سازنده بوردرلندز به تصاحب تیک-تو اینتراکتیو در می‌آید

پوستر نسخه دیلاکس بازی Borderlands 3

اشتراک گذاری

شرکت امبریسر پس از شایعات فراوان تأیید کرد که شرکت گیرباکس اینترتینمنت را به تیک-تو اینتراکتیو خواهد فروخت.

گیرباکس اینترتینمنت صاحب جدیدی پیدا کرد. شرکت امبریسر سازنده بازی‌های Borderlands را به قیمت ۴۶۰ میلیون دلار به تیک-تو اینتراکتیو فروخت. این مبلغ به‌طور کامل به‌صورت سهام جدید تیک-تو پرداخت خواهد شد.

تیک-تو مالکیت استودیو گیرباکس سافتور، گیرباکس مونترال و گیرباکس کبک را به‌دست می‌آورد. اکنون این شرکت مالک بوردرلندز، Tiny Tina’s Wonderlands ،Risk of Rain ،Brothers in Arms ،Duke Nukem و Homeworld است. همچنین گیرباکس تأیید کرد که مشغول توسعه بازی‌های Borderlands و Homeworld جدیدی است.

پس از این معامله شرکت Embracer مالکیت شعبه سانفرانسیسکو Gearbox Publishing (که قبل از نهایی‌شدن معامله تغییر نام خواهد داد) را درکنار استودیو Cryptic و بازی‌های Neverwinter Online و Star Trek Online، استودیو Lost Boys Interactive و استودیو Captured Dimensions را خواهد داشت.

لارس وینگه‌فورس، یکی از بنیان‌گذاران و مدیرعامل امبریسر در بیانیه‌ای مطبوعاتی گفت: «اعلامیه امروز نشان‌دهنده نتیجه فرایند واگذاری هدفمند نهایی است و گامی مهم در جهت تغییر و تحول امبریسر در آینده با کاهش قابل‌توجه بدهی خالص و بهبود جریان نقدینگی آزاد به‌شمار می‌رود. با انجام این معامله، ریسک کسب‌و‌کار را کاهش می‌دهیم و سودآوری را بهبود می‌بخشیم؛ زیرا در حال تبدیل‌شدن به یک شرکت کارآمدتر و متمرکزتر هستیم.

پس از ارزیابی چندین گزینه خوشحالم که به راهکاری رسیدیم که به‌نفع همه باشد. رندی پیچفورد و تیمش در طول سال‌های گذشته اعضای عالی تیم ما بوده‌اند و من از همه آن‌ها قدردانی می‌کنم. اطمینان دارم که گیرباکس به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین توسعه‌دهندگان جهان در خانه جدید خود همچنان به نوآوری و پیشرفت ادامه خواهد داد.»

بیشتر بخوانید  شاید بازی Borderlands 4 زودتر از انتظارات منتشر شود

پوستر نسخه دیلاکس بازی Borderlands 3

استراوس زلنیک، رئیس و مدیرعامل تیک-تو اعلام کرد: «خریداری گیرباکس برای تیک-تو اتفاقی هیجان‌انگیز است و استعدادهای خلاقانه پیشرو در صنعت و آی‌پی‌های متعلق به ما را با مجموعه Borderlands تقویت می‌کند. ادغام این دو شرکت، وضعیت مالی پروژه‌های مشترک ما با گیرباکس را بهبود می‌بخشد و این امکان را فراهم می‌کند تا با بهره‌گیری از تمام منابع تیک-تو در پروژه‌های هیجان‌انگیز گیرباکس، رشد بلندمدت را افزایش دهیم.»

فروش گیرباکس بدهی خالص امبریسر را ۳۰۰ تا ۳۳۰ میلیون دلار کاهش می‌دهد. گیرباکس تحت رهبری رندی پیچفورد، بنیان‌گذار و مدیرعامل شرکت و به‌عنوان زیرمجموعه 2K به کار خود ادامه خواهد داد.

رندی پیچفورد در این رابطه گفت: «پیوستن به تیک-تو و توکی به گیرباکس کمک می‌کند تا وضع بهتری داشته باشد. تیک-تو و 2K بارها تعهد خود را به برنامه ما برای ایجاد خلاقیت، شادی و سودآوری نشان داده‌اند. وقتی به‌عنوان شریک کار می‌کردیم، استانداردهای جدیدی را در بازی‌ها تعیین کردیم و با بازی‌های پیشگامانه به نتایج قابل‌توجهی دست یافتیم. به‌عنوان یک شریک برای پروژه‌های آتی هیجان‌زده هستم.»

از پاییز ۲۰۲۳ شایعاتی مبنی‌بر خرید گیرباکس توسط تیک-تو شنیده می‌شوند. کوتاکو در ماه فوریه گزارش داد که گیرباکس در ماه مارس فروخته خواهد شد. انتظار می‌رود که این قرارداد در اولین فصل سال مالی ۲۰۲۴/۲۰۲۵ منعقد شود.

اخبار مرتبط

اینستاگرام زومجی
اخبار بازی

بازی جدید توسعه‌دهندگان سابق XCOM معرفی شد

اعضای سابق تیم توسعه‌دهنده بازی XCOM همزمان با تأسیس استودیو Midsummer از جزئیات بازی در دست توسعه خود رونمایی کردند. کارمندان استودیو‌های مختلف درکنار سازندگان