خالق God of War: سونی باید یوبیسافت را بخرد

خالق God of War: سونی باید یوبیسافت را بخرد

اشتراک گذاری

دیوید جفی، حالق بازی‌های خدای جنگ پیشنهاد کرد سونی برای رقابت با برنامه‌های پیش روی مایکروسافت، یوبیسافت را به زیرمجموعه‌ی پلی استیشن اضافه کند.

بعد از اینکه مایکروسافت و یوبیسافت رویدادهای Xbox Showcase و Ubisoft Forward 2024 را به بهترین نحو برگزار و به خوبی توجهات را به سمت خود جلب کردند، برنامه‌ی State of Play اخیر سونی بیش‌ازپیش ضعیف و خسته کننده به‌نظر رسید. سونی حالا قصد دارد روی انحصاری کردن بازی‌های ترد پارتی تکیه کند تا از این طریق محدودیت آثار فرست پارتی استودیوهای پلی استیشن را جبران کند.

درحالی‌که در چند هفته‌ی گذشته رویدادهای قابل توجهی در دنیای گیمینگ برگزار شدند، چیزی که شاید همه روی آن اتفاق نظر داشته باشند، ضعف رویداد اخیر سونی در میان این موارد بود. در مقابل ایکس باکس با رونمایی از بازی‌های مورد انتظاری مانند Doom The Dark Ages و نمایش تعداد زیادی از آثار فرست پارتی پیش روی خود مثل Fable و State of Decay 3، نمایش‌های فوق‌العاده‌ای را برای جدیدترین رویداد خود در نظر گرفته بود.

بازی های ایکس باکس در رویداد شوکیس 2024

 از سوی دیگر یوبیسافت هم با بازی‌های Star Wars Outlaws و Assassin’s Creed Shadows دست پر به یوبیسافت فوروارد جدید آمده بود. این اتفاقات باعث شد تا کمبود آثار قابل‌توجه در رویداد سونی بیشتر به چشم بیاید. حالا دیوید جفی، خالق بازی‌های God of War به این موضوع واکنش نشان داده است تا به‌نوعی به سونی انتقاد کند و از آن‌ها بخواهد تا برای رفع این کمبود، تصاحب شرکت‌های بزرگ بازی‌سازی را در نظر بگیرند.

البته که سونی هم با موضوع خرید و تصاحب استودیوهای بازی‌سازی غریبه نیست؛ اما بعد از خرید اکتیویژن بلیزارد و بتسدا توسط مایکروسافت، هنوز سونی در خرید ناشر بزرگی که در سطح و اندازه‌های خرید ایکس باکس باشد، موفق نبوده است. دیوید جفی بعد از Ubisoft Forward 2024 در توییتر به تحسین از عملکرد یوبیسافت و ایکس باکس در برگزاری یک رویداد جذاب پرداخت و با اشاره به Star Wars Outlaws و هیجانی که برای همه‌ی بازی‌های مجموعه Assassins Creed دارد، توصیه‌هایی را برای سونی و پلی استیشن داشت.

بیشتر بخوانید  سیستم مورد نیاز بازی Suicide Squad: Kill the Justice League مشخص شد

جفی در اظهارنظری غیرمنتظره از سونی خواست تا Ubisoft را بخرد. جفی که قبلاً هم درباره بازی‌های Twisted Metal و God of War به‌عنوان دو مورد از آی‌پی‌های نمادین سونی توییت زده بود، در چند سال گذشته انتقاداتی را به برنامه‌های سونی وارد کرده است. حالا به‌نظر می‌رسد که او رویداد اخیر State of Play را خسته کننده می‌داند و معتقد است که کمبود بازی‌های انحصاری فرست پارتی در برنامه‌های فعلی سونی با خرید ناشر بزرگی مانند یوبیسافت جبران می‌شود. 

نمایش های یوبیسافت در رویداد اخیر

این همان استراتژی مایکروسافت در تقویت بخش ایکس باکس بود که به تصاحب اکتیویژن بلیزارد و استودیوهای بازی‌سازی بتسدا منجر شد. البته PS5 هم امسال انحصاری‌های بزرگی مانند Helldivers 2 و Final Fantasy 7 Rebirth را دارد، اما بزرگ‌ترین استودیوهای داخلی این شرکت اخیراً در ارائه‌ی آثار خود فعال نبودند.

از طرفی لاین‌آپ آینده‌ی پلی استیشن هم با وجود تعداد انگشت شماری از بازی‌هایی که آماده‌ی عرضه هستند، چندان چشمگیر به‌نظر نمی‌رسد. از سوی دیگر، یوبیسافت بازی‌هایی مانند Prince of Persia: Sands of Time Remake را در آینده عرضه خواهد کرد. حالا باید دید که استراتژی سونی برای داغ کردن مجدد تنور رقابت با ایکس باکس و بازی‌های بزرگی که در پیش دارد به چه شکل خواهد بود.

در پایان شما هم می‌توانید نظرات خود را در اینباره با گیم طور و سایر کاربران در میان بگذارید.

اخبار مرتبط