سازنده بازی Life is Strange: True Colors با موج اخراجی بزرگی مواجه شد

سازنده بازی Life is Strange: True Colors با موج اخراجی بزرگی مواجه شد

اشتراک گذاری

استودیو Deck Nine سازنده بازی Life is Strange: True Colors اعلام کرد که ۲۰ درصد نیروهای خود را اخراج می‌کند.

استودیو Deck Nine به فهرست شرکت‌هایی که در سال ۲۰۲۴ نیروهای خود را اخراج کرده‌اند اضافه شد. این استودیو آثاری مانند Life is Strange: True Colors و Life is Strange: Before the Storm را توسعه داده بود و همچنین در همکاری‌ با Telltale Games (که در سال گذشته تعدیل نیرو داشت) بازی The Expanse: A Telltale Game را ساختند. براساس گزارش رسانه IGN این استودیو نزدیک به ۱۰۰ الی ۱۳۰ نفر کارمند داشته است و این به‌ آن معنا است که بیش از ۲۰ درصد این افراد در معرض اخراج شدن قرار دارند.

دک ناین طی توییتی اظهار داشت: «استودیو Deck Nine مانند بسیاری دیگر در صنعت ویدیوگیم تحت تأثیر شرایط بد بازار قرار گرفت. ما امروز تصمیم به اخراج ۲۰ درصد از نیروهای خود گرفتیم؛ این افراد توسعه‌دهندگانی خارق‌العاده، مستعد و عالی هستند. آن‌‌ها در زمان فعالیت خود بسیار تأثیرگذار بوده‌اند و ما به‌راحتی این تصمیم را نگرفته‌ایم.»

استفن فراست، کارگردان بازی در دک ناین مدعی شد که «ریاست این استودیو برای کم کردن تعداد نیروهای اخراجی، دستمزد خود را تا حد ممکن کاهش داده‌ است. این تیم دک ناین در قوی‌تری حالت خود قرار داشتند و وضعیت کنونی صنعت بازی‌های ویدیویی بسیار ناراحت کننده است.»

کامینا درامر مشغول کاوش در بازی The Expanse: A Telltale Series

این تعدیل ۲۰ درصدی نیروها در دک ناین با فاصله یک ساله اتفاق افتاد و تعداد اعلام‌نشده و نامعلومی در ماه می سال گذشته از این استودیو اخراج شدند. دو ماه ابتدایی سال ۲۰۲۴ در صنعت بازی‌های ویدیویی بسیار سخت گذشته است و تعداد تعدیل نیروها در این مدت کوتاه در حال عبور کردن از تعداد نیروهای اخراجی در سال ۲۰۲۳ است.

بیشتر بخوانید  نمایش محتوای به‌روزرسانی جنگ ستارگان Fortnite در تریلری تازه

به‌‌تازگی بخش سرگرمی تعاملی شرکت سونی اعلام کرد که در حال اخراج ۹۰۰ نفر از نیروهای خود است. استودیو‌هایی مانند ناتی داگ، اینسامنیاک گیمز، گوریلا و Firesprite تحت تأثیر این تعدیل نیرو قرار گرفتند. همچنین استودیو لندن سونی نیز به‌‌طور کامل تعطیل و توسعه تعدادی از بازی‌های انحصاری پلی استیشن (براساس شایعات) مانند ریبوت بازی Twisted Metal لغو شدند، اما به‌نظر می‌رسد که بازی چندنفره Horizon که توسط گوریلا در دست توسعه قرار دارد از این خطر در امان مانده است.

اخبار مرتبط