سونی عبارت 8K را بی‌سروصدا از باکس PS5 حذف کرد

اشتراک گذاری

شرکت سرگرمی‌های تعاملی سونی بسته‌بندی کنسول پلی استیشن 5 را در سکوت خبری و با حذف عبارت پشتیبانی از رزولوشن 8K تغییر داد.

دقیقا مشخص نیست که سونی از چه زمانی بسته‌بندی کنسول‌های پلی استیشن 5 را دستخوش تغییر کرده است، اما بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که اخیراً عبارت پشتیبانی از رزولوشن 8K از روی کارتن این کنسول حذف شده است. حتی زمانی‌که نسخه اسلیم کنسول PS5 در ماه نوامبر سال گذشته میلادی به بازار عرضه شد، این عبارت روی بسته‌بندی دستگاه وجود داشت.

فروشگاه‌های بزرگی مانند آمازون و Walmart همچنان بسته‌بندی قدیمی کنسول‌های PS5 را در موجودی خود دارند، اما هیچ یک از کنسول‌هایی که در فروشگاه رسمی PlayStation Direct به فروش می‌رسند، ادعای 8K بودن خروجی تصویر این کنسول را روی پکیج آن درج نکردند.

سونی از اوایل سال ۲۰۲۰ تلویزیون‌هایی که با پشتیبانی از رزولوشن 8K و نرخ نوسازی تصویر 120FPS همراه بودند را به‌عنوان محصولات «PS5 ready» تبلیغ می‌کرد. این شرکت پیش از رونمایی از پلی استیشن 5 در ماه نوامبر سال ۲۰۲۰ درباره این کنسول اظهار داشت: « PS5 ابتدا با قابلیت سازگاری با نمایشگرهای 8K در زمان عرضه، روانه بازار می‌شود و در آینده و با عرضه‌ی محتوای آن، آپدیت نرم‌افزاری مربوط‌به تبدیل خروجی تصاویر کنسول به رزولوشن 8K را دریافت خواهد کرد.»

بازی The Touryst که در سال ۲۰۲۱ برای کنسول پلی استیشن 5 عرضه شد، اولین بازی 8K و 60FPS این کنسول محسوب می‌شود، اما سونی هیچ وقت خروجی تصویر 8K را به‌صورت یک آپدیت سیستمی برای PS5 منتشر نکرد.

به‌تازگی شایعات مربوط‌به عرضه کنسول PS5 Pro در سال ۲۰۲۴ قوت گرفته است. گفته می‌شود پردازنده گرافیکی این کنسول از قابلیتی شبیه به DLSS برای آپ اسکیل گرافیکی تصاویر آن برخوردار است که احتمالا رزولوشن خروجی 8K را برای این کنسول ممکن می‌سازد. سونی در سال ۲۰۲۰ برای کنسول PS5 خود، از معماری RDNA 2 شخصی‌سازی شده با ۳۶ واحد پردازشی استفاده کرد که توان ۱۰.۳ ترافلاپسی و سرعت پردازشی ۲.۲۳ گیگاهرتزی را در اختیار کاربران این کنسول قرار می‌داد. منابع تام هندرسون از Insider Gaming و جف گراب (Jeff Grub) فعال رسانه‌ای درخصوص مشخصات پردازنده گرافیکی کنسول پلی استیشن 5 پرو ادعا می‌کنند که این دستگاه از تعداد ۳۰ WGP یا Work Group Process بهره می‌برد. این بدان معنی است که این کنسول ۶۰ واحد پردازشی خواهد داشت که از کنسول اصلی پلی استیشن 5، مقدار ۲۴ عدد بیشتر است.

بیشتر بخوانید  مدیر عامل سونی مشکلات تکنیکی کلاد گیمینگ را دشوار می‌داند

 Midori، یکی از افشاگرهای خوش‌سابقه ادعا کرده است که سونی در رویداد Summer Game Fest جزئیات جدیدی از بازی‌های فرست-پارتی خود ارائه می‌کند. رویدادی که رأس ساعت ۰۰:۳۰ شنبه، ۱۹ خرداد ۱۴۰۳ به‌وقت ایران برگزار می‌شود. 

درنهایت نظرات خود را در اینباره با گیم طور و سایر کاربران در میان بگذارید.

اخبار مرتبط