سرعت رم ایده آل برای بازی چیست؟

اشتراک گذاری

سرعت رم برای بازی

دریافت رم بیشتر در بیشتر موارد بهتر است. اما اگر CPU/مادربرد از آن پشتیبانی نکند، رم با سرعت کمتری کار می کند. و رم کندتر، احتمالاً سایر اجزا را با تنگنا مواجه می کند و عملکرد کلی رایانه شخصی را کاهش می دهد. سرعت رم بالای ۳۲۰۰ MT/s برای DDR4 و ۵۲۰۰ MT/s برای DDR5 برای اکثر سیستم ها ایده آل است. می توانید رم با سرعت بیشتری را نصب کنید، اما همیشه به معنای بهبود عملکرد بازی نیست. بنابراین، در اینجا یک مطالعه سریع در مورد تعیین سرعت ایده آل رم برای بازی  های کامپیوتر را بررسی کرده ایم .

 

سرعت ایده آل رم به پردازنده بستگی دارد

شما می توانید رم با سرعتی برابر با حداکثر محدودیت سرعت رم CPU دریافت کنید.

 

حداکثر سرعت رم برای اکثر CPUهایی که از DDR4 پشتیبانی می کنند ۳۲۰۰MT/s است . برای CPU با پشتیبانی از DDR5 این مقدار ۵۲۰۰MT/s است . این سرعت ها باید عملکرد مناسبی به شما بدهد .

 

از طریق وب سایت سازنده می توانید حداکثر سرعت رم پشتیبانی شده CPU خود را بررسی کنید :

تاثیر رم در بازی کامپیوتر

توجه: هنگام انتخاب RAM مطمئن شوید که RAM’s CAS Latency  یا memory latency  را در نظر بگیرید . به طور خلاصه، تأخیر کمتر RAM’s CAS Latency بهتر است.

 

DDR4 3200MT/s و DDR5 5200 MT/s بیشترین کارایی را به شما می‌دهند و در عین حال از تنگناهای سرعت حافظه جلوگیری می‌کنند . این مقدار سرعت رم همچنین برای گیمرهای معمولی، متوسط ​​و رقابتی مناسب خواهد بود .

 

RAM با چنین نرخ های انتقال نیز به راحتی پیدا  می شود، با قیمت هایی در محدوده مقرون به صرفه . همچنین اگر در حال ساخت کامپیوتر شخصی با بودجه هستید، انتخاب خوبی است .

بیشتر بخوانید  بازی Kena: Bridge of Spirits در راه کنسول‌های ایکس باکس است

 

علاوه بر این، اگر می خواهید عملکرد بیشتری را از رم کم کنید ، همیشه می توانید آن را اورکلاک کنید .

 

 

فراتر از حداکثر سرعت رم CPU

شما می توانید با استفاده از حداکثر RAM پشتیبانی شده CPU، سرعت زیادی به دست آورید.

 

اما هنوز گزینه ای وجود دارد که می تواند عملکرد سیستم شما را کمی افزایش دهد . یعنی با نصب رم سریعتر از سرعت توصیه شده CPU.

 

این بستگی به مادربرد شما دارد .

لیست مشخصات حافظه مادربرد شامل فرکانس های OC حافظه پشتیبانی شده است . این برای کاربرانی است که مایلند برای برتری جزئی نسبت به حریف خود کمی بیشتر هزینه کنند.

 

به یاد داشته باشید که افزایش سرعت به طور کامل به بازی و نحوه مدیریت حافظه بستگی دارد .

 

شکی نیست که سرعت رم بالاتر برای بازی بهتر است. با این حال، اگر یک بازی از سرعت حافظه بالاتر استفاده نکند، عملکرد یکسان باقی می‌ماند.

عملکرد  مانیتور در بازی

در برخی از بازی ها، سرعت رم ۴۰۰۰ MT/s در مقایسه با ۳۲۰۰ MT/s عملکرد قابل توجهی به دست می آورد. گاهی اوقات، هر دو سرعت حافظه عملکرد مشابهی دارند .

 

اگر به دنبال افزایش عملکرد هستید، می توانید در محدوده ۳۸۰۰ MT/s تا ۴۰۰۰ MT/s برای DDR4 بمانید . برای DDR5، در محدوده ۵۶۰۰ MT/s تا ۶۰۰۰ MT/s باقی بمانید .

 

توجه داشته باشید که تنها زمانی می توانید این سرعت ها را دریافت کنید که XMP را فعال کنید یا رم را به صورت دستی اورکلاک کنید.

 

نتیجه نهایی

حداکثر سرعت RAM توصیه شده توسط سازنده CPU بهترین انتخاب خواهد بود.

بیشتر بخوانید  برنامه یوبیسافت برای پشتیبانی طولانی از بازی XDefiant

 

اگر بودجه کمی دارید، همیشه نیازی به رم سریع‌تر ندارید. با این حال، اگر بودجه مورد بحث نباشد، پاسخ کاملاً متفاوت است.

 

پردازنده‌های Ryzen نسبت به پردازنده‌های اینتل به سرعت‌های مختلف حافظه حساس‌تر هستند. بنابراین، در مورد پردازنده های Ryzen، رم بالاتر همیشه بهتر است.

 

به طور کلی، عملکرد هنوز به میزان زیادی به نحوه مدیریت حجم کاری حافظه بستگی دارد. برخی از بازی ها به سرعت RAM اهمیت نمی دهند در حالی که برخی دیگر تاخیر و پهنای باند را مهم تر می دانند.

 

برای بازی، این به معنای نرخ فریم بهتر است . با این حال، همه بازی ها ممکن است نتوانند از این مزیت استفاده کنند. بنابراین، تعداد کمی از بازی‌ها بهبود چندانی در عملکرد نخواهند داشت.

 

به هر حال، سریعتر همیشه بهتر است! بنابراین، اگر به دنبال رم برای بازی   هستید، همیشه مقدار بیشتری را انتخاب کنید.

اخبار مرتبط