راهنمای خرید بهترین کیبورد گیمینگ

راهنمای خرید بهترین کیبورد گیمینگ

اشتراک گذاری

تجهیزاتی نظیر ماوس و کیبورد گیمینگ به دلیل استفاده روزانه و طولانی، به سرعت دچار استهلاک می‌شوند. انتخاب و خرید بهترین کیبورد گیمینگ مناسب و بادوام نیازمند آگاهی از برخی المان‌ها نظیر کیفیت بدنه، نوع و شکل سوییچ‌ها، سایز کیبورد و… است. محبوب‌ترین گزینه برای گیمرها کیبوردهای مکانیکی بوده و علاقه‌مندان به صنعت گیم همواره نگاه ویژه‌ای به این دسته از کیبوردها داشته‌اند.

به دلیل پیچیدگی در طراحی و قیمت بالا در بهترین کیبورد مکانیکال، برای چندین سال این کیبوردها جای خود را به کیبوردهای غشایی دادند. با رونق پیدا کردن صنعت گیم، کیبوردهای مکانیکی مجددا محبوبیت پیدا کرده‌اند و با قیمت مناسبی در دسترس کاربران هستند. در این راهنمای خرید کیبورد گیمینگ گیم طور، به معرفی کیبورد گیمینگ با ارزش خرید بالا را در هر رده قیمتی می‌پردازیم.


بهترین کیبورد گیمینگ چه ویژگی‌هایی دارد؟

بهترین کیبورد گیمینگ معمولا مدلی است که از کیفیت ساخت بالا و استحکام کافی برخوردار است. این کیبوردها معمولا به جهت حفظ دقت بالاتر در تجربه‌ی بازی از میان مدل‌های کیبورد مکانیکی انتخاب می‌شود.

همچنین در صورت مکانیکی بودن کیبورد، بهترین کیبورد مکانیکال گیمینگ معمولا مدلی است که در ساخت آن از مواد اولیه با کیفیت استفاده می‌شود. همچنین ساخت آن‌ها به دقت بالایی نیاز دارد تا سوییچ‌های آن، در جای خود محکم باشند و در صورت تعویض سوییچ، به ساختار آن صدمه‌ای وارد نشود. یکی از دلایل بالا بودن قیمت این مدل‌ها، نیاز به دقت بسیار بالا در ساخت است.

ویژگی‌های کیبورد بهترین کیبورد مکانیکی

از دیگر ویژگی‌های بسیار مهم بهترین کیبورد مکانیکال گیمینگ باید به امکان تعویض سوییچ‌های آن اشاره کرد. این ویژگی به شما اجازه می‌دهد در صورت تمایل به سادگی سوییچ‌های جدید را با نمونه قدیمی‌تر تعویض کنید. پشتیبانی از نرم افزار، یکی دیگر از نکات حائز اهمیت در انتخاب کیبورد است. شما با استفاده از نرم افزار، دسترسی کامل به برنامه‌ریزی دکمه‌ها، تغییر در نورپردازی و ایجاد پروفایل‌های مختلف خواهید داشت.

به جهت تسهیل پروسه‌ی انتخاب و خرید بهترین کیبورد مکانیکال گیمینگ، در این سری از راهنماهای خرید گیم طور، به معرفی چندین مدل از بهترین کیبوردهای گیمینگ در بازار ایران بپردازیم.


کیبورد گیمینگ Redragon K576

رددراگون یکی از جمله برندهایی سازنده‌ی کیبورد مکانیکال بود که به سرعت طرفداران زیادی پیدا کرد. و دلیل آن هم وجود کیفیت بالا در محصولات این برند، در کنار قیمتی بسیار مناسب است. کیبوردهای گیمینگ این برند از امکانات مناسبی برخوردار بوده و فروش بالای کیبوردهای مکانیکال این برند، ثمره جلب اعتماد و رضایت گیمرها، از محصولات خود بوده است.

کیبورد رددراگون

این کیبورد گیمینگ در محدوده قیمت زیر دو میلیون تومان جای می‌گیرد و می‌تواند عنوان بهترین کیبورد گیمینگ ارزان قیمت را به خود اختصاص دهد. پیدا کردن بهترین کیبورد مکانیکال گیمینگ با این قیمت دشوار بوده و می‌توان گفت بهترین انتخاب در این رده قیمتی را برند رددراگون به شما ارائه می‌دهد. سوییچ‌های استفاده شده در آن از برند Cherry MX و به رنگ آبی است که صدایی تکتایل را به گوش شما می‌رساند و تا ۵۰ میلیون کلیک عمر خواهند داشت.

این کیبورد ۹۰۰ گرمی، جنس پلاستیکی دارد که از کیفیت تقریبا مناسبی برخوردار است. نورپردازی RGB نیز در آن به کار برده و چند پروفایل برای آن در نظر گرفته شده است که با استفاده از یک دکمه می‌توانید پروفایل مناسب خود را از میان آن‌ها انتخاب کنید. همچنین از کلیدهای F می‌توانید به عنوان میانبر هم استفاده کنید.

راهنمای خرید بهترین کیبورد گیمینگ - گیم طور

این کیبورد گیمینگ سیمی است تا حداقل تاخیر ممکن را هنگام بازی کردن تجربه کنید. سایز این کیبورد ۸۰ درصد است و فاقد دکمه‌های نام‌پد (Numpad) می‌باشد. یکی از ویژگی‌های خوب با توجه به قیمت پایین آن، مکانیکی بودن آن است.


کیبورد گیمینگ Razer Cynosa Lite

ریزر (Razer) یکی از برندهایی بوده که همواره در تجهیزات گیمینگ حضور پررنگی داشته است. این برند به دلیل داشتن کیفیت بالا محصولات و تولید محصولات گیمینگ لوکس، قیمت قیمت نسبتا قابل توجهی نیز دارد.

کیبورد ریزر Cynosa Lite

برای معرفی کیبورد گیمینگ ریزر Cynosa Lite باید گفت با قیمت بین ۱ تا ۱.۵ میلیون تومان یک گزینه خوب از یک برند مطرح است. با این حال برندهای دیگری هستند که امکانات بیشتری را در اختیار شما قرار می‌دهند، اما شاید ترجیح شما خرید از برندی با قدمت طولانی‌تر و با سابقه‌تر باشد یا بخواهید با صرف هزینه کم، کیبورد گیمینگ خود را با دیگر محصولات این برند ست کنید.

این محصول بر خلاف رقبای خود کیبورد مکانیکی نیست. ممبران یا غشایی بودن، دلیل داشتن قیمت پایین و بزرگ‌ترین نقطه ضعف آن است. البته ریزر به خریداران اطمینان می‌دهد که هنگام بازی کردن با هیچ مشکلی روبه‌رو نخواهید شد. ممبران بودن در این کیبورد گیمینگ باعث شده تا صدای بسیار کمی تولید شود و شاید برای بسیاری از کاربران یک ویژگی مثبت باشد. البته که حس داشتن و تایپ کردن با یک کیبورد مکانیکی را از آن دریافت نخواهید کرد.

کیبورد ریزر Cynosa

این کیبورد گیمینگ ۹۰۰ گرم وزن داشته و دارای نورپردازی RGB است. البته این نورپردازی به صورت تک زون (Zone) است. ریزر به جهت کاهش قیمت نهایی در این محصول از نورپردازی ساده‌ استفاده کرده است. برای کنترل مدیا، کمپانی ریزر کلیدهای F را در نظر گرفته است. شما همچنین می‌توانید ماکرو هم برای آن تعیین کنید، تا به بهترین شکل از کیبورد گیمینگ خود استفاده کنید. کیبورد ریزر از نوع ۱۰۰ درصد بوده و دارای ۱۰۴ دکمه است.


کیبورد مکانیکال Redragon DragonBorn K630

به دلیل داشتن قیمت مناسب در محصولات این برند، تعجبی ندارد باز هم یک کیبورد گیمینگ دیگر را از کمپانی رددراگون ببینیم. رددراگون با معرفی این محصول سعی کرده نیاز همه کاربران را در نظر بگیرد. مهم‌ترین قابلیت این کیبورد، قابلیت جداسازی کابل آن است.

رددراگون dragonborn

این محصول در محدوده قیمت حداکثر تا ۱ میلیون تومان جای می‌گیرد و بهترین گزینه در این محدوده قیمتی است. شاسی کیبورد از جنس پلاستیک بسیار باکیفیت است و دکمه‌های آن از کیفیت ساخت مناسبی برخوردارند. همچنین سوییچ‌های قرمز رنگ آن از نوع لینیر بوده و صدای بسیار کمی را تولید می‌کنند.

این کیبورد با وزن تقریبا ۵۵۰ گرم قابلیت حمل بالایی دارد به خصوص زمانی که می‌توانید کابل Type C این محصول را جدا کرده و نگرانی بابت خراب شدن سیم آن هم نداشته باشید. برای این کیبورد نورپردازی RGB با قابلیت برنامه‌ریزی هم در نظر گرفته شده تا از نظر زیبایی چیزی از محصولات دیگر هم کم نداشته باشد.

کیبورد رددراگون DragonBorn

این محصول در دسته کیبوردهای ۶۰ درصد قرار می‌گیرد تا جای بسیار کمی از دسکتاپ را اشغال کند. این کیبورد سیمی، قابلیت ماکرو پذیری نیز دارد و شما قادر هستید برای هر دکمه یک وظیفه مشخص تعیین کنید.


کیبورد گیمینگ TUF Gaming K5

ایسوس (ASUS) برندی با سابقه درخشان در حوضه محصولات سخت افزاری و تجهیزات جانبی گیمینگ است. یکی از زمینه‌های فعالیت این کمپانی، ساخت کیبوردهای گیمینگ بسیار باکیفیت است که طرفداران بسیاری هم پیدا کرده است. این محصول از ارزان‌ترین کیبوردهای ایسوس است.

کیبورد ایسوس K5

این محصول یک کیبورد گیمینگ بسیار خوب با قیمتی تا سقف ۳ میلیون تومان است. کیفیت ساخت بالای آن از ویژگی‌های این محصول است. همچنین پلاستیک مورد استفاده در ساخت آن بسیار مقاوم است. ضد آب بودن این کیبورد تا حدی جلوی خرابی آن بر اثر خیس شدن را خواهد گرفت و خیال گیمر تا حد زیادی آسوده خواهد بود. تمام کلیدهای این کیبورد قابل برنامه‌ریزی بوده و همچنین دارای آن‌برد مموری برای ذخیره پروفایل نیز می‌باشد.

سوییچ‌های این کیبورد از نوع ممبران است تا قیمت نهایی کاهش یابد. با این حال هنگام استفاده از این محصول، اصلا حس بدی نخواهید داشت و به نوعی طراحی شده تا شما احساس استفاده از یک کیبورد مکانیکی را داشته باشید. از ویژگی‌های جذاب این کیبورد می‌توان به دارا بودن آنتی گوستینگ (Anti-ghosting) در آن اشاره کرد.

کیبورد ایسوس K5

این محصول نورپردازی زیبایی نیز دارد که با استفاده از نرم‌افزار امکان تغییر رنگ آن وجود دارد. یکی دیگر از ویژگی‌های جذاب این کیبورد گیمینگ در کنار فول سایز بودن، قابلیت تغییر میزان صدا با استفاده از بار کنار کیبورد است.


کیبورد مکانیکی گیگابایت مدل Aorus K1

گیگابایت (Gigabyte) از جمله کمپانی‌هایی به شمار می‌رود که همواره به ساخت مادربرد، لپ تاپ‌ و کارت‌های گرافیک بسیار با کیفیت مشهور است. با بدست آوردن موفقیت‌های بسیار زیاد، حال این برند به سراغ ساخت کیبورد گیمینگ رفته است. این کیبورد که K1 نام دارد، دارای قیمت مناسبی نیز است.

بهترین کیبورد مکانیکی - کیبورد Aorus K1

برای معرفی کیبورد گیمینگ Aorus K1 باید گفت که دارای قیمتی در حدود ۳ میلیون تومان است. پیدا کردن بهترین کیبورد گیمینگ مکانیکال با این قیمت دشوار بوده، و می‌توان گفت در حال حاضر بهترین نمونه آن توسط گیگابایت به بازار عرضه می‌شود. سوییچ‌های استفاده شده در این محصول از برند Cherry MX و به رنگ قرمز است که بسیار صدای کمی تولید می‌کند و تا ۱۰۰ میلیون کلیک عمر خواهند داشت.

این کیبورد ۱۱۲۵ گرمی، جنس پلاستیکی دارد که از کیفیت تقریبا مناسبی برخوردار است. نورپردازی ARGB نیز در آن به کار رفته و با استفاده از نرم افزار مخصوص می‌توانید نورپردازی آن را شخصی سازی کنید. همچنین این کیبورد گیمینگ سیمی است تا حداقل تاخیر ممکن را هنگام بازی کردن تجربه کنید. سایز این کیبورد ۱۰۰ درصد است و کیفیت ساخت مناسبی را در آن شاهد هستیم.

بیشتر بخوانید  مقایسه پردازنده های Ryzen 7 2700X ،Ryzen 7 5800X و Core i7-11700K در اجرای بازی‌ها

کیبورد مکانیکی کولرمستر مدل CK550 V2

کولر مستر (Cooler Master) یکی از برندهایی بوده که با ساخت قطعات کامپیوتری و به خصوص کولینگ به شهرت بسیاری رسید. این کمپانی تجهیزات جانبی گیمینگ همچون موس، هدست و کیبورد هم تولید می‌کند. اگر به دنبال یک کیبورد گیمینگ با کیفیت هستید، باید نگاهی به مدل CK550 V2 بیاندازید.

بهترین کیبورد مکانیکی - کیبورد CK550 V2

با قیمت حدودا ۳.۳ میلیون تومان، یک کیبورد گیمینگ با کیفیت را از برند کولر مستر می‌توانید تهیه کنید. این محصول با چندین سوییچ به بازار عرضه شده تا انتخاب شما با توجه نیازتان ساده‌تر شده باشد. با این حال سوییچ‌های قرمز رنگ این کیبورد محبوب‌ترین گزینه بوده و صدای بسیار کمی را تولید می‌کند. همچنین حس تایپ کردن با این سوییچ‌ها بسیار لذت‌بخش خواهد بود.

شاسی این کیبورد مکانیکال از فلز ساخته شده تا مقاومت و کیفیت بسیار بالایی را در آن شاهد باشیم. محصول ارائه شده توسط این برند دارای نورپردازی RGB می‌باشد و می‌توان از طریق نرم افزار رنگ هر دکمه را به دلخواه تعیین کرد. یکی از امکانات این کیبورد گیمینگ داشتن استراحتگاه دست، برای راحتی هرچه بیشتر به هنگام استفاده از آن است.

این کیبورد گیمینگ دارای سایز ۱۰۰ درصد است تا بتوانید از نام پد در صورت نیاز استفاده کنید. این کیبورد دارای حافظه آن‌برد می‌باشد و تنظیمات تعریف شده برای آن در حافظه کیبورد ذخیره خواهد شد تا بدون نیاز به نرم افزار بتوانید تنظیمات خود را بر روی دستگاه‌های دیگر داشته باشید.


کیبورد مکانیکی گلوریس مدل GMMK-Compact

گلوریس (Glorious) یکی از خلاق‌ترین و پرطرفدارترین برندهای ساخت تجهیزات جانبی گیمینگ است. بدون شک محصولات این کمپانی از کیفیت بسیار بالایی بهره می‌برند و جزو بهترین‌ها در میان هم‌رده‌ها هستند. محصول GMMk-Copmact از این کمپانی نیز یکی از بهترین کیبوردهای گیمینگ در محدوده قیمتی خود به شمار می‌رود.

بهترین کیبورد مکانیکی - کیبورد GMMK-Compact

این محصول در محدوده قیمت حدودا ۴ میلیون تومانی جای می‌گیرد، و یکی بهترین گزینه در این محدوده قیمتی محسوب می‌شود. گلوریس در ساخت این محصول دقت بسیار زیادی دارد و دکمه‌های آن نیز از کیفیت ساخت مناسبی برخوردارند. همچنین سوییچ‌های قهوه‌ای رنگ آن که توسط Gateron تهیه می‌شود، از نوع تکتایل بوده و صدایی متوسط را تولید می‌کنند.

این کیبورد با وزن تقریبا ۷۰۰ گرم، قابلیت حمل بالایی دارد به خصوص زمانی که می‌توانید کابل Type C این محصول را جدا کنید و نگرانی بابت خراب شدن سیم آن هم نداشته باشید. برای این کیبورد نورپردازی RGB با قابلیت برنامه‌ریزی هم در نظر گرفته شده تا محصولی کامل را در اختیار خود داشته باشید.

این محصول که در دسته کیبوردهای ۶۰ درصد قرار می‌گیرد، جای بسیار کمی از دسکتاپ شما را اشغال می‌کند؛ هرچند ممکن است جای خالی کلیدهای پیکان (Arrow keys) حس شود. این کیبورد سیمی، قابلیت ماکرو پذیری نیز دارد و شما قادر هستید برای هر دکمه یک وظیفه مشخص را تعیین کنید.


کیبورد مکانیکی ایسوس مدل TUF GAMING K7

ایسوس (ASUS) برندی با سابقه درخشان، در حوضه محصولات سخت افزاری و تجهیزات جانبی گیمینگ است. این برند علاقه زیادی به نوآوری و تولید محصولات متفاوت و جذاب دارد. یکی از زمینه‌های فعالیت این کمپانی، ساخت کیبوردهای گیمینگ بسیار باکیفیت است که طرفداران بسیاری هم دارد. کیبورد K7 از کیبوردهای مکانیکی و با کیفیت ایسوس است.

بهترین کیبورد مکانیکی - کیبورد گیمینگ TUF GAMING K7

این محصول با قیمت حدودا ۴ میلیون تومان یکی از بهترین انتخاب‌ها از لیست راهنمای خرید کیبورد گیمینگ است. شاسی‌هایی از جنس فلز و کیفیت بسیار بالا از ویژگی‌های این محصول است. همچنین ایسوس یک پد برای استراحت مچ دست (Wrist Rest) را در نظر گرفته که جنس نرم و لطیفی داشته، و برای استفاده طولانی مدت از کیبورد بسیار کارآمد خواهد بود.

این کیبورد مکانیکی ایسوس از دو نوع سوییچ‌ لینیر و تکتایل استفاده کرده تا گیمر با توجه به نیاز خود یکی را انتخاب کند. ایسوس طول عمر این سوییچ‌ها را تا ۱۰۰ میلیون کلیک قابل استفاده اعلام کرده است. نورپردازی RGB هم برای این محصول در نظر گرفته شده که با استفاده از نرم‌افزار می‌توانید دسترسی کامل به آن را داشته باشید.

شما می‌توانید برای هر دکمه یک ماکرو تعیین کنید و به لطف وجود آنتی گوستینگ مطمئن باشید که همه دکمه‌ها بدون کوچک‌ترین بی‌دقتی در لحظه عمل خواهند کرد. جالب‌ترین ویژگی این کیبورد گیمینگ داشتن گواهی IP56 ضد آب و گرد و غبار است. ایسوس اندازه کامل را برای ساخت بهترین کیبورد مکانیکی در نظر گرفته و یک محصول فول سایز را مشاهده می‌کنید.


کیبورد مکانیکال Cooler Master SK622

کولر مستر (Cooler Master) یکی از برندهایی بوده که با ساخت قطعات کامپیوتری معروف شده است. این کمپانی تجهیزات جانبی گیمینگ همچون ماوس و کیبورد هم تولید می‌کند. اگر به دنبال یک کیبورد وایرلس هستید باید نگاهی به این محصول داشته باشید. این برند محصول خود را با چندین سوییچ به بازار عرضه کرده است.

کیبورد کولر مستر

در محدوده قیمت بین ۳.۵ تا ۴ میلیون تومان، یک کیبورد گیمینگ وایرلس را از برند کولر مستر می‌توان تهیه کرد. این محصول با چندین سوییچ به بازار عرضه شده تا انتخاب شما با توجه نیازتان ساده‌تر شده باشد. با این حال سوییچ‌های قرمز رنگ این کیبورد محبوب‌ترین گزینه بوده و صدای بسیار کمی را تولید می‌کند. همچنین حس تایپ کردن با این سوییچ‌ها بسیار لذت‌بخش خواهد بود.

شاسی این کیبورد مکانیکال از فلز ساخته شده تا مقاومت و کیفیت بسیار بالایی را در آن شاهد باشیم. محصول ارائه شده توسط این برند دارای نورپردازی RGB می‌باشد و می‌توان از طریق نرم افزار رنگ هر دکمه را به دلخواه تعیین کرد. در نظر داشته باشید که می‌توان از این کیبورد به صورت سیمی هم استفاده کرد تا حداقل تاخیر را هنگام استفاده از آن داشته باشید.

کیبورد کولر مستر

این کیبورد گیمینگ دارای سایز ۶۰ درصد بوده و کمپانی با ادغام کردن تعدادی از دکمه‌ها، توانسته دکمه‌های پیکان (Arrow keys) را درون آن جای دهد. این کیبورد دارای حافظه آن‌برد می‌باشد و تنظیمات تعریف شده برای آن در حافظه کیبورد ذخیره خواهد شد تا بدون نیاز به نرم افزار بتوانید تنظیمات خود را بر روی دستگاه‌های دیگر داشته باشید.


کیبورد مکانیکی ریزر مدل Huntsman Mini

استفاده از بهترین تجهیزات، یکی از بزرگ‌ترین چالش‌های گیمرهاست. ریزر (Razer) یکی از کمپانی‌هایی بوده که هیچ وقت شما را از خریدتان پشیمان نخواهد کرد. حتی اگر محصولات قدیمی این برند را تهیه کنید باز هم حرف‌های زیادی برای گفتن دارند. محصول Huntsman Mini نیز یکی از بهترین کیبورد‌های ریزر است.

بهترین کیبورد مکانیکی - کیبورد Huntsman Mini

در محدوده قیمت تا سقف ۴.۵ میلیون تومان، یکی از بهترین کیبوردهای سایز کوچک گیمینگ و بسیار زیبا، با برند ریزر دیده می‌شود. این محصول ریزر با چند سوییچ در دسترس است؛ با این حال نمونه قرمز رنگ محبوب‌ترین گزینه است. این سوییچ‌های قرمز رنگ از نوع لینیر (Linear) هستند و صدای بسیار کمی را تولید می‌کنند.

در ساخت این کیبورد گیمینگ از آلومینیوم و پلاستیک باکیفیت استفاده شده تا نگرانی بابت دوام و مقاومت این محصول ایجاد نشود. نورپردازی RGB در این محصول بسیار زیبا بوده و کی‌کپ‌های بسیار با کیفیتی را مشاهده می‌کنیم. برای تنظیم نورپردازی باید نرم افزار مخصوص ریزر را دانلود کنید.

همه دکمه‌های این محصول قابل برنامه‌ریزی هستند و کنترل وظیفه هر دکمه از طریق نرم افزار امکان پذیر است. یکی از نکات مثبت این کیبورد گیمینگ، وجود حافظه آن‌برد است که می‌توانید تا ۵ پروفایل را روی این محصول ذخیره‌سازی کنید. سایز این کیبورد مکانیکی ۶۰ درصد است و اندازه بسیار کوچکی دارد.


کیبورد مکانیکی ایسوس مدل ROG Falchion Wireless

ایسوس همواره سعی کرده در صنعت گیمینگ محصولاتی متفاوت و جذاب را عرضه نماید. شاید بتوان گفت اوج مهندسی و نوآوری را در این محصول ایسوس می‌توان دید. یک محصول کامپکت در اندازه، اما با امکاناتی فراتر از یک نمونه فول سایز. این محصول به سادگی می‌تواند به بهترین سلاح شما در برابر دشمنان شما تبدیل شود.

بهترین کیبورد مکانیکی - کیبورد ایسوس مدل ROG Falchion Wireless

ایسوس در این محصول ۵.۵ میلیون تومانی از سوییچ‌های قرمز رنگ کمپانی Cherry MX استفاده می‌کند. این سوییچ در کنار داشتن حس فوق‌العاده هنگام تایپ کردن، صدای کمی هم تولید می‌کند. کیفیت و مقاومت این کیبورد بسیار بالا بوده و ایسوس از پلاستیک و فلز در ساخت آن استفاده کرده است.

نورپردازی این محصول بسیار زیبا بوده و برای استفاده از افکت‌ها و تغییر رنگ نورپردازی، باید از نرم افزار مخصوص ایسوس استفاده کنید. همه دکمه‌ها قابل برنامه‌ریزی هستند و همچنین با استفاده از نرم افزار می‌توانید، برای بار کنار آن یک وظیفه خاص را تعیین کنید. هنگام استفاده از این محصول به صورت وایرلس، این بار شما را از میزان شارژ باقی‌مانده کیبورد نیز مطلع می‌کند.

بیشتر بخوانید  | بهترین مانیتور های گیمینگ ارزان و اقتصادی در بازار ایران

این کیبورد گیمینگ با سایز ۶۵ درصد در دسترس است و می‌توان از آن، به صورت سیمی هم استفاده کرد. از نکات مثبت آن می‌توان به Type C بودن کابل آن اشاره کرد که تاخیر بسیار پایینی دارد. همچنین ایسوس، یک کاور برای محصول خود ارائه می‌کند تا زمانی که از آن استفاده نمی‌کنید جلوی نشستن گرد و خاک روی آن را بگیرد. همچنین برای جابجایی ایمن‌تر نیز این کاور محکم، به کمک شما می‌آید.


کیبورد مکانیکی لاجیتک مدل G PRO X

امکان ندارد به دنبال تجهیزات جانبی گیمینگ باشید و یک محصول از برند لاجیتک (Logitech) نظر شما را جلب نکند. برندی با سابقه بسیار درخشان که همواره به ارائه محصولات باکیفیت و زیبا در کنار سادگی معروف بوده است. کیبورد مکانیکال G Pro X یکی از کیبوردهای گیمینگ بسیار خوش ساخت و چشم نواز این کمپانی است.

بهترین کیبورد مکانیکی - کیبورد مکانیکال G PRO X

در محدوده قیمت تا سقف ۵ میلیون تومان، کیبوردی از برند لاجیتک را می‌توان تهیه کرد. این محصول دارای سوییچ‌های آبی رنگ بوده و صدای نسبتا بلندی را تولید می‌کند. جنس شاسی پلاستیک با کیفیت بسیار بالا بوده و حتی با دیدن آن از نزدیک به شما حس فلزی بودن را می‌دهد. کی‌کپ‌های این کیبورد هم بسیار کیفیت مطلوبی دارند.

لاجیتک برای زیبایی هرچه بیشتر این محصول، نورپردازی RGB هم در نظر گرفته شده و با استفاده از نرم افزار مخصوص، می‌توانید رنگ هر دکمه را به دلخواه تغییر دهید. شما می‌توانید دکمه‌های F را برنامه‌ریزی کنید و یکی دیگر از قابلیت‌های این محصول، امکان تعریف G Shift است. با تعریف کردن G Shift می‌توانید یک عملکرد اضافه برای دکمه‌ها نیز تعیین کنید.

اندازه بسیار خوبی را در این محصول ۸۰ درصد لاجیتک مشاهده می‌کنیم که نسبتا جای کمی از دسکتاپ شما را اشغال می‌کند و تا جای ممکن، از حاشیه‌ها کم شده است. برای ساده‌تر شدن جابجایی، می‌توانید کابل را به صورت جداگانه حمل کنید و قبل از استفاده آن را متصل نمایید. به دلیل تاخیر بسیار پایین، این محصول برای بازی‌های شوتر بسیار عالی عمل خواهد کرد.


کیبورد ریزر مدل BlackWidow V3 Mini HyperSpeed

ریزر از جمله برندهایی است که همواره در تجهیزات گیمینگ حضور پررنگی دارد. این برند به دلیل داشتن کیفیت بالا محصولات و تولید محصولات گیمینگ لوکس، قیمت قیمت نسبتا قابل توجهی نیز دارد. البته گیمرها علاقه خاصی به محصولات این برند دارند و پرداخت این هزینه، یک معامله‌ای است که علاقه‌مندان آن را به سادگی می‌پذیرند.

بهترین کیبورد مکانیکی - کیبورد BlackWidow V3 Mini HyperSpeed

در محدوده قیمت تا سقف ۵.۵ میلیون تومان، می‌توانید یک کیبورد گیمینگ وایرلس که توسط ریزر تولید می‌شود را خریداری کرد. این محصول ریزر با دو سوییچ مخصوص سبز و زرد رنگ خود در دسترس است تا شما با توجه به نیاز خود یکی از آن‌ها را انتخاب کنید. سوییچ‌های سبز رنگ دارای صدای بسیار بلندی هستند اما سوییچ‌های زرد رنگ صدای نسبتا کم‌تری را تولید می‌کنند.

در ساخت این کیبورد مکانیکی از آلومینیوم و پلاستیک باکیفیت استفاده شده تا به شما اطمینان داده شود کیبوردی محکم به دست شما خواهد رسید. نورپردازی RGB در این محصول بسیار زیبا بوده و کی‌کپ‌های بسیار جذابی در آن به کار برده شده است. برای تنظیم نورپردازی باید نرم افزار مخصوص ریزر را دانلود کنید.

در ادامه معرفی کیبورد گیمینگ BlackWidow V3 Mini HyperSpeed باید گفت همه کلیدها در این محصول قابل برنامه‌ریزی هستند و تنها کافیست، طریق نرم افزار Synapse را دانلود کنید تا بتوانید از امکانات گسترده آن استفاده کنید. یکی از نکات مثبت این کیبورد گیمینگ، قابلیت استفاده از آن به صورت سیمی بوده و کابل Type C در این محصول دارای تاخیر بسیار پایینی می‌باشد. سایز این کیبورد مکانیکی ۶۵ درصد بوده اما اندازه‌ای نزدیک به کیبوردهای ۶۰ درصد دارد.


کیبورد مکانیکی کورسیر مدل K70 Pro Mini

کورسیر (Corsair) همواره به یک کمپانی قابل اعتماد، که به ساخت محصولات باکیفیت شهرت دارد معروف است. محصولات این کمپانی بسیار مشهور، به دوام و کیفیت بسیار بالایشان شناخته می‌شوند. محصول K70 Pro Mini از بهترین کیبوردهای مکانیکی است که می‌توانید در یک لیست راهنمای خرید کیبورد مکانیکی پیدا کنید.

بهترین کیبورد مکانیکی - کیبورد K70 Pro Mini

این کیبورد گیمینگ و مکانیکی وایرلس، دارای قیمت تقریبا ۷ میلیون تومانی است و در حال حاضر، یکی از گران‌ترین کیبوردهایی است که می‌توانید برای خود آن را تهیه کنید. این محصول با سوییچ‌های قرمز رنگ کمپانی Cherry MX تولید می‌شود که یکی از بهترین و پرطرفدارترین سوییچ‌های موجود است. این سوییچ صدای بسیار کمی را تولید می‌کند و استفاده از آن، دارای یک حس بسیار لذت‌بخش خواهد بود.

شاسی فلزی از این محصول، یک کیبورد بسیار مقاوم ساخته و حس خوبی را هنگام لمس کردن آن به شما منتقل خواهد کرد. نورپردازی بسیار زیبایی در این محصول وجود دارد و شما می‌توانید از طریق نرم افزار این کمپانی رنگ هر دکمه را به دلخواه تغییر دهید. همچنین قادر هستید به وسیله نرم افزار ماکروهای مورد نظر خود را هم تعیین کنید.

این کیبورد مکانیکی دارای اندازه ۶۰ درصد است و فضای بسیار مناسبی از دسکتاپ شما را اشغال خواهد کرد. حافظه داخلی بسیار بالای این محصول که حدود ۸ مگابایت است باعث می‌شود تا ۵۰ پروفایل روی آن قابل ذخیره‌سازی باشد. این محصول به واسطه اندازه کوچک آن از قابلیت حمل بالایی برخوردار است.


کیبورد مکانیکی ریزر مدل Blackwidow V3 pro

کمپانی‌های سازنده تجهیزات گیمینگ، هنگام معرفی برخی از مدل‌ها سعی می‌کنند با استفاده از بهترین کانفیگ‌ها، نظر کاربران ویژه‌ای که نیاز به محصولی خاص و حرفه‌ای دارند را جلب کنند. این محصولات دارای قیمت بسیار بالایی هستند اما تعداد زیادی از کاربران، برای استفاده از این محصولات این مبلغ را می‌پردازند. کیبورد مکانیکی ریزر مدل Blackwidow V3 pro یکی از همین مدل‌ها به شمار می‌رود.

بهترین کیبورد مکانیکی - کیبورد ریزر مدل Blackwidow V3 pro

این محصول یک کیبورد گیمینگ مکانیکی و وایرلس بسیار خوب، با قیمت حدودا ۸.۵ میلیون تومانی است. کیفیت ساخت بالای آن از ویژگی‌های این محصول است. همچنین کی‌کپ‌های آن نیز بسیار مقاوم است. سوییچ‌های این محصول ریزر تنها نمونه سبز رنگ است که توسط این کمپانی تولید می‌شود. کیبورد Blackwidow V3 Pro دارا حافظه آن‌برد است و می‌توانید تا ۵ پروفایل روی آن ذخیره کنید.

اندازه این کیبورد ۱۰۰ درصد است و یک نمونه فول سایز به شمار می‌رود. این محصول همچنین دارای استراحتگاه دست نیز است که در استفاده طولانی مدت، از خستگی به خوبی جلوگیری خواهد کرد. این محصول نورپردازی زیبایی نیز دارد که با استفاده از نرم‌افزار امکان تغییر رنگ آن وجود دارد. یکی دیگر از ویژگی‌های جذاب این کیبورد گیمینگ در کنار فول سایز بودن، قابلیت برنامه‌ریزی همه دکمه‌های کیبورد است.


کیبورد مکانیکال Corsair K100 RGB

برای تنوع بد نیست به سراغ یکی از برندهای بزرگ صنعت گیمینگ برویم تا با یکی از بهترین کیبوردهای این برند آشنا شوید. کرسیر همواره یک کمپانی بوده که به ساخت محصولات باکیفیت شهرت داشته است که می‌توان چندین سال از محصولاتش استفاده کرد. محصول K100 RGB از بهترین کیبوردهایی است که می‌توانید در بازار پیدا کنید.

کرسیر K100

این کیبورد دارای قیمت بیش از ۱۲ میلیون تومان بوده و یکی از گران‌ترین کیبوردهایی است که در حال حاضر می‌توانید تهیه کنید. این محصول با سوییچ مخصوص کرسیر عرضه شده و یکی از کلیدی‌ترین ویژگی‌های آن هم همین سوییچ است. این سوییچ به شدت سریع بوده و برای فعال شدن تنها به فاصله‌ای نصف سوییچ‌ قرمز رنگ برند Cherry MX نیاز دارد.

شاسی فلزی این محصول را بسیار مقاوم کرده و حس خوبی را هنگام لمس کردن آن به شما منتقل خواهد کرد. نورپردازی بسیار زیبایی در این محصول دیده شده و می‌توانید از طریق نرم افزار این کمپانی رنگ هر دکمه را به دلخواه تغییر دهید. همچنین قادر هستید به وسیله نرم افزار برای این کیبورد ماکرو هم تعیین کنید.

راهنمای خرید بهترین کیبورد گیمینگ - گیم طور

این کیبورد فول سایز بوده و تمام دکمه‌های مورد نیاز شما به همراه ویژگی‌های اضافه‌تر روی آن دیده می‌شود. حافظه داخلی بسیار بالای این محصول که حدود ۸ مگابایت است باعث شده تا ۲۰۰ پروفایل روی آن قابل ذخیره باشد. قابلیت حمل بسیار پایینی را به دلیل داشتن وزن ۱.۳ کیلوگرمی در این کیبورد شاهد هستیم. همچنین کابل آن قابل جداسازی نیست که از دیگر نکات منفی در این محصول است.


نتیجه گیری خرید بهترین کیبورد گیمینگ

در این راهنمای خرید کیبورد گیمینگ سعی کردیم بهترین کیبورد گیمینگ و مکانیکی موجود در هر بازه قیمتی را به شما معرفی کنیم. باید بدانید حتی در بهترین کیبوردهای مکانیکی هم ممکن است مشکلاتی وجود داشته باشد. با این حال محصولات معرفی شده در لیست راهنمای خرید کیبورد گیمینگ ارزش خرید بالایی را دارند و می‌توانند تا چند سال پاسخگوی نیازهای شما باشند.

مدل ویژگی سوییچ قیمت
ردراگون Redragon DragonBorn K630 اقتصادی‌ترین کیبورد مکانیکی Cherry MX Red حدودا ۱ میلیون تومان
کولرمستر Cooler Master SK622 بهترین کیبورد مکانیکی وایرلس Cherry MX Switches حدودا ۳.۵ الی ۴ میلیون تومان
ریزر BlackWidow V3 Mini HyperSpeed زیباترین نورپردازی در کیبوردهای گیمینگ Razer Yellow Switches حدودا ۵.۵ میلیون تومان
گلوریس GMMK-Compact بهترین کیبورد مکانیکی در ازای مبلغ پرداختی Gateron Brown حدودا ۴ میلیون تومان

همچنین باید بدانید کیبوردهای گیمینگ دیگری هم با ارزش خرید بالا در بازار وجود دارند و صرفا سعی شده بهترین انتخاب‌ها در نظر گرفته شود. همچنین هنگام خرید باید نوع استفاده خود را مشخص کرده تا با توجه به آن کیبوردی با سوییچ مناسب تهیه کنید.

بهترین کیبورد مناسب گیمینگ کدام است؟

کیبوردهای مکانیکی مناسب‌ترین کیبوردها برای گیمینگ هستند که از دقت و حساسیت بالایی برخوردارند.

چند نوع سوییچ برای کیبورد گیمینگ مکانیکی وجود دارد؟

به طور کلی سه نوع سوییچ وجود دارد، سوییچ‌های لینیر (Linear)، تکتایل (Tactile) و کلیکی (Clicky).

مهم‌ترین ویژگی کیبورد گیمینگ مکانیکی چیست؟

قابلیت برنامه‌ ریزی، سوییچ‌های قابل تعویض، تعمیر پذیری ساده و تایپینگ سریع‌تر از مهم‌ترین ویژگی‌های یک کیبورد مکانیکی است.

اخبار مرتبط