خرید خانه توسط یک دانش آموز برای مادرش بعد از فروش سرور Minecraft

خرید خانه توسط یک دانش آموز برای مادرش بعد از فروش سرور Minecraft

اشتراک گذاری

یکی از بازیکنان Minecraft با فروش یک سرور این بازی، پول قابل توجهی به‌دست آورد و با آن برای مادر خود خانه خرید.

برای بیشتر نوجوانان بازی Minecraft تنها یک سرگرمی محسوب می‌شود، اما علاقه یک دانش‌آموز اوکراینی به این بازی باعث شده بتواند برای مادر خود یک خانه خریداری کند. ماکسیم گاوریلنکو، دانش‌آموز مدرسه شبانه‌روزی Lomond School پس از فروش سروری که از اتاقش آن را مدیریت می‌کرد و به بازیکنان در سراسر جهان اجازه می‌داد به آن متصل شوند و با یکدیگر بازی کنند، پول قابل توجهی به‌دست آورد.

این نوجوان ۱۷ ساله گفت: «من خیلی مفتخرم که توانستم اشتیاق خود را به یک تجارت سودآور تبدیل کنم و قصد دارم آن را برای مادرم خرج کنم. به‌خاطر جنگ، او مجبور شده بود از خانه‌اش فرار کند و درنتیجه بی‌خانمان شود. پس خریدن یک ملک برای او باعث می‌شود تمام ساعات صرف‌شده در این پروژه باارزش باشد».

مادر ماکسیم اکنون با دوستانش در پرتغال سکونت دارد، اما می‌خواهد نزدیک پسرش سکونت گزیند. دیگر اعضای خانواده او در سرزمین جنگ‌زده‌اش باقی مانده‌اند. پدربزرگ و مادربزرگ او تمام عمرشان را در کیف سپری کردند و حاضر نبودند این شهر را ترک کنند. خواهر او هم به‌خاطر اینکه شریک زندگی‌اش برای دفاع از اوکراین ثبت‌نام کرد، در این کشور باقی ماند.

تصویر ماکسیم گاوریلنکو که با فروش سرور Minecraft برای مادرش خانه خرید

ماکسیم گاوریلنکو

او می‌گوید به‌دست آوردن پول کافی برای خرید خانه با فروش این سرور چیزی نبود که انتظارش را داشت و وی و دوستانش تنها برای سرگرم شدن آن پروژه را پیش می‌بردند: «ما هرگز تصور نمی‌کردیم این کار به یک فرصت تجاری بادوام تبدیل شود. اما با راهنمایی از برادرم که در حوزه تکنولوژی کار می‌کند و [به کمک] مدرسه، من مشتاق شدم تا احتمال تبدیل آن به چیزی بزرگ‌تر را بررسی کنم».

بیشتر بخوانید  نمایش مبارزات ریمیک Silent Hill 2 در رویداد پلی استیشن

موفقیت ماکسیم از آن‌جا شروع شد که او در سال ۲۰۲۱ از اوکراین به اسکاتلند رفت و یک سرور نسبتا کوچک استفاده شده ماینکرفت را با قیمت هزار پوند خرید. در سال‌های بعد از آن، او و دو دوستش تغییراتی در سرور ایجاد کردند که باعث افزایش شدید بازیکنان آن شد. درکنار این موضوع، تبلیغ‌کنندگان هم مجذوب سرور شدند و ارزش آن بیشتر شد. به‌همین دلیل، مدرسه لوموند می‌گوید یک پیشنهاد بزرگ توسط یک شرکت فناوری ارائه شد که در ماه می پذیرفته شد.

حالا با داشتن یک تجارت موفق، این دانش‌آموز شهر هلنزبورگ می‌خواهد با رفتن به دانشگاه دانش خود را گسترش دهد و برای چند دانشگاه بریتانیا و کشورهای دیگر اپلای کرده است: «من نمی‌دانم در آینده چه خواهد شد، اما همیشه به تجارت علاقه‌مند بوده‌ام و در اوکراین به‌عنوان نویسنده و مترجم پاره‌وقت کار کرده‌ام. درکنار علاقه‌به گیمینگ، من واقعا از بخش کارآفرینی پروژه لذت بردم و در دانشگاه‌های سراسر جهان اپلای کرده‌ام تا مدیریت تجاری بخوانم».

علاقه او رفتن به دانشگاهی در جنوب مرز انگلیس است. یوهانا اورکوهارت، مدیر مدرسه لوموند هم گفت موفقیتی که گاوریلنکو به آن دست پیدا کرده واقعا باورنکردنی است: «هیچ شکی ندارم که این بار آخری نخواهد بود که از سرمایه‌گذاری روی تجارت‌های ماکسیم خواهیم شنید».

اخبار مرتبط

اخبار سینما و تلویزیون

سریال پسران برای فصل پنجم تمدید شد

درحالی‌که یک ماه تا پخش فصل چهارم سریال پسران باقی‌مانده است، شبکه آمازون اعلام کرد که سریال The Boys برای فصل پنجم تمدید شده است. در