راهنمای خرید بهترین SSD برای ارتقای پلی‌استیشن ۵

راهنمای خرید بهترین SSD برای ارتقای پلی‌استیشن ۵

اشتراک گذاری

با پیشرفت روز‌به‌روز بازی‌ها و بالطبع افزایش فضای مورد نیاز برای نصب‌کردن بازی‌ها، یکی از مشکلاتی که دیر یا زود گریبان هر بازیکنی را می‌گیرد کمبود حافظه است. در مواجهه با این مشکل تنها دو راه پیش‌ روی شما قرار دارد، یا باید قید بازی‌های قدیمی خود را بزنید و یا اینکه فضای ذخیره‌سازی دستگاه خود را ارتقا دهید.

اگر از پلی‌استیشن ۵ برای بازی کردن استفاده می‌کنید، خرید یک حافظه SSD برای ارتقای حافظه یک اقدام اجتناب ناپذیر است. این ارتقا کار پیچیده‌ای نیست و در گیم طور نحوه ارتقا دادن حافظه SSD پلی‌استیشن را آموزش داده‌‌ایم. تا با تهیه کردن حافظه SSD به سادگی بتوانید حافظه SSD پلی‌استیشن خود را ارتقا بدهید.

در بازار ایران انواع بسیاری از حافظه‌های SSD در بازار وجود دارد که هرکدام ویژگی‌ها و مشخصات منحصر به فرد خود را دارند. اکثر کاربرها برای انتخاب یک SSD مناسب برای ارتقای پلی‌استیشن ۵ سردرگم می‌شوند. در این مقاله از گیم طور به معرفی هشت مدل از بهترین SSD‌ها برای ارتقای پلی‌استیشن ۵ می‌پردازیم.


بهترین حافظه SSD برای پلی‌استیشن ۵ چه ویژگی‌هایی دارد؟

متاسفانه بدلیل استاندارد هایی که سونی برای پلی‌استیشن ۵ در نظر گرفته، با هر حافظه‌ای نمی‌توان حافظه این کنسول را ارتقا داد. حافظه‌ای که برای ارتقا حافظه پلی‌استیشن در نظر گرفته شده باید یک حافظه SSD m.۲ با پشتیبانی از PCIe Gen4 باشد.

بهترین حافظه SSD برای پلی‌استیشن ۵ چه ویژگی‌هایی دارد؟

این حافظه باید حداقل حجم ۲۵۰ گیگابایت بهره ببرد و سرعت آن می‌بایست حداقل ۵۵۰۰ مگابایت در ثانیه (Mbps) باشد. البته متاسفانه پلی‌استیشن ۵ از حافظه‌های با حجم بیشتر از چهار ترابایت پشتیبانی نمی‌کند که باید در هنگام خرید حافظه به این موضوع توجه شود.


پلی‌استیشن ۵ از چه نوع حافظه SSD استفاده می‌کند؟

با آغاز نسل ۹ عملاً حافظه‌های هارد درایو (HDD) از دور خارج شده‌اند و جای خود را به حافظه‌های پرسرعت حالت جامد (SSD) داده‌اند. کنسول جدید سونی هم از این قاعده پیروی کرده و از دو حافظه SSD NVMe پشتیبانی می‌‌کند که یکی از آن‌ها برای ارتقا دادن حافظه دستگاه درنظر گرفته‌شده است.

پلی‌استیشن ۵ نوع حافظه SSD

این حافظه SSD از نوع NVMe M.2 است که نسل جدید حافظه SSD به حساب می‌آید. حافظه NVMe M.2 در چند سال اخیر بسیار فراگیر شده‌است. ولی در مقایسه با حافظه‌های دیگر از سرعت بالاتری بهره می‌برد و به‌خوبی می‌تواند وظیفه اجرا و نصب بازی‌ها را به بهترین نحو انجام دهد.


حافظه Seagate مدل FireCuda 530

کمپانی سی‌گیت (Seagate) یک کمپانی باسابقه آمریکایی است که از گذشته بصورت تخصصی به تولید انواع حافظه می‌پردازد. حافظه Seagate مدل FireCuda 530 یکی از محصولات جدید این کمپانی است که برای ارتقا حافظه پلی‌استیشن ۵ مناسب است.

بهترین SSD پلی‌استیشن ۵ حافظه Seagate مدل FireCuda 530

این SSD عنوان اولین حافظه جانبی تایید شده برا پلی‌استیشن ۵ را یدک می‌کشد. و به همین دلیل یکی از پرفروشترین SSD های موجود برای پلی‌استیشن ۵ است. و بسیاری از کاربران ترجیح می‌دهند این SSD را تهیه کنند.

این SSD تا ظرفیت ۴ ترابایت در دسترس است و می‌تواند نیاز تمامی کاربران حرفه‌ای را مرتفع کند. این SSD در دو مدل با هیت سینک یکپارچه و بدون آن عرضه می‌شود که با توجه به کاربری این حافظه، پیشنهاد می‌شود نسخه همراه با هیت سینک را تهیه کنید.

رابط PCIe Gen4
هیت‌سینک دارد (در برخی مدل‌ها)
سرعت خواندن تا ۷,۳۰۰ مگابایت بر ثانیه
سرعت نوشتن تا ۶,۹۰۰ مگابایت بر ثانیه
حجم از ۲۵۰ گیگابایت تا ۴ ترابایت
قیمت ۸,۰۰۰,۰۰۰ تا ۳۳,۵۰۰,۰۰۰ تومان

حافظه Kingston مدل Fury Renegade SSD

کینگستون نامی آشنا در حوزه حافظه‌ها به شمار می‌رود، و یک کمپانی محبوب محسوب می‌شود. محصولات این کمپانی در کنار ارائه سرعت مناسب از کیفیت بالایی نیز برخوردارند. یکی از محصولات بسیار جذاب این کمپانی، حافظه Kingston مدل Fury Renegade SSD نام دارد که یکی از بهترین SSDهای مناسب برای پلی‌استیشن۵ محسوب می‌شود.

بهترین SSD پلی‌استیشن ۵ حافظه Kingston مدل Fury Renegade SSD

این SSD با مدیریت گرما بسیار خوبی که دارد، پایداری مناسبی را را در استفاده‌های سنگین ارائه می‌دهد. بهتر است اگر قصد خرید این محصول را برای پلی‌استیشن ۵ خود دارید بهتر است نسخه همراه با هیت سینک را تهیه کنید، تا کنسول شما خنک بماند و عملکرد آن افت نکند.

بیشتر بخوانید  راهنمای خرید بهترین موس های گیمینگ در سال 2023

لازم به ذکر است که در حال حاضر متاسفانه این مدل SSD در بازار ایران نسبتا کمیاب است و به‌سادگی نمی‌توانید این SSD را تهیه کنید، ولی جایگزین‌های خوبی برای Kingston مدل Fury Renegade SSD وجود دارد که می‌توانید بجای این SSD به سراغ آنها بروید.

رابط PCIe Gen4
هیت‌سینک دارد (در برخی مدل‌ها)
سرعت خواندن تا ۷,۳۰۰ مگابایت بر ثانیه
سرعت نوشتن تا ۷,۰۰۰ مگابایت بر ثانیه
حجم از ۵۰۰ گیگابایت تا ۴ ترابایت
قیمت ۷,۰۰۰,۰۰۰ تا ۵۲,۰۰۰,۰۰۰ تومان

حافظه Adata مدل XPG Gammix S70 Blade

یکی از محبوب‌ترین و پرفروش‌ترین برندهای حافظه در ایران Adata است. حافظه Adata مدل XPG Gammix S70 Blade یکی از آخرین محصولات این کمپانی است که به واسطه هیت‌سینک خوبی که دارد برای استفاده در لپ‌تاپ‌ها و کنسول‌ها بسیار مناسب است.

بهترین SSD پلی‌استیشن ۵ حافظه Adata مدل XPG Gammix S70 Blade

این SSD دارای پنج سال گارانتی است که نشان می‌دهد از کیفیت بالایی برخوردار است و در طولانی مدت می‌تواند شما را همراهی کند. نسخه یک ترابایت این SSD ارزش خرید بسیار بالایی دارد و می‌تواند رقبایی که در این بازه قیمتی دارد را کنار بزند.

بصورت کلی این SSD به دلیل قیمت مناسب و وارد کننده معتبری که دارد یکی از مطمئن‌ترین انتخاب‌هایی است که می‌توانید داشته باشید. و به‌سادگی از آن برای ارتقا حافظه کنسول پلی‌استیشن ۵ خود استفاده کنید.

رابط PCIe Gen4
هیت‌سینک دارد
سرعت خواندن تا ۷,۴۰۰ مگابایت بر ثانیه
سرعت نوشتن تا ۶,۸۰۰ مگابایت بر ثانیه
حجم از ۵۱۲ گیگابایت تا ۴ ترابایت
قیمت ۱,۸۰۰,۰۰۰ تا ۹,۹۰۰,۰۰۰ تومان

حافظه Samsung مدل 990 Pro

برند سامسونگ عمدتا به واسطه موبایل‌ها و لوازم‌خانگی باکیفیتی که تولید می‌کند شناخته می‌شود. اما این کمپانی کره‌ای در تولید حافظه‌های پرسرعت مانند SSD‌ها هم ید طولایی دارد و یکی از برند‌های مطرح در این حوزه به‌حساب می‌آید.

بهترین SSD پلی‌استیشن ۵ حافظه Samsung مدل 990 Pro

حافظه 990 Pro سامسونگ یک گام رو به جلو نسبت به 980 Pro به‌حساب می‌آید. این SSD با سرعت خواندن و نوشتن بسیار سریعتر، گزینه مناسب‌تری نسبت به نسل گذشته خود به حساب می‌آید. نسخه استاندارد این SSD شامل یک هیت سینک است و با پلی‌استیشن ۵ سونی سازگار است.

حافظه‌های SSD کمپانی سامسونگ از کیفیت و دوام بالایی برخوردار هستند و انتخاب خوبی برای کسانی هست

رابط PCIe Gen4
هیت‌سینک دارد
سرعت خواندن تا ۷,۴۵۰ مگابایت بر ثانیه
سرعت نوشتن تا ۶,۹۰۰ مگابایت بر ثانیه
حجم از ۵۱۲ گیگابایت تا ۲ ترابایت
قیمت ۳,۰۰۰,۰۰۰ تا ۱۹,۲۰۰,۰۰۰ تومان

حافظه Crucial مدل P5 Plus

Crucial P5 Plus یک SSD PCIe 4.0 بسیار خوب است که عملکرد خوب را توأم با قیمتی عالی به‌ارمغان می‌آورد. به‌لطف سرعت خواندن و نوشتن سریع و تأخیر دسترسی کم، گزینه مناسبی برای کنسول پلی‌استیشن ۵ به‌حساب می‌آید. این SSD با وجود عدم بهره بردن از هیت‌سینک از نظر حرارتی بسیار خوب عمل می‌کند و می‌تواند دما را نسبتا خوب مدیریت کند.

بهترین SSD پلی‌استیشن ۵ حافظه Crucial مدل P5 Plus

P5 Plus سریع‌ترین SSD PCIe 4.0 موجود در بازار نیست، اما یکی از بهترین گزینه‌ها برای کسانی است که نمی‌خواهند بیش از حد هزینه کنند ولی یک SSD باکیفیت داشته باشند. حافظه Crucial مدل P5 Plus در ظرفیت های 500 گیگابایت تا 2 ترابایت عرضه می‌شود و ارزش خرید بالایی نسبت به رقبای خود دارد.

Crucial P5 Plus از تمام خوبی‌های نسل قبلی خود یعنی Crucial P5 بهره می‌برد. پشتیبانی از PCIe Express 4.0 افزایش عملکرد را برای نسل جدید حافظه‌ّهای SSD کروشال به‌ارمغان آورده. پشتیبانی نرم‌افزاری خوب، قیمت رقابتی و ضمانت پنج ساله سبب شده تا این SSD یکی از بهترین حافظه‌های SSD برای پلی‌استیشن ۵ به حساب بیاید.

بیشتر بخوانید  لیست بهترین گوشی گیمینگ شیائومی + قیمت (مرداد 1402)
رابط PCIe Gen4
هیت‌سینک ندارد
سرعت خواندن تا ۶,۶۰۰ مگابایت بر ثانیه
سرعت نوشتن تا ۵,۰۰۰ مگابایت بر ثانیه
حجم از ۲۵۰ گیگابایت تا ۲ ترابایت
قیمت ۲,۰۰۰,۰۰۰ تا ۱۲,۴۰۰,۰۰۰ تومان

حافظه Corsair مدل MP600 Pro LPX

اگر پسوند LPX در انتهای نام SSD‌های کورسیر مشاهده کردید، میتوان مطمئن شوید که این SSD برای ارتقا پلی‌استیشن ۵ ساخته شده‌است. و کاملا برای استفاده در پلی‌استیشن بهینه است. حافظه Corsair مدل MP600 Pro LPX نسبت به نسخه استاندارد خود از هیت‌سینک بهتری استفاده می‌کند تا دما را به‌خوبی مدیریت کند.

بهترین SSD پلی‌استیشن ۵ حافظه Corsair مدل MP600 Pro LPX

کورسیر یکی از قدیمی‌ترین تولید کننده‌های SSD در جهان است و از گذشته یکی از پرچم‌داران تولید حافظه‌های SSD بوده و هست. جدیدترین محصول این شرکت یعنی MP600 Pro LPX یکی دیگر از محصولات بی‌نظیر این شرکت به‌حساب می‌آید. این حافظه بصورت خاص برای استفاده در پلی استیشن ۵ طراحی شده است. و از همه لحاظ یک محصول کامل است.

این محصول تمام چیزهایی که برای یک SSD که در پلی‌استیشن ۵ نیاز است را دارا است. این SSD حتی در جلسات طولانی بازی هم خوب و خنک می ماند. تمام مشخصات این SSD با پیش‌نیاز های پلی‌استیشن ۵ انطباق دارد و یک انتخاب مطمئن به‌حساب می‌آید.

رابط PCIe Gen4
هیت‌سینک دارد
سرعت خواندن تا ۷,۱۰۰ مگابایت بر ثانیه
سرعت نوشتن تا ۵,۸۰۰ مگابایت بر ثانیه
حجم از ۵۱۲ گیگابایت تا ۲ ترابایت
قیمت ۳,۰۰۰,۰۰۰ تا ۸,۲۰۰,۰۰۰ تومان

حافظه Acer مدل Predator GM7000

حافظه Acer مدل Predator GM7000 مخصوص افرادی است که می‌خواهند بدون پرداخت هزینه زیاد به ویژگی‌های یک SSD گران‌قیمت دسترسی داشته باشند. سرعت بالا و بهره بردن از هیت سینک، ویژگی‌هایی است که این حافظه را نسبت به رقبا متمایز می‌‌کند.

بهترین SSD پلی‌استیشن ۵ حافظه Acer مدل Predator GM7000

حافظه Acer مدل Predator GM7000 نه ناامید کننده است و نه چندان هیجان انگیز. این SSD یک حافظه راضی‌کننده برای اکثر موارد محسوب می‌شود. و اگر با صرف هزینه نه‌چندان زیاد قصد ارتقا دادن کنسول خود دارید خرید این حافظه منطقی است.

وقتی به حافظه‌های Acer Predator نگاه می‌کنید، یک محصول با ظاهر گیمینگ می‌بینید که بصورت اختصاصی پلی‌استیشن طراحی شده است. لازم به ذکر است که این SSD با هیت‌سینک مناسبی که دارد برای پلی‌استیشن ۵ بهینه است.

رابط PCIe Gen4
هیت‌سینک دارد
سرعت خواندن تا ۷,۴۰۰ مگابایت بر ثانیه
سرعت نوشتن تا ۶,۷۰۰ مگابایت بر ثانیه
حجم از ۵۱۲ گیگابایت تا ۴ ترابایت
قیمت ۳,۵۰۰,۰۰۰ تا ۶,۹۰۰,۰۰۰ تومان

حافظه GIGABYTE مدل AORUS GEN4 7000S

کمپانی گیگابایت (GIGABYTE) یکی پرطرفدارترین برندهای ساخت محصولات گیمینگ است. بدون شک محصولات این کمپانی از کیفیت بسیار بالایی بهره می‌برند و همواره مورد توجه گیمرها قرار می‌گیرند. حافظه GIGABYTE مدل AORUS GEN4 7000S، یکی از بهترین SSD‌های بازار به شمار می‌رود.

بهترین SSD پلی‌استیشن ۵ حافظه GIGABYTE مدل AORUS GEN4 7000S

نرم‌افزار مخصوص این SSD مهم‌ترین ویژگی این محصول است که از طریق آن به بسیاری از قابلیت‌های این حافظه دسترسی داشته باشید. اگر یک گیمر حرفه‌ای هستید، سرعت و عملکرد مناسب این SSD قطعا ارزش دست به جیب شدن را دارد.

حافظه GIGABYTE مدل AORUS GEN4 7000S یکی از بهترین SSDهای گیگابایت و یکی از بهترین SSDها برای ارتقا پلی‌استیشن‌۵ لقب می‌گیرد. با عملکرد عالی و ویژگی‌های متنوع، این SSD برای هرکسی که می‌خواهد حداکثر بهره را از کنسول خانگی پلی استیشن خود داشته باشد، یک خرید عالی به‌حساب می‌آید. اگر یک گیمر حرفه‌ای هستید، پشتیبانی روتر از WTFast قطعا ارزش دست به جیب شدن را دارد.

رابط PCIe Gen4
هیت‌سینک دارد (در برخی مدل‌ها)
سرعت خواندن تا ۷,۰۰۰ مگابایت بر ثانیه
سرعت نوشتن تا ۶,۸۵۰ مگابایت بر ثانیه
حجم از ۱ ترابایت تا ۴ ترابایت
قیمت ۴,۵۰۰,۰۰۰ تا ۱۳,۵۰۰,۰۰۰ تومان

کلام آخر

انتخاب و خرید SSD برای ارتقای پلی‌استیشن ۵ می‌تواند سخت باشد زیرا تنوع بسیاری در محصولات در بازار وجود دارد. در این مقاله از گیم طور سعی کردیم بهترین انتخاب‌ها را به شما معرفی کنیم. تا با توجه نیازها و بودجه خود بتوانید بهترین مورد را انتخاب کنید.

آیا خرید حافظه SSD برای ارتقای پلی استیشن ۵ منطقی است؟

حجیم‌تر شدن بازی‌ها و کاهش یافتن فضای ذخیره‌سازی کنسول‌های نسل جدید به واسطه استفاده کردن از حافظه‌های SSD، نیاز به فضای بیشتر برای کاربرانی که علاقه دارند چندین بازی مختلف را همزمان روی کنسول خود داشته باشند بسیار جدی است.

بهترین SSD برای ارتقای پلی استیشن ۵ از چه ویژگی‌هایی برخوردار است؟

بهترین SSD برای ارتقای پلی استیشن ۵، از سرعت مناسبی بهره می‌برد. این SSD باید سخت‌افزار و هیت‌سینک باکیفیتی داشته باشد و با کنسول پلی‌استیشن ۵ سازگار باشد.

چگونه می‌توان حافظه‌ی کنسول پلی استیشن ۵ را ارتقا داد؟

به سادگی می‌توانید با خریداری کردن SSD مناسب برای پلی‌استیشن ۵ و تعبیه کردن آن در محفظه مخصوص آن می‌توانید حافظه کنسول خود را ارتقا دهید. در مقالات گیم طور از صفر تا صد این موضوع را آموزش داده‌ایم.

بهترین برندها برای خرید بهترین SSD برای ارتقای پلی استیشن ۵ چیست؟

از بهترین برندهای حافظه SSD می‌توان به ایسر (Acer)، سامسونگ (SamSung)، ای‌دیتا (Adata)، کورسیر (Corsair)، کروشال (Crucial)، کینگستون (Kingstone) و وسترن دیجیتال (Western Digital) اشاره کرد.

اخبار مرتبط