ریمیک شاهزاده ایرانی فاصله زیادی تا عرضه دارد

اشتراک گذاری

ظاهرا تغییر دوباره در روند توسعه ریمیک Prince of Persia: The Sands of Time مکانیزم‌های جدیدی را به بازی اضافه کرده است.

زمان زیادی از انتشار خبر ادامه ساخت بازی Prince of Persia: The Sands of Time Remake توسط استودیو یوبیسافت مونترال می‌گذرد. مسئولیت ساخت نسخه ریمیک شاهزاده ایرانی پس از استودیوهای Ubisoft Pune و Ubisoft Mumbai، به مونترال محول شد. در ابتدا اعلام شد که این استودیو در راستای کار پیشین استودیو‌های قبلی روند ساخت را ادامه خواهد داد، اما اکنون به‌نظر می‌رسد که این پروژه به‌طور کامل دستخوش تغییراتی شده است.

ریمیک شاهزاده ایرانی احتمالا دستخوش تغییرات زیادی در زمینه گرافیکی خواهد شد

تام هندرسون از رسانه اینسایدر گیمینگ ادعا می‌کند که استودیو یوبیسافت مونترال روند ساخت نسخه ریمیک Prince of Persia: The Sands of Time را از ابتدا آغاز کرده است. براساس اطلاعات انتشاریافته، این پروژه اکنون رویکردی «واقع‌گرایانه‌تر» را در پیش گرفته است که موجب تغییر اساسی گرافیک ریمیک شاهزاده ایرانی شده است. این بازی قرار است که انیمیشن‌ها و مکانیک‌های جدیدی در مبارزات و پارکور را ارائه دهد.

از سوی دیگر احتمال دارد که داستان آن به‌طور کامل از نو نوشته شده و باری دیگر در به‌سراغ فرآیند موشن کپچر رفته باشد. همچنین گفته می‌شود که صداپیشه شخصیت اصلی بازی نیز تغییر کرده است. درنتیجه یوری لوئنتال دیگر در این پروژه حضور ندارد که برای ایفای دوباره نقش کاراکتر اصلی در نسخه ریمیک در نظر گرفته شده بود.

گویا ریمیک شاهزاده ایرانی در مراحل ابتدایی توسعه قرار دارد. رسانه Insider Gaming همزمان با ادعای مشاهده ظاهر و عملکرد بازی در حین ساخت (که با کمبود بافت‌ها و مدل‌های سه‌بعدی همراه بوده است)، احتمال می‌دهد که زمان زیادی تا انتشار این پروژه باقی مانده باشد. به‌نظر می‌رسد که شرکت یوبیسافت قصد دارد تا «به‌زودی» اخبار جدیدی از بازی Prince of Persia: The Sands of Time Remake منتشر کند. نظر به اینکه رویداد Ubisoft Forward در تاریخ ۲۱ خرداد (۱۰ ژوئن) برگزار می‌شود، این احتمال وجود دارد که یوبیسافت این بازی را به نمایش بگذارد. 

بیشتر بخوانید  انتشار بتا محدود بازی Skulls and Bones یوبیسافت

در زمان رونمایی از ریمیک Prince of Persia: The Sands of Time در سال ۲۰۲۰ بسیاری از طرفداران به انتقاد از گرافیک بازی پرداختند، اما سازندگان آن را انتخابی خلاقانه خطاب کردند و مدعی شدند که این موضوع هیچ ارتباطی با کمبود بودجه یا محدودیت زمانی ندارد. این بازی در ابتدا برای انتشار در سال ۲۰۲۱ در نظر گرفته شده بود، اما عرضه آن بارها با تأخیر مواجه شد و درنهایت مسئولیت توسعه آن به استودیو مونترال، سازنده نسخه اصلی محول شد.

در ماه نوامبر ۲۰۲۳ یوبیسافت طی بیانیه‌ای اعلام کرد که روند توسعه بازی به‌خوبی پیش می‌رود و «مرحله مهمی از ساخت را پشت سر گذاشته است.» ظاهرا بازی دیگری از شاهزاده ایرانی با نام The Rogue Prince of Persia توسط استودیو Evil Empire، سازندگان بازی Dead Cells در دست ساخت قرار دار.د. این بازی که در سبک روگ‌لایت ساخته می‌شود، به‌نظر می‌رسد که در ماه آینده به‌صورت دسترسی زودهنگام عرضه شود. 

اخبار مرتبط

اینستاگرام زومجی
اخبار بازی

بازی جدید توسعه‌دهندگان سابق XCOM معرفی شد

اعضای سابق تیم توسعه‌دهنده بازی XCOM همزمان با تأسیس استودیو Midsummer از جزئیات بازی در دست توسعه خود رونمایی کردند. کارمندان استودیو‌های مختلف درکنار سازندگان