شکایت حقوقی جدیدی علیه ولو در بریتانیا ثبت شد

اینستاگرام زومجی

اشتراک گذاری

شکایت حقوقی جدیدی ادعا دارد سوءاستفاده شرکت Valve از جایگاه خود در بازار بازی‌های ویدیویی به ‍۱۴ میلیون بازیکن بریتانیایی ضرر رسانده است.

در جریان جدیدترین اخبار دنیای سرگرمی مطلع شدیم ویکی شاتبولت، فعال حقوق دیجیتال، شکایتی به مبلغ ۶۵۶ پوند معادل ۸۳۹ دلار را به‌نمایندگی از ۱۴ میلیون بازیکن کامپیوتر علیه شرکت Valve ثبت کرده است که در بخشی از توضیحات آن می‌خوانیم: «ما معتقدیم شرکت Valve به‌طور غیرمنصفانه‌ای رقابت در بازار بازی‌های کامپیوتر و محتوای فروشی آن‌ها را از بین برده است که در نتیجه آن مصرف‌کنندگان بریتانیایی مجبور شده‌اند هزینه‌های بیشتری را پرداخت کنند.

مالک استیم ناشران بازی‌های ویدیویی را وادار به ثبت قراردادهایی می‌کند تا محدودیت‌هایی در قیمت‌گذاری حداقلی بازی‌ها برای پلتفرم‌های رقیب داشته باشند و ازاین‌طریق رقابت در بازار بازی‌های PC را متوقف کرده است. این موضوع درنهایت منجربه پرداخت هزینه‌های بیش‌ازحد معمول برای بازی‌ها و بسته‌های الحاقی توسط مصرف‌کنندگان بریتانیایی شده است و این غول دنیای سرگرمی را قادر ساخته است تا به دریافت حق کمیسیون‌های بیش‌از حد معمول (تا ۳۰ درصد) از ناشران بازی ادامه دهد.»

این شکایت شامل تمام بازیکن‌های کامپیوتر مستقر در بریتانیا می‌شود که از ژوئن ۲۰۱۸ به بعد بازی‌ها و بسته‌های الحاقی آن‌ها را خریداری کرده باشند. بااینکه این بازیکن‌ها می‌توانند از پرونده حقوقی اخیر انصراف دهند، اما اگر نتیجه آن به نفع شکایت‌کننده تمام شود حدود ۲۲ تا ۴۴ پوند برای هر بازیکن غرامت پرداخت خواهد شد.

درحال‌حاضر شکایتی از شرکت سونی در بریتانیا به جریان افتاده که با ادعای مشابه خواستار پرداخت غرامت ۵ میلیارد پوندی از سوی شرکت ژاپنی شده است. سال گذشته دادگاه تخصصی نظارت بر بازار رقابت در برتانیا، اولین تلاش سونی برای دفاع را رد کرد. پرونده مذکور سونی را به سوءاستفاده از موقعیت برتر خود در بازار بازی‌های ویدیویی متهم کرد که منجر به فروش بازی‌های و محتوای الحاقی پولی آن‌ها با قیمتی بیشتر در فروشگاه پلی استیشن شده است.

بیشتر بخوانید  احتمال انتشار Senua’s Saga: Hellblade 2 در نیمه دوم سال ۲۰۲۴

اخبار مرتبط