سازنده Trine: ایکس باکس سری اس بیشتر مناسب گیمرها است تا بازیسازان!

اشتراک گذاری

یکی از اعضای استودیو سازنده Trine 5 درباره سخت‌افزار ایکس باکس سری اس و احتمال دردسر آفرینی آن صحبت کرده است.

از زمان معرفی کنسول ایکس باکس سری اس توسط مایکروسافت، همواره این بحث وجود داشته است که آیا سخت‌افزار ضعیف‌تر این کنسول نسبت‌به کنسول‌های نسل جاری با گذشت زمان برای سازندگان دردسرساز خواهد شد یا خیر. نمی‌توان ویژگی‌های مثبت این کنسول را نقض کرد؛ به‌خصوص از دید بازیکنان. اما تاکنون مشخص شده است سری اس محدودیت‌هایی دارد که می‌تواند باعث ایجاد مشکلات برای توسعه‌دهندگان شود.

ظاهرا استودیو فروزن‌بایت، سازنده بازی Trine 5: A Clockwork Conspiracy هم با این عقیده موافق است. اخیرا رسانه گیمینگ‌بولت مصاحبه‌ای با کای تووینن، مدیر بازاریابی این استودیو داشته است و از او پرسیده شد آیا سخت‌افزار Xbox Series S با هم‌نسلان خود توانایی ادامه دادن مسیر را دارد یا نه. او گفت با اینکه این کنسول برای افرادی که خواهان پرداخت مبلغ کمتری هستند گزینه‌ای مناسب است، اما از دید سازندگان می‌تواند دردسر آفرین باشد؛ به‌خصوص برای بازی‌هایی که از نظر تکنیکی قوی‌تر هستند.

تووینن گفت: «از دید یک توسعه‌دهنده، همواره سخت‌افزار قوی‌تر بهتر است. من فکر می‌کنم برای بازی‌هایی با گرافیک بالاتر، سری اس می‌تواند دردسرزا باشد. چون پشتیبانی از آن اجباری است. البته از دید یک بازیکن، داشتن گزینه‌ای ارزان‌تر خوب است».

می‌توان ادعا کرد این صحبت دیگر یک فرضیه نیست. استودیو لاریان با بازی Baldur’s Gate 3 برای اجرای مناسب کوآپ محلی روی این کنسول به مشکل خورد و عرضه بازی روی ایکس باکس با تأخیر مواجه شده است؛ تا حدی که نسخه‌ی ایکس باکس بالدرز گیت ۳ هنوز تاریخ انتشار مشخصی ندارد. سال گذشته هم تکلند گفته بود کارت گرافیک سری اس مشکلاتی را برای توسعه بازی Dying Light 2 ایجاد کرد.

بیشتر بخوانید  جوکر فلوریدا از سازنده GTA 6 دو میلیون دلار غرامت می‌خواهد

گفتنی است در این مصاحبه تووینن مشخص کرد Trine 5 با رزولوشن 4K و نرخ‌فریم ۶۰ روی پلی استیشن 5 و ایکس باکس سری ایکس اجرا خواهد شد و این اعداد برای ایکس باکس سری اس برابر 1440p و ۶۰ فریم است. همچنین تکمیل بازی نام‌برده حداقل ۱۲ ساعت طول خواهد کشید. استودیو فروزن‌بایت قبلا هم درباره ایکس باکس گیم پس گفته بود با اینکه برنامه‌ای شگفت‌انگیز برای رسیدن به گیمرهای بیشتری است، اما باعث اشباع بیش از حد محتوا می‌شود.

بازی Trine 5: A Clockwork Conspiracy قرار است تابستان برای پلی استیشن 4، پلی استیشن 5، ایکس باکس وان، ایکس باکس سری ایکس | ایکس باکس سری اس، نینتندو سوییچ و رایانه‌های شخصی عرضه شود.

اخبار مرتبط