max Payne با بودجه کلانی ساخته می‌شود

درمورد آینده پلاس، رسما اعلام شده بود آزمایش استریم ابری بازی‌های پلی استیشن 5 شروع شده است و در تاریخ نامشخصی دراختیار کاربران سرویس قرار خواهد گرفت.

اخبار مرتبط