راهنمای خرید بهترین کنترلر موبایل

راهنمای خرید بهترین کنترلر موبایل

اشتراک گذاری

موبایل گیمینگ این روزها بخش اعظمی از بازار دنیای گیم را به خود اختصاص می‌دهد. با محبوبیت یافتن و رشد عناوین بتل رویال و رایگانی چون پابجی موبایل (PUBG MOBILE)، کال آف دیوتی موبایل (Call of Duty: Mobile) مخاطبان این صنعت افزایش و به همین ترتیب ابزارهای جدیدی برای تسهیل جریان بازی کردن به مخاطب عرضه شدند.

یکی از این ابزارها که این روزها به خصوص میان شوتر پلیرها محبوبیت یافته است، کنترلر موبایل است. این کنترلرها به منظور افزایش دقت و تسهیل روند بازی ساخته می‌شوند. این کنترلرها را در مدل‌های متفاوت، با ویژگی‌های مختلفی عرضه می‌شود و انواع بازی‌هایی که با دسته کار می‌کنند نیز ساخته می‌شوند. در ادامه قصد داریم ویژگی‌های بهترین کنترلر موبایل را برشمرده، سپس به معرفی بهترین مدل‌های از نگاه گیم طور بپردازیم.


بهترین کنترلر موبایل چه ویژگی‌هایی دارد؟

بهترین کنترلر موبایل مناسب بازی، مدلی است که در سازگاری کامل با اکثر گوشی‌های هوشمند عرضه شود. این کنترلر متناسب با ابعاد گوشی قابل تنظیم است. همچنین از پوششی سبک و مستحکم بهره می‌برد که تلفن همراه را به خوبی پوشش می‌دهد.

بهترین کنترلر موبایل از کلید و تریگرهای جانبی متنوع بهره می‌برد که تجربه‌ی بازی را برای کاربر بهبود می‌بخشد. همچنین در برخی از مدل‌ها شاهد تعبیه سیستم‌های خنک کننده هستیم که مانع از افزایش دمای موبایل حین بازی می‌شود. در ادامه به معرفی برخی از بهترین مدل‌های کنترلر موبایل در بازار ایران می‌پردازیم.


کنترلر موبایل مدل Razer Kishi V2

ریز (Razer) معمولا به محصولات باکیفیت و البته گران قیمت‌اش شناخته می‌شود. این کمپانی فعالیت قابل توجهی در حوزه‌ی تولید انواع گیم پد و کنترلر نیز دارد. کنترلر بازی موبایل ریز مدل Razer Kishi (نسخه ۱ و ۲) از بهترین مدل‌ها برای استفاده روی پلتفرم موبایل است است.

کنترلر موبایل مدل Razer Kishi V2

ریزر در این کنترلر اقدام به استفاده از دکمه میکروسوئیچ و فناوری d-pad دسته‌‌ی Wolverine V2 Razer نموده است. علاوه بر این دستگیره‌های دستی ارگونومیک، بافت ضد تعریق، کلیدها و متریال به کار رفته در این کنترلر همگی در بالاترین سطح ممکن هستند. لازم به ذکر است که این کنترلر در دو نسخه برای گوشی‌های اندرویدی و IOS عرضه شده است.

بیشتر بخوانید  هرآنچه که باید پیش از خرید هارد اکسترنال بدانید
برند سازنده Razer
وزن ۲۸۴
ابعاد ۴۷x۲۲۰x۱۱۷ میلی‌متر
تعداد کلید ۱۵ عدد
اتصال USB-C
سازگاری اندروید
باطری لیتیوم پلیمری با ظرفیت ۳۰۰ میلی‌‌‌‌آمپر ساعت
قیمت حدود ۵,۵۰۰,۰۰ تومان

کنترلر موبایل تسکو مدل TG155W 

دسته بازی TG155W محصول برند ایرانی تسکو (tsco) است. این دسته در ابعاد حدودی ۲۱۰x۱۰۵x۴۲ میلی‌متر، با ظاهری مشابه با کنترلر ریزر در تک رنگ مشکی و با بدنه پلاستیکی عرضه می‌شود. این کنترلر متشکل از ۱۵ کلید و همراه با ویبراتور است. این کنترلر به وسیله دانگل بلوتوثی به دیوایس شما متصل شده و بردی معادل با هشت متر نیز دارد.

کنترلر موبایل تسکو مدل TG155W - بهترین کنترلر موبایل
کپی رایت تصویر متعلق به دیجی کالا است

کنترلر فوق، با هردو سیستم عامل اندروید و  IOS سازگار بوده و همه کاربران اندروید و همچنین دارندگان سیستم عامل IOS می‌توانند از این کنترلر بدون هیچ مشکلی استفاده کنند. این دستگاه مجهز به یک باتری لیتیوم پلیمری، قابل شارژ با ظرفیت ۳۰۰ میلی آمپر بوده و به همراه کابل شارژ یک متری عرضه می‌شود.

برند سازنده تسکو
وزن ؟
ابعاد ۲۱۰x۱۰۵x۴۲ میلی‌متر
تعداد کلید ۱۵ عدد
اتصال بلوتوث
سازگاری اندروید، IOS
باطری لیتیوم پلیمری با ظرفیت ۳۰۰ میلی‌‌‌‌آمپر ساعت
قیمت حدود ۹۷۰,۰۰۰ تومان

کنترلر موبایل باسئوس مدل GMGA05

دسته بازی GMGA05 محصول برند چینی باسئوس (Baseus) است. این دسته در ابعاد حدودی ۸۴.۷x۵۸.۲x۲۶.۱ میلی‌متری و وزن ۵۶.۶ گرمی، با ظاهری مدرن و جذاب و در تک رنگ مشکی/نارنجی و با بدنه سیلیکونی عرضه می‌شود. این کنترلر متشکل از ۷ کلید قابل برنامه ریزی است.

کنترلر موبایل باسئوس مدل GMGA05 - بهترین کنترلر موبایل

این کنترلر به وسیله جای گیری دیوایس درون کنترلر و به وسیله بلوتوث نسخه ۴.۰ متصل شده و قابل استفاده برای تمام دیوایس‌ها با عرض ۷۳ تا ۸۶ میلی متر خواهد بود. کنترلر فوق، با هردو سیستم عامل اندروید و IOS سازگار خواهد بود. این دستگاه مجهز به یک باتری لیتیوم پلیمری، قابل شارژ با ظرفیت باتری ۳۴۰ میلی آمپر ساعتی و قابلیت بازی کردن تا ۱۲ ساعت است.

برند سازنده Baseus
وزن ۵۶.۶ گرم
ابعاد ۸۴.۷x۵۸.۲x۲۶.۱ میلی‌متر
تعداد کلید ۷ عدد
اتصال بلوتوث
سازگاری اندروید، IOS
باطری لیتیوم پلیمری با ظرفیت ۳۴۰ میلی‌‌‌‌آمپر ساعت
قیمت حدود ۷۵۰,۰۰۰ تومان

کنترلر موبایل Ipega مدل PG-9118

دسته بازی PG-9118 محصول برند خوشنام چینی آی پگا (Ipega) است. این دسته با وزن ۳۵۴ گرمی، با ظاهری مدرن و جذاب و در تک رنگ مشکی/طلایی و با بدنه سیلیکونی عرضه می‌شود. این کنترلر متشکل از ۱۶ کلید است. ۱۳ عدد از کلیدها به صورت تک کاره و ثابت، ۲ عدد به صورت چرخشی و ۱ عدد نیز به صورت ۴ جهته است.

دسته بازی آی پگا مدل PG-9118 - بهترین کنترلر موبایل

این کنترلر به وسیله جای گیری دیوایس درون کنترلر و به وسیله بلوتوث نسخه ۴.۰ متصل شده است. این کنترلر با وجود تاچ پد و یک‌پایه تلسکوپی خود قابل استفاده برای تمام موبایل و تبلت‌ها تا صفحه‌نمایش ۶ اینچ خواهد بود. کنترلر فوق، با هردو سیستم عامل اندروید و  IOS سازگار خواهد بود. این دستگاه مجهز به یک باتری لیتیوم پلیمری، قابل شارژ با ظرفیت باتری ۴۰۰ میلی‌آمپر ساعتی و قابلیت بازی کردن تا ۱۰ ساعت است.

بیشتر بخوانید  راهنمای خرید بهترین مانیتور گیمینگ تا ۲۰ میلیون تومان
برند سازنده Ipega
وزن ۳۵۴ گرم
ابعاد ؟
تعداد کلید ۱۶ عدد
اتصال بلوتوث
سازگاری اندروید، IOS
باطری لیتیوم پلیمری با ظرفیت ۴۰۰ میلی‌‌‌‌آمپر ساعت
قیمت حدود ۸۵۰,۰۰۰ تومان

کنترلر موبایل XO مدل XO-H10

دسته بازی XO مدل XO-H10 شاید بهتری کنترلر موبایل این لیست نباشید، با این حال این مدل جزو گزینه‌های اقتصادی برای طرفداران بازی‌های شوتر است. این دسته که تنها ۱۶۰ گرم وزن دارد، با بدنه‌ای از جنس پلاستیک مات ABS و آلیاژ روی پوشیده شده است. گوشی نیز به وسیله‌ی نگهدارنده‌های کشویی در مکان خود محکم می‌شوند.

دسته بازی XO مدل XO-H10 - بهترین کنترلر موبایل

در قسمت پشتی این مدل یک سیستم خنک کننده با دو فن تعبیه شده است که ۷۰۰۰ دور بر دقیقه توان دارد. علاوه بر این دسته بازی XO مدل XO-H10 از یک باطری ۲۵۰۰ یا ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی بهره می‌برد که قابلیت استفاده به عنوان پاوربانک را نیز دارد.

برند سازنده XO
وزن ۱۶۰ گرم
ابعاد ۱۳۰x۱۵۵x۳۵ میلی‌متر
تعداد کلید ۲ عدد
اتصال بلوتوث
سازگاری اندروید، IOS
باطری باطری/پاوربانک با ظرفیت ۲۵۰۰ یا ۵۰۰۰ میلی‌‌‌‌آمپر ساعت
قیمت حدود ۳۰۰,۰۰۰ تومان

کنترلر موبایل تسکو مدل TG 145W

از دیگر مدل‌های اقتصادی تسکو می‌توان به کنترلر موبایل مدل TG 145W اشاره کرد. این کنترلر با ابعاد: ۱۶۰×۱۰۵×۶۰ میلی‌متر، وزن بسیار پایین و ظاهری مشابه کنترلرهای کنسول عرضه می‌شود. این کنترلر به وسیله‌ی بلوتوث و یا کابل USB به گوشی متصل می‌شود.

کنترلر موبایل تسکو مدل TG 145W - بهترین کنترلر موبایل

به واسطه‌ی استفاده از استند، این کنترلر قابلیت پشتیبانی از بزرگترین گوشی‌های را نیز دارد. کنترلر موبایل تسکو مدل TG 145W از باطری با ظرفیت ۲۴۰۰ میلی‌‌‌‌آمپر ساعت بهره می‌برد.

برند سازنده تسکو
وزن ؟
ابعاد ۱۶۰×۱۰۵×۶۰ میلی‌متر
تعداد کلید ۱۵ عدد
اتصال بلوتوث، کابل USB
سازگاری اندروید، IOS
باطری باطری با ظرفیت ۲۴۰۰ میلی‌‌‌‌آمپر ساعت
قیمت حدود ۸۰۰,۰۰۰ تومان

جمع بندی خرید بهترین کنترلر موبایل

در این راهنمای خرید، ابتدا به ویژگی‌های بهترین کنترلر موبایل پرداختیم، و سپس لیستی از بهترین کنترلر موبایل برای بازی را برشمردیم. تمامی این مدل‌ها با توجه به در دسترس پذیری بازار ایران انتخاب و توصیه شده‌اند. شما می‌توانید تمامی مدل‌های معرفی شده در این لیست فوق را از فروشگاه‌های معتبر تهیه کنید.

کنترلر موبایل چیست؟

نوعی لوازم جانبی که به جهت افزایش دقت و تسهیل روند بازی روی پلتفرم موبایل مورد استفاده قرار می‌گیرند.

بهترین کنترلر بازی موبایل چه ویژگی‌هایی دارد؟

بهترین کنترلر موبایل مناسب بازی، مدلی است که در سازگاری کامل با گوشی هوشمند شما عرضه شود. همچنین ویژگی‌هایی چون وزن متناسب، کولینگ، کلیدهای متنوع و… می‌تواند از دیگر ویژگی‌های این کنترلر باشد.

بهترین برند ایرانی تولید کننده‌ی کنترلر موبایل کدام است؟

برندهای محدودی در زمینه‌ی تولید کنترلر موبایل فعالیت دارند و تسکو یکی از این برندها است که کیفیت مناسبی را عرضه می‌:ند.

اخبار مرتبط

اخبار سینما و تلویزیون

سریال پسران برای فصل پنجم تمدید شد

درحالی‌که یک ماه تا پخش فصل چهارم سریال پسران باقی‌مانده است، شبکه آمازون اعلام کرد که سریال The Boys برای فصل پنجم تمدید شده است. در