دبی از ویزای گیمینگ برای فعالان حوزه بازی رونمایی کرد

اخراج کارمندهای صنعت بازی در سال ۲۰۲۴ بسیار قابل توجه بوده است

اشتراک گذاری

دبی در راستای رونق‌دادن به صنعت بازی‌های ویدیویی خاورمیانه، از ویزای گیمینگ بلندمدتی برای فعالان ویدیوگیم رونمایی کرد.

دبی از «ویزای گیمینگ» بلند‌مدت خود برای تولیدکنندگان محتوا، توسعه‌‌دهندگان، طراحان و برنامه‌نویس‌های بازی رونمایی کرد. شاهزاده حمدان بن محمد آل مکتوم، ولیعهد دبی در راستای تبدیل این شهر به قطب جهانی ویدیوگیم و جذب ۳۰ هزار فعال صنعت بازی‌ها از صدور ویزای جدیدی خبر داد.

این ویزا در اختیار فعالان حوزه ویدیوگیم قرار خواهد گرفت. متقاضیان باید حداقل ۲۵ سال سن داشته باشند و بتوانند همزمان با ارائه رزومه و مدارک هویتی، سابقه کاری نزدیک خود به این صنعت را ثابت کنند. آن‌ها برای دریافت ویزا باید درخواست خود را در پلتفرم‌های ویزای دبی و سفارت‌ها ثبت کنند. با اینکه مدت زمان اقامت مشخص نیست، روند درخواست ویزا به‌طور کلی ساده‌تر شده است تا استعداد‌های برتر با سرعت بیشتری جذب شوند.

صنعت بازی‌های ویدیویی در دبی با سرمایه‌گذاری عربستان سعودی (۶۰ میلیون دلار) روی برگزاری مهم‌ترین تورنمت‌‌ Esport، روبه رشد است و این موضوع می‌‌تواند موجب بهبود شرایط کلی صنعت و تکنولوژی در خاورمیانه شود. متقاضیان با وجود شرایط خوب و موارد تشویقی این ویزا برای شرکت‌های مختلف، باید موارد اجتماعی و سیاسی مختلفی را در نظر بگیرند؛ مواردی مانند حقوق انسانی و هزینه منطقه که احتمالا شرایط متفاوتی را برای بازی‌سازها رقم می‌زند.

بیشتر بخوانید  بازگشت سامر گیم فست در سال ۲۰۲۴

اخبار مرتبط