رویکرد سازنده Baldur’s Gate 3 در انتشار بازی‌ها تغییر نمی‌کند

اشتراک گذاری

بازی بعدی استودیو لاریان هم مانند بازی‌های قبلی به احتمال زیاد یک دوره دسترسی زودهنگام خواهد داشت.

 استودیو Larian با آثاری مثل بازی‌های Divinity: Original Sin و بازی Baldur’s Gate 3 به موفقیت بزرگی رسیده است. راز این موفقیت در دوره‌های دسترسی زودهنگام طولانی و پرباری نهفته شده است که برای هر سه بازی در نظر گرفته شد. با اینکه جزئیات زیادی از بازی بعدی لاریان به غیر از عدم ارتباط آن با Baldur’s Gate یا Dungeons and Dragons فاش نشده است، به احتمال زیاد این بازی نیز مانند آثار قبلی، پیش از انتشار جهانی به‌صورت Early Access دردسترس علاقه‌مندان قرار خواهد گرفت.

 طبق صحبت‌های اخیر مایکل دوس، مدیر بخش انتشارات لاریان در مصاحبه با رسانه گیم فایل، به‌نظر می‌رسد که بازی بعدی این استودیو ابتدا به‌صورت دسترسی زودهنگام به‌دست بازیکن‌ها خواهد رسید. دوس بر این باور است که این روش همسو با رویکرد لاریان در تعامل با بازیکنان است و ریسک‌های توسعه و انتشار بازی‌های AAA را نیز کاهش می‌دهد.

 او در این رابطه می‌گوید: «درحال‌حاضر بهترین روش برای توسعه و انتشار بازی، تعامل دائمی با بازیکنان است. این تعامل از طریق انتشار بازی به‌صورت دسترسی زودهنگام و دریافت بازخورد مستقیم از بازیکنان امکان‌پذیر می‌شود. بازی بعدی ما، هر چه که باشد، به احتمال زیاد به‌صورت دسترسی زودهنگام منتشر خواهد شد. این روش، احتمالات را کمتر می‌کند و مسیر قطعی جلوی شما می‌گذارد.

 وقتی یک بازی AAA را بدون دسترسی زودهنگام منتشر می‌کنید، انتشار بازی بدون دریافت بازخورد گیمرها ریسک بزرگی است؛ زیرا ممکن است بازی مورد استقبال مردم قرار نگیرد، اما در دسترسی زودهنگام، خیلی سریع متوجه می‌شوید که آیا بازی خوب است یا خیر. این کمک می‌کند تا بازی را به سمت موفقیت هدایت کنید.»

بیشتر بخوانید  اضافه شدن پلی‌استیشن 4 به لیست پلتفرم های The Black Glove

 اطلاعات اندکی پیرامون بازی بعدی استودیو لاریان منتشر شده است و به‌نظر می‌رسد تا زمان قابل توجهی، جزئیات بیشتری از آن فاش نخواهد شد. تنها قطعیتی که وجود دارد، عدم ارتباط این بازی با Divinity: Original Sin 3 و تفاوت آن با ساخته‌های قبلی استودیو لاریان است.

اخبار مرتبط