درخواست تجدیدنظر FTC در پرونده اکتیویژن بلیزارد و مایکروسافت رد شد

اشتراک گذاری

درخواست تجدیدنظر کمیسیون تجارت فدرال درباره خرید اکتیویژن بلیزارد توسط مایکروسافت، از سوی دادگاه رد شد تا این معامله یک گام به نهایی شدن نزدیک‌تر شود.

درخواست تجدیدنظر کمیسیون تجارت فدرال ایالات متحده آمریکا (FTC) در پرونده اخیر این سازمان برای بلاک کردن معامله ادغام اکتیویژن بلیزارد با مایکروسافت، رد شد. سازمان موردنظر درخواست تجدیدنظر رای ژکلین اسکات کورلی، قاضی دادگاه را داشت که اکنون این دادخواست توسط دادگاه استیناف ناحیه نهم ایالات متحده آمریکا (US Ninth Circuit Court of Appeals) رد شده است.

در همین هفته بود که پس از رد درخواست FTC برای بلاک کردن موقتی معامله نام‌برده در دادگاه، این سازمان درخواست تجدیدنظر خود را ثبت کرد. برد اسمیت، رئیس شرکت مایکروسافت در بیانیه‌ای گفت: «ما از پاسخ سریع دادگاه ناحیه نهم برای رد درخواست FTC مبنی‌بر ایجاد تأخیر بیشتر در معامله تشکر می‌کنیم. این اقدام ما را در ماراتن بررسی‌های ادارات تنظیم رقابت در سراسر جهان یک قدم به خط پایان نزدیک‌تر می‌کند».

باتوجه‌به پاسخ منفی دادگاه استیناف به اف‌تی‌سی، مایکروسافت می‌تواند تا قبل از روز ۲۷ تیر (۱۸ ژوئیه/ضرب‌الاجل تعیین شده برای تکمیل معامله) اقدامات نهایی را انجام دهد. اگر مایکروسافت نتواند به این ددلاین برسد، باید مبلغ ۳ میلیارد دلار خسارت به سازنده Call of Duty پرداخت کند و مذاکرات مجددی برای این ادغام صورت پذیرد.

با اینکه مایکروسافت نتیجه دلخواه خود را از اداره تنظیم رقابت آمریکا به دست آورده است، اما هنوز مذاکرات با سازمان رقابت و بازار بریتانیا (CMA) ادامه دارد تا ردموندی‌ها بتوانند این معامله را هرچه سریع‌تر تمام کنند.

بیشتر بخوانید  خروج ۷ بازی دیگر از گیم پس در مارس ۲۰۲۳

اخبار مرتبط