راهنمای خرید میکروفون مخصوص استریم و تولید محتوا

راهنمای خرید میکروفون مخصوص استریم و تولید محتوا

اشتراک گذاری

پیشرفت تکنولوژی به نقطه‌ای رسیده که هر شخص می‌تواند در خانه و به وسیله رایانه خود درآمد مناسبی کسب کند. اما رسیدن به این هدف درست مثل هر کار دیگری نیازمند تجهیزات بخصوص است. این تجهیزات شامل حداقل یک سیستم با سخت افزار مناسب، هدست حرفه‌ای، وبکم با کیفیت و میکروفون مخصوص استریم و تولید محتوا خواهد بود.

استفاده از میکروفون حرفه‌ای در ضبط بسیار حیاتی است. تصور کنید قرار است یک ویدیو را با دو کیفیت صدا و تصویر متفاوت تماشا کنید، بدون شک نظر شما به ویدیویی که کیفیت تصویر و صدای بیشتری دارد جلب خواهد شد. به همین دلیل استفاده از میکروفون مخصوص استریم با پیشرفت شما در کارتان ارتباط مستقیم دارد.

در جهان تولید محتوا و استریم، کیفیت صدا و میکروفن نقش مهمی را در ارتباط شما با مخاطب بازی می‌کند. از این رو لازم است که برای انتخاب میکروفن مناسب و با کیفیت دقت عمل کافی داشت. اما انتخاب بهترین گزینه نیازمند داشتن اطلاعات کافی در این زمینه است و توصیه می‌شود پیش از خرید میکروفون مخصوص استریم مطلب «هرآنچه که باید پیش از خرید میکروفن تولید محتوا بدانید» را مطالعه نمایید.


میکروفون مناسب استریم و تولید محتوا چه ویژگی‌هایی دارد؟

می‌دانیم که میکروفن (Microphone) دستگاه و حسگری است که امواج صوت را به وسیله‌ی تنش پیزوالکتریسیته به جریان الکتریکی تبدیل می‌کند. همچنین میکروفن‌ها در انواع و اشکال مختلفی تولید می‌شوند که هرکدام ویژگی‌ها و کاربردهای خاص خود را دارند. اما کدام نمونه برای استریم و تولید محتوا مناسب هستند؟

میکرفون‌های موجود در بازار به صورت کلی، به سه دسته اصلی میکروفن‌های کاندنسر (Condenser)، میکروفن‌های داینامیک (Dynamic) و میکروفن‌های ریبان (Ribbon) تقسیم می‌شوند. در حال حاضر میکروفون‌های کاندنسر و داینامیک محبوب‌ترین و بهترین گزینه‌ها برای کاربران به حساب می‌آیند.

ویژگی‌های میکروفون مناسب استریم و تولید محتوا

یکی از عوامل مهم در خرید میکروفون‌ها، الگوی‌های قطبی جذب صدا یا راستای دریافت صدا یا هستند. این مورد تعیین می‌کند که میکروفون از چه جهت و چه مقدار صدا را دریافت خواهد کرد. از دیگر نکات مهم در انتخاب میکروفون مخصوص استریم باید به پاسخ فرکانس (Frequency Response) اشاره کرد.

پاسخ فرکانس محدوده‌ای از فرکانس را مشخص می‌کند که میکروفون در آن بازه فرکانس‌های صدا را به خوبی دریافت کرده و همچنین در آن بازه می‌تواند به خوبی فرکانس‌های اکوستیک را به سیگنال‌های الکتریکی تبدیل کند. یکی دیگر از پارامترهای مهم هنگام خرید میکروفون حساسیت (Sensitivity) آن‌ است. امپدانس میکروفون، ماکسیمم فشار صوتی و نویز داخلی میکروفن‌ از دیگر نکات بسیار مهم در میکروفون به شمار می‌رود.


میکروفن ردراگون مدل GM100

کمپانی رددراگون (Redragon) یکی از جمله شرکت‌هایی بود که به سرعت طرفداران زیادی پیدا کرد. و دلیل آن هم وجود کیفیت بالا در محصولات این برند، در کنار قیمتی بسیار مناسب است. میکروفون GM100 از این برند از امکانات مناسبی برخوردار بوده و فروش بالای محصولات این برند، ثمره جلب اعتماد و رضایت گیمرها، از محصولات خود بوده است.

میکروفن ردراگون مدل GM100

ارزان‌ترین محصول در این لیست و یکی از اقتصادی‌ترین میکروفون‌های بازار مدل GM100 است. این میکروفون مخصوص استریم دارای قیمت پایین‌تر از ۱ میلیون تومان است. با این وجود کیفیت آن در برابر قیمتی که برای آن پرداخت می‌کنید بسیار معقول است. از نظر فرم کلی این میکروفون رومیزی به حساب می‌آید و الگوی قطبی آن از نوع Omnidirectional است.

فرکانس پاسخ‌دهی این محصول بین ۵۰ تا ۱۶ کیلو هرتز و حساسیت آن ۳۰ دسی‌بل است. امپدانس این هدست ۲.۲ کیلو اهم است و روش اتصال آن به وسیله جک ۳.۵ میلی‌متری خواهد بود. طول این کابل ۱.۸ متر است. از دیگر نکات مثبت آن عدم نیاز به نصب درایور است و با اتصال آن به سیستم خود می‌توانید بلافاصله از این میکروفون استفاده کنید. همچنین این محصول دارای پاپ فیلتر نیز هست.


میکروفن مخصوص استریم ریزر مدل Seiren mini

ریزر (Razer) یکی از برندهایی بوده که همواره در همه زمینه‌های مربوط به گیمینگ حضور پررنگی داشته است. به دلیل داشتن کیفیت بالای محصولات این برند، قیمت بالایی را هم از محصولات آن انتظار داریم. با این حال دیدن این قیمت، آن هم برای این برند کمی دور از ذهن است. با این حال قیمت مناسب این میکروفون باعث نشده تا با محصول بدی مواجه شویم و اتفاقا ارزش خرید بالایی دارد.

میکروفن ریزر مدل Seiren mini

این محصول جمع و جور قیمتی در حدود ۲ میلیون تومان در بازار کشور دارد و از جمله محصولات با کیفیت و کارآمد برای اکثر کاربران به حساب می‌آید. نوع میکروفون کندانسر استریمینگ بوده و فرکانس پاسخ‌دهی آن بین ۲۰ تا ۲۰ کیلو هرتز است. حساسیت این محصول ۱۱۰ دسی‌بل و الگوی قطبی آن Supercardioid است. همچنین باید به کپسول ۱۴ میلی‌متری کندانسور آن اشاره کرد.

این میکروفون مخصوص استریم به وسیله کابل USB به سیستم شما متصل می‌شود. از ویژگی‌های این محصول می‌توان به فیلتر برش فرکانس‌های پایین اشاره کرد. همچنین این محصول کوچک صدایی بسیار واضح و بدون نویز را تولید می‌کند. شما همچنین می‌توانید این میکروفون را بر روی پایه میکروفون نصب و از آن استفاده کنید. باید بدانید حداکثر SPL این محصول ۱۲۰ دسی‌بل خواهد بود.

بیشتر بخوانید  راهنمای خرید کارت کپچر برای استریم و تولید محتوا

میکروفن ریزر مدل Seiren X

استفاده از بهترین تجهیزات در ازای هزینه‌ی پرداختی، یکی از بزرگ‌ترین چالش‌های گیمرهاست. ریزر یکی از کمپانی‌هایی خواهد بود که هیچ وقت شما را از خریدتان پشیمان نمی‌کند. محصولات این برند همواره مورد اعتماد همه بوده و این میکروفن با کیفیت هم از این قاعده مستثنی نیست.

میکروفن ریزر مدل Seiren X

یکی از محصولات بسیار با کیفیت در بازار که قیمت معقولی نیز دارد میکروفون Seiren X با قیمت حدودا ۳.۲ میلیون تومان است. نوع میکروفون این محصول کندانسر استریمینگ است و فرکانس پاسخ‌دهی آن بین ۲۰ تا ۲۰ کیلو هرتز است. حساسیت این محصول مثل برادر کوچک‌تر خود ۱۱۰ دسی‌بل و الگوی قطبی آن Supercardioid است. امپدانس خروجی میکروفون ۱۶ اهم اعلام شده است.

این میکروفون مخصوص استریم به وسیله کابل USB به سیستم شما متصل می‌شود. از ویژگی‌های این محصول می‌توان به فیلتر برش فرکانس‌های پایین اشاره کرد. صدای تولید شده توسط این میکروفون بسیار شفاف و بدون نویز خواهد بود. شما همچنین می‌توانید این میکروفون را بر روی پایه میکروفون نصب و از آن استفاده کنید. از دیگر ویژگی‌های بسیار جذاب این محصول باید به مانیتورینگ بدون تاخیر و تکنولوژی Shock Resistant اشاره کرد.


میکروفون مخصوص استریم رود مدل NT-USB Mini

کمپانی رود (Rode) از مطرح‌ترین کمپانی‌های سازنده میکروفون به حساب می‌آید. از میکروفون‌های این برند می‌توان برای استریمینگ، تولید محتوا و ساخت پادکست استفاده کرد. این برند با شعار میکروفون کوچک، عملکردی بزرگ ضبط صدای شما را به سطح بالایی خواهد رساند و محصول NT-USB Mini یکی از همین محصولات ارزشمند است.

میکروفون رود مدل NT-USB Mini

قیمت این محصول حدود ۴ میلیون تومان است و باید بدانید در این میکروفون، کیفیت صدای افسانه‌ای Rode در یک پکیج ساده و همه کاره قرار گرفته است. نوع میکروفون این محصول Electret Condenser است و فرکانس پاسخ‌دهی بین ۲۰ هرتز تا ۲۰ کیلو هرتز خواهد داشت.

الگوی قطبی این محصول Cardioid بوده و حداکثر SPL آن ۱۲۱ دسی‌بل خواهد بود. این محصول توسط کابل USB Type C به سیستم متصل خواهد شد. از ویژگی‌های این محصول باید به امکان استفاده از آن برای گوشی‌های هوشمند اندروید و IOS نیز اشاره کرد. این میکروفون مخصوص استریم را می‌توان با پایه‌های مخصوص استفاده کرد.


میکروفون استریم ریزر مدل Seiren Emote

برند نام آشنا ریزر بدون شک از بزرگ‌ترین کمپانی‌های سازنده تجهیزات گیمینگ است. این برند بسیار محبوب اقدام به میکروفون مخصوص استریم و تولید محتوا نیز می‌کند. محصولات تولید شده توسط این برند از امکانات و قابلیت‌های بسیار مناسبی بهره می‌برند. میکروفون مخصوص استریم ریزر با مدل Seiren Emote یکی از این محصولات است.

میکروفون استریم ریزر مدل Seiren Emote

این محصول در بازار کشور قیمتی در حدود ۵ میلیون تومان دارد. میکروفون Seiren Emote کیفیت ساخت بسیار بالایی دارد و نوع الگوی توزیع قطبی آن Hypercardioid است. همچنین فرکانس پاسخ‌دهی این میکروفون بین ۲۰ هرتز تا ۲۰ کیلو هرتز با حساسیت ۲۰mV خواهد بود. باید بدانید امپدانس Seiren Emote حدودا ۱۶ اهم است.

کپسول کندانسور این میکروفون مخصوص استریم ۲۵ میلی‌متر است و حداکثر توان صوتی آن ۱۱۰ دسی‌بل اعلام شده است. میکروفون ریزر به وسیله کابل USB به سیستم متصل می‌شود. جذاب‌ترین بخش این محصول امکان نمایش انواع شکلک‌ها و تصاویر به وسیله نمایشگر LED موجود در آن است. از دیگر ویژگی‌ها در Seiren Emote قابلیت تنظیم ارتفاع و برخوردار بودن از پایه شوک داخلی برای کاهش ارتعاشات است.


میکروفن رود مدل NT-USB

تعجبی ندارد که باز هم یک میکروفون مخصوص استریم از برند رود را برای شما در نظر داشته باشیم. این برند، با تجربه بسیار زیاد خود در حوضه تولید تجهیزات صوتی، یک میکروفون بسیار با کیفیت را با ویژگی‌های بسیار زیادی معرفی کرده که بدون شک یکی از محبوب‌ترین میکروفون‌های این برند است.

میکروفن رود مدل NT-USB

این محصول بسیار حرفه‌ای قیمتی در حدود ۵.۶ میلیون تومان در بازار کشور دارد. کیفیت صدا در این محصول بسیار بالا است و نوع میکروفون کاندنسر محسوب می‌شود. باید بدانید الگوی قطبی در میکروفون NT-USB به صورت کاردیود خواهد بود. همچنین فرکانس پاسخ‌دهی آن بین ۲۰ هرتز تا ۲۰ کیلو هرتز است.

این میکروفون مخصوص استریم که به وسیله کابل USB به سیستم متصل می‌شود دارای گستره دینامیکی ۹۶ دسی‌بل و آستانه دیستروشن ۱۱۰ دسی‌بل است. یکی از ویژگی‌های بسیار خوب این میکروفون پیشتیبانی آن از انواع تجهیزات جانبی مانند پاپ فیلتر و پایه‌های نگهدارنده میکروفون است.


میکروفون هایپرایکس مدل QUADCAST S

کمپانی هایپرایکس (HyperX) همواره در تلاش است تا تجهیزات گیمینگ بسیار با کیفیتی را برای گیمرها تولید کند. این برند در حوضه تولید هدست‌، کیبورد، موس، موس پد و تجهیزات جانبی کنسول فعالبت دارد. یکی دیگر از حوضه‌هایی که هایپرایکس در آن فعالیت خود را شروع کرده تولد میکروفون مخصوص استریم و تولید محتوا است که از امکانات بسیار خوبی برخوردار است.

میکروفون هایپرایکس مدل QUADCAST S

اگر قصد خرید یک میکروفون دارید که در کنار کارایی از ظاهر جذابی هم برخوردار باشد باید نگاهی به این محصول از هایپرایکس داشته باشید. قیمت این محصول در بازار کشور حدود ۶.۱ میلیون تومان است. نوع این میکروفون کاندنسر الکترونیکی است و فرکانس پاسخ‌دهی بین ۲۰ هرتز تا ۲۰ کیلو هرتز و با حساسیت ۳۶- دسی‌بل دارد.

بیشتر بخوانید  راهنمای خرید بهترین کیبورد گیمینگ

این محصول جذاب از طریق USB Type C به سیستم متصل می‌شود و با استفاده از نرم افزار می‌توان تغییرات گسرترده‌ای در آن ایجاد کرد. امپدانس آن برابر ۳۲ اهم و سایز دیافراگم ۱۴ میلی‌متری دارد. ویژگی‌های بسیار خوبی نیز در این محصول وجود دارد. به عنوان مثال قابلیت مانیتورینگ و کلید قطع و وصل کردن میکروفون از ویژگی‌های موجود در این میکروفون مخصوص استریم است. علاوه بر آن نورهای RGB جلوه بسیار زیبایی به این محصول داده است.


میکروفون الگاتو مدل Wave 3

اگر حتی مقدار کمی درباره استریم اطلاعات داشته باشید باز هم اسم کمپانی الگاتو (Elgato) را شنیده‌اید. این برند معروف‌ترین شرکت فعال در حوضه استریمینگ به شمار می‌رود. محصولات این کمپانی به صورت ویژه برای استریم طراحی شده‌اند و میکروفون Wave 3 هم به همین منظور معرفی شده تا صدایی بسیار شفاف و با کیفیت را برای شما به نمایش بگذارد.

راهنمای خرید میکروفون مخصوص استریم و تولید محتوا - گیم طور

این میکروفون مخصوص استریم قیمتی در حدود ۶.۵ میلیون تومان در بازار کشور دارد. فرم کلی این محصول رومیزی است و الگوی قطبی کاردیودی (Cardioid) دارد. کپسول این میکروفون Electret و اندازه آن ۱۷ میلی‌متر است. همچنین فرکانس پاسخ‌دهی آن بین ۴۸ هرتز تا ۹۶ کیلو هرتز است.

حساسیت این میکروفون مخصوص استریم ۲۵- دسی‌بل است و حداکثر میزان SPL در این محصول ۱۲۰ دسی‌بل خواهد بود. این میکروفون که به وسیله کابل USB Type C به سیستم شما متصل می‌شود دارای نرم افزار مخصوص برای شخصی سازی است و امکانات گسترده‌ای در اختیار شما خواهد گذاشت. محدوده دینامیکی میکروفون Wave 3‌ برابر با ۹۵ دسی‌بل است.


میکروفون بلو مدل Yeti

اگر قرار است یک ضبط حرفه‌ای داشته باشید به تجهیزات حرفه‌ای هم نیاز دارید. کمپانی بلو (Blue) با تولید محصولات بسیار حرفه‌ای و با کیفیت اطمینان پیدا می‌کند که ضبط شما به بهترین شکل انجام بگیرد. یکی از محصولات بسیار پر فروش و با کیفیت این کمپانی میکروفون مخصوص استریم Yeti است.

میکروفون مخصوص استریم بلو مدل Yeti

این میکروفون بسیار جذاب قیمتی در حدود ۷ میلیون تومان دارد و کیفیت فوق‌العاده بالایی را می‌توان در آن مشاهده کرد. نوع این میکروفن مناسب برای تولید محتوا و استریم کاندنسر و الگوی قطبی آن Cardioid ،Bidirectional ،Omnidirectional ،Stereo است. فرکانس پاسخ‌دهی این محصول بین ۲۰ هرتز تا ۲۰ کیلو هرتز است.

این محصول که از طریق USB به سیستم شمت متصل می‌شود دارای آمپلی‌فایر داخلی است و برای انجام ضبط‌های حرفه‌ای نیاز به تهیه یک نمونه مجزا نیست. حداکثر SPL این میکروفون ۱۲۰ دسی‌بل بوده و دارای ۳ کپسول ۱۴ میلی‌متری است. همچنین باید به امپدانس ۱۶ اهمی آن اشاره کرد.


میکروفون مخصوص استریم بلو مدل Yeti X 

نباید تعجب کرد که باز هم یک محصول از برند بلو را به شما معرفی و پیشنهاد کنیم. این کمپانی با عملکرد بسیار درخشان خود و تولید محصولات بسیار با کیفیت ثابت کرد که می‌تواند انتخاب اول استریمرها و تولید کنندگان محتوا باشد. یکی از محصولات بسیار جذاب این برند میکروفون مخصوص استریم Yeti X است.

میکروفون بلو مدل Yeti X

این میکروفون یکی از بهترین نمونه‌های موجود در بازار است که می‌توانید برای تولید محتوا و استریم از آن استفاده کنید. قیمت این محصول در بازار کشور حدود ۹ میلیون تومان است و دلیل وجود قیمت بالا در این محصول کیفیت و امکانات گسترده آن است. 4 عدد کپسول کاندنسور 14 میلی‌متری در این محصول وجود دارد. این میکروفون از الگوهای قطبی اومنی دایرکشنال، فیگور ۸، استریو و کاردیوید پشتیبانی می‌کند.

این میکروفون مخصوص استریم به وسیله کابل USB به سیستم شما متصل می‌شود. فرکانس پاسخ‌دهی این محصول بین ۲۰ هرتز تا ۲۰ کیلو هرتز است و نهایت تحمل فشار صوتی آن ۱۲۲ دسی‌بل خواهد بود. با وجود اینکه شما بدون نیاز به نصب برنامه می‌توانید از این محصول استفاده کنید (Plug and play) با نصب نرم افزار اختصاصی لاجیتک (G hub) قادر به ایجاد تغییرات گسترده در این میکروفون خواهید بود.


نتیجه گیری

انتخاب و خرید میکروفون مخصوص استریم و تولید محتوا چالش‌های زیادی با خود به همراه دارد. اگر از اطلاعات کافی برخوردار نباشید انتخاب بهترین گزینه برای شما بسیار دشوار خواهد بود. دقت در انتخاب نوع میکروفون، محدوده فرکانس پاسخ‌دهی و الگوی قطبی بسیار حائز اهمیت است و نکاتی کلیدی در انتخاب میکروفون مناسب به شمار می‌روند.

چند نوع میکروفن داریم؟

به صورت کلی مبکروفن‌ها به سه دسته اصلی میکروفن‌های کاندنسر (Condenser)، داینامیک (Dynamic) و ریبان (Ribbon) تقسیم می‌شوند.

بهترین میکروفن برای شروع استریم چیه؟

برای خرید میکروفن خوب، نیاز نیست بهترین مدل موجود دربازار را خریداری کنید. بلکه با انتخاب درست و مطابق نیازهای‌ خود، می‌توانید کیفیت صدای خوب و مناسبی را به گوش مخاطب برسانید.

اخبار مرتبط