سونی سرمایه‌گذاری بزرگی روی بازی لایو سرویس سازندگان Days Gone کرده است

اشتراک گذاری

گفته می‌شود سونی بیش از ۲۵۰ میلیون دلار سرمایه را به بازی جدید و لایو سرویس استودیوی Bend، توسعه‌دهنده بازی‌ Days Gone اختصاص داده است.

سونی در جریان نشست تجاری اخیر خود از استودیوی Bend به‌عنوان یک تیم توسعه‌دهنده‌ی بازی‌هایی با ژانرهای مختلف یاد کرده است. استودیوی Bend که سابقه ساخت بازی Days Gone را در کارنامه دارد، هم‌اکنون روی پروژه جدیدی مشغول به کار است. از آنجایی‌که سونی از ابتدا هم چندان طرفدار آی‌پی Days Gone نبود، بازی جدید استودیوی Bend نیز دنباله‌ای برای آن نخواهد بود. اما این شرکت بودجه‌ی سنگینی را برای ساخت بازی جدید آن‌ها اختصاص داده است.

درواقع گفته می‌شود که مبلغ این سرمایه‌گذاری به بیش از ۲۵۰ میلیون دلار می‌رسد. استودیوی بند از زمان عرضه بازی Days Gone فعالیت چندانی نداشته است اما طرفداران از حمایت و پشتیبانی سونی از این تیم خوشحال خواهند بود. درحال حاضر جزئیات مشخصی درباره ماهیت این بازی در دست نیست، اما گفته می‌شود که این بازی هم یکی دیگر از برنامه‌های لایو سرویس سونی برای سال‌های آینده است که با استفاده از موتور آنریل انجین 5 در دست ساخت است.

سونی استودیوی بند را «یک تیم درحال توسعه و چند ژانری» معرفی می‌کند که پتانسیل بالایی برای آثار پیش روی آن در نظر گرفته می‌شود. براساس گفته‌های جف راس، کارگردان بازی Days Gone، سونی تمایلی برای سرمایه‌گذاری روی بازی Days Gone 2 یا اختصاص یک بودجه بزرگ برای آن نداشت. پروژه‌ای که تخمین زده می‌شود حداقل ۱۵۰ میلیون دلار هزینه ساخت در پی داشت.

این بودجه، بازی جدید استودیوی بند را بالاتر از God of War Ragnarok و The Last of Us Part 2 به یکی از پرهزینه‌ترین بازی‌های استودیوهای پلی استیشن تبدیل می‌کند. از آنجایی که این بازی به بازار بازی‌های لایو سرویس ورود خواهد کرد، احتمالا پلی استیشن انتظار سودآوری بالایی را از آن خواهد داشت. بااین‌حال بازی‌های لایو سرویس همواره با ریسک بالایی از موفقیت یا عدم موفقیت مواجه هستند که اختصاص این قبیل بودجه‌های سنگین را برای آن‌ها خطرناک می‌سازد.

بیشتر بخوانید  تریلر Helldivers 2 تحسین بازی توسط منتقدها را نشان می‌دهد

بازی Days Gone در مجموع ۱۰۰ میلیون دلار درآمد را ازطریق فروش دیجیتالی بازی برای سازندگان خود در پی داشت. از آنجایی که بیشتر فروش بازی‌های فرست پارتی سونی به‌صورت فیزیکی انجام می‌شوند، می‌توان به جزئت ادعا کرد که این بازی سودآوری بسیار خوبی را برای سازندگان آن به‌دنبال داشت. حتی کارگردان بازی ادعا می‌کند که فروش این بازی از Death Stranding بیشتر بوده است. اما متأسفانه سونی چندان طرفدار ایده‌ی ادامه‌ی ساخت بازی‌های Days Gone نبوده است.

درنهایت شما هم می‌توانید نظرات خود را در اینباره با گیم طور و سایر کاربران در میان بگذارید.

اخبار مرتبط