عبور درآمد جهانی نسخه موبایل بازی Diablo Immortal از مرز ۱۰۰ میلیون دلار

اشتراک گذاری

طبق گزارش‌های منتشر شده، بازیکنان پلتفرم موبایل در سراسر جهان تاکنون بیش از ۱۰۰ میلیون دلار را در بازی Diablo Immortal هزینه کرده‌اند.

بازی Diablo Immortal در زمان انتشار به‌دلیل شیوه‌های درآمدزایی غیرمتعارف خود مورد انتقادات شدیدی قرار گرفت. بااین‌حال جدیدترین بازی شرکت بلیزارد روی پلتفرم موبایل همچنان به سودرسانی موفق خود ادامه می‌دهد. به‌گفته‌ی گروه آماری Sensor Tower Intelligence، بازی نقش‌آفرینی و رایگان Diablo Immortal از زمان عرضه روی موبایل تاکنون درآمدی بیش از ۱۰۰ میلیون دلاری داشته که ازطریق هزینه کردن بازیکنان در فروشگاه‌های اپ استور و گوگل پلی حاصل شده است.

طبق این آمار، Diablo Immortal یکی از سریع‌ترین IPهای منتشر شده روی موبایل به حساب می‌آید که به این موفقیت دست یافته است. پیش از این بازی Pokemon GO توانسته بود در مدت تنها دو هفته به درآمد بیش از ۱۰۰ میلیون دلاری برسد. بازی Diablo Immortal در حال حاضر سیزدهمین عنوان پردرآمد موبایل در سطح جهان به شمار می‌آید و رتبه‌ی چهارم در میزان هزینه‌های بازیکنان برای بازی‌های نقش‌آفرینی موبایل در سطح جهان را در اختیار دارد. 

همچنین بعد از بازی Fantasy Westward Journey محصول شرکت NetEase، بازی Diablo Immortal به دومین بازی پردرآمد MMORPG پلتفرم موبایل تبدیل شده است. عملکرد این بازی در بازار چین نیز بسیار خوب بوده و در دو روز اول عرضه به پردانلودترین اپلیکیشن در تمامی دسته‌بندی‌های اپ استور تبدیل شده است. Diablo Immortal تبدیل به سومین بازی پردرآمد موبایلی بازار چین در زمان عرضه شده است و اکنون پس از بازی Honor of Kings شرکت تنسنت، در رتبه‌ی دوم بازی‌های پردرآمد این بازار قرار دارد.

بیشتر بخوانید  معرفی بازی موبایل Zombie State: Roguelike FPS | ترکیبی جذاب از سبک‌های شوتر و روگ لایک

از نظر رتبه‌بندی درآمد کسب شده‌ی بازی Diablo Immortal، ایالات متحده در اول و پس از آن کره‌جنوبی و ژاپن قرار دارند. تقریباً ۵۹ درصد از هزینه‌های جهانی بازیکنان Diablo Immortal ازطریق اپ استور بوده و مابقی به گوگل پلی تعلق دارد. همچنین بلیزارد در هفته‌ی گذشته تایید کرده بود که بازی Diablo Immortal از رکورد ۲۰ میلیون نصب عبور کرده است.

نظر شما درباره‌ی موفقیت بازی Diablo Immortal چیست؟ آن را با ما در میان بگذارید.

اخبار مرتبط