سونی بیانیه اخیر سازمان CMA را غافلگیرکننده و غیرمنطقی به شمار آورد

اشتراک گذاری

سونی در یک بیانیه، از تغییر دیدگاه سازمان CMA نسبت به پرونده‌ی خرید اکتیویژن بلیزارد توسط مایکروسافت انتقاد کرد.

به‌تازگی شرکت Sony در واکنش به بیانیه اخیر سازمان رقابت و بازار بریتانیا مبنی بر اینکه خرید اکتیویژن بلیزارد توسط مایکروسافت آسیبی به رقابت در بازار بازی‌های کنسولی نمی‌زند، بیانیه‌ای منتشر کرد و موضع این سازمان را مورد انتقاد قرار داد.

سونی در بیانیه خود موضع CMA را در مورد این خرید احتمالی «غافلگیرکننده، بی‌سابقه و غیرمنطقی» توصیف کرد و در ادامه توضیح داد: «تغییر موضع کامل CMA در مورد آسیب رقابت در بازار بازی‌های کنسولی بسیار تعجب‌آور، بی‌سابقه و غیرمنطقی است. بررسی‌های موقت، شواهد قابل‌توجهی را در این دور از ارزیابی‌ها ارائه می‌دهد و براساس آن‌ها می‌توان از این نظریه که مایکروسافت در صورت تکمیل خرید، توانایی و انگیزه‌ای برای جلوگیری از عرضه محتوای اکتیویژن و کاهش قابل‌توجه رقابت ازطریق محدود کردن پلی استیشن را دارد، حمایت کرد».

مایکروسافت نیز بیانیه خود را در این مورد منتشر کرد و گفت که به‌جای انحصاری کردن مجموعه Call of Duty، تمایل دارد از ارائه این بازی‌ها روی پلتفرم‌ها و دستگاه‌های دیگر، سود بیشتری کسب کند. مایکروسافت در این‌باره گفت: «هدف ما از زمان اعلام این خرید، کاملا مشخص بوده است. ما قصد نداریم دسترسی به بازی‌های کالاف دیوتی یا هر محتوای دیگری از اکتیویژن در پلی استیشن را متوقف کنیم یا کاهش دهیم. این استراتژی در تضاد مستقیم با منافع بازیکنان در بریتانیا و سراسر جهان خواهد بود. مایکروسافت به‌جای محدود کردن انتخاب یا دسترسی، قصد دارد از این خرید استفاده کند تا بازی‌های زیادی را برای بازیکنان روی پلتفرم‌ها و دستگاه‌های بیشتر ارائه دهد».

بیشتر بخوانید  بازی Helldivers 2 فروش بهتری را نسبت به Spider-Man 2 تجربه می‌کند

با وجود بیانیه اخیر سازمان CMA، این نهاد نظارتی هنوز تصمیم نهایی در مورد تاثیر خرید اکتیویژن بلیزارد بر بازار رقابت بازی‌ها در بریتانیا را اعلام نکرده است. این نهاد در ادامه توضیح داد که در حال حاضر تحقیقاتش به‌جای تاثیر این خرید روی بازی‌های کنسولی، بیشتر پیرامون بازار بازی‌های ابری تمرکز دارد. انتظار می‌رود تصمیم نهایی CMA در مورد این معامله حداکثر تا ۶ اردیبهشت (۲۶ آوریل) امسال اعلام شود.

شما می‌توانید نظرات خود درباره‌ این اخبار را با تیم گیم طور و سایر کاربرها در میان بگذارید.

اخبار مرتبط