حل مشکل ورود به GTA 5 آنلاین

اشتراک گذاری

از آنجا که GTA (Grand Theft Auto) V یک بازی ویدیویی اکشن و ماجراجویی است که در سال ۲۰۱۳ توسط Rockstar Games راه اندازی شده است ، محبوبیت آن هر روز به طور مداوم در حال افزایش است. با این حال ، به طریقی مشکلات مربوط به GTA V در سالهای اخیر که بازیکنان قادر به ورود  به حالت آنلاین هم در رایانه های شخصی و هم در کنسول ها نیستند ، مهمتر می شود. در این مقاله ، می توانید  مشکل ورود به GTA 5 آنلاین را نیز حل کنید.

 

در ان مواقع ، بازی GTA 5 Online در اتصال به صفحه بارگیری سرور گیر کرده یا پیغام خطایی را منتشر می کند که می گوید امکان اتصال وجود ندارد و بازیکنان را مجبور به خارج شدن از حالت آنلاین می کند.

 

اگرچه Rockstar Games به پیشرفت های بازی و اصلاح سریع پچ مشهور است ، اما به نظر می رسد توسعه دهندگان حتی پس از گذشت دو سال قادر به حل چنین مسئله ای نیستند. لازم به ذکر است که Rockstar Games مسئله ای را که بیشتر مربوط به دیسک بازی فیزیکی یا دلایل اتصال شبکه است ، تصدیق کرده است.

مشکل ورود به بازی GTA 5 آنلاین 

راه حل های مشکل ورود به بازی GTA 5 آنلاین

اگر به برخی از دلایل احتمالی برسیم ، ممکن است اتفاق بیفتد که سرورهای GTA 5 از کار افتاده باشند یا روند تعمیر و نگهداری را طی کنند. در حالی که بسیاری از کارهای غیرضروری در حال اجرا در پس زمینه یا مشکلات مربوط به دستگاه شبکه نیز می تواند از دلایل دیگر چنین مسئله ای باشد. بنابراین ، بدون اتلاف وقت بیشتر ، به  حل مشکل ورود به GTA 5 آنلاین بپردازیم.

 

۱. اتصال شبکه خود را بررسی کنید

خوب ، به نظر می رسد برخی از مشکلات مربوط به اتصال شبکه در سیستم شما ممکن است باعث ایجاد مشکل اتصال سرور شود. برای بررسی این موضوع ، می توانید به وب سایت fast.com یا speedtest.net مراجعه کنید. در اینجا می توانید بررسی کنید که آیا اتصال اینترنت شما به اندازه کافی سریع است یا خیر.

 

علاوه بر این ، می توانید سایر بازی های ویدیویی چند نفره آنلاین را با استفاده از همان شبکه برای بررسی اینترنت امتحان کنید. برای رفع مشکل شبکه ، حتماً اتصال Wi-Fi خود را به اتصال سیمی (اترنت) تغییر دهید.

 

در همین حال ، سعی کنید از سرویس VPN (شبکه خصوصی مجازی) در رایانه خود استفاده کنید تا بررسی کنید که آیا بازی در یک منطقه سرور دیگر خوب است یا نه.

 

۲. وضعیت سرور GTA 5 را بررسی کنید

برای دریافت اطلاعات در زمان واقعی ، توصیه می شود وب سایت رسمی  Rockstar Games را بررسی کنید. اگر احساس می کنید مشکلی با سرور بازی وجود دارد پس ، باید بیشتر منتظر بمانید تا سرورها سرویس  شود.

بیشتر بخوانید  عدم علاقه کپکام به خریداری شدن توسط دیگر شرکت‌ها

 

علاوه بر این ، می توانید از وضعیت سرویس GTA 5 در Outage دیدن کنید . گزارش صفحه وب . در حالی که می توانید برای دریافت اطلاعات در زمان واقعی مانند اکثر مشکلات گزارش شده  ، جدول زمانی ۲۴ ساعت گذشته و غیره ، صفحه Status Detector GTA 5 Status را بررسی کنید.

 

هنگام نوشتن این مقاله ، به نظر می رسد که در واقع یک مشکل قطع سرور از سرور GTA 5 اتفاق می افتد. این اصولاً شامل مشکلات ارتباطی گیم پلی آنلاین و Rockstar Social Club است.

 

 

۳. بستن برنامه های پس زمینه

بعضی اوقات ممکن است اتفاق بیفتد که سرورها به خوبی کار می کنند اما مشکل از دستگاه بازی شما است. احتمالاً اگر از کلاینت های بازی مانند Steam یا Origin استفاده می کنید ، احتمال بروز مشکلات اتصال به سرور بیشتر می شود.

بنابراین ، باید تمام برنامه های غیرضروری در حال اجرا در پس زمینه را از سیستم ویندوز خود ببندید تا فضای استفاده از پردازنده و RAM را آزاد کنید. علاوه بر این ، باید سرویس های GTA 5 را نیز از رایانه خود به حالت تعلیق درآورید.

 

  • کلیدهای Ctrl + Shift + Esc را فشار دهید تا Task Manager باز شود .
  • بر روی زبانه Performance  کلیک کنید> گزینه Open Resource Monitor را انتخاب کنید .
  • اکنون ، فرایند GTA V ( gtav.exe ) را پیدا کرده و بر روی آن کلیک راست کنید .
  • Suspend Process را انتخاب کنید تا کاملاً بسته شود.
  • همین مراحل را می توانید برای سایر فرایندهای غیرضروری اجرای پس زمینه نیز انجام دهید.
  • پس از اتمام ، حدود ۱۵ ثانیه صبر کنید> دوباره روی فرآیند gtav.exe کلیک راست کنید.
  • در نهایت، Resume  را انتخاب کنید > و راه اندازی مجدد بازی GTA V را برای رفع مشکل  بررسی کنید.

 

۴. روتر Wi-Fi را بازنشانی کنید

اگر پیام خطا همچنان برای شما پابرجاست ، مطمئن شوید که روتر Wi-Fi خود را با استفاده از دکمه Reset در پشت مودم به صورت دستی تنظیم کنید. این کار در واقع داده های شبکه موقت یا حافظه پنهان را از سیستم روتر پاک می کند تا عملکرد بهینه داشته باشید. گاهی اوقات همچنین می تواند مشکلات مربوط به پیکربندی شبکه ISP محلی شما (ارائه دهنده خدمات اینترنت) را برطرف کند.

 

  • به خاطر داشته باشید که روتر Wi-Fi شما باید روشن باشد.
  • اکنون ، از یک گیره کاغذ یا یک پین استفاده کنید تا دکمه Reset / سوراخ فیزیکی را در پشت روتر فشار دهید.
  • دکمه Reset را فقط برای مدت ۱۰-۱۵ ثانیه فشار دهید و نگه دارید تا بعد از اندکی مکث ، نشانگرهای LED دوباره چشمک بزنند. به راحتی می توانید متوجه آن شوید.
  • سپس دکمه را رها کرده و مطمئن شوید که روتر و همچنین رایانه متصل را مجدداً راه اندازی کرده تا تغییرات اعمال شود.
  • در آخر ، پیکربندی شبکه را در پنل مدیریت روتر خود تنظیم کنید (در صورت لزوم) و دوباره به شبکه متصل شوید.
  • بنابراین ، اکنون می توانید به راحتی بررسی کنید که آیا مشکل وارد نشدن به GTA 5 Online رفع شده است یا خیر.
بیشتر بخوانید  رده‌بندی سنی بازی ماینکرفت توسط ESRB برای کنسول نسل ۹ مایکروسافت

 

۵. دیسک بازی فیزیکی را بررسی کنید

اگر از دیسک بازی فیزیکی GTA 5 (CD) در رایانه یا کنسول خود استفاده می کنید ، مطمئن شوید که مجدداً دیسک را وارد کرده و بازی را دوباره امتحان کنید. علاوه بر این ، می توانید سطح دیسک را با استفاده از یک پارچه نرم میکروفیبر برای تمیز کردن گرد و غبار یا آلودگی احتمالی (در صورت وجود) بسیار آرام تمیز کنید.

 

علاوه بر این ، شما همچنین باید بررسی کنید که آیا دیسک بازی دارای آسیب فیزیکی ، خراشیدگی است یا خیر. اگر چنین است ، این می تواند دلیل احتمالی دیگری برای چنین مسئله ای در برخی موارد باشد.

 

۵. بازی دیگری انجام دهید و به GTA V بروید

در صورت بروز ، شما در حال بازی GTA 5 بر روی کنسول PS4 / PS5 یا Xbox خود هستید و هنوز قادر به اتصال به سرویس GTA Online نیستید ، به این معنی که نصب محلی فایل های بازی یا به دلایلی از بین رفته یا خراب شده است. در این سناریو ، باید سعی کنید بازی را به درستی در دستگاه بازی خود نصب کنید.

 

اما قبل از انجام این کار ، اطمینان حاصل کنید که سیستم رایانه یا کنسول شما بر روی گیم پلی شما تأثیر نمی گذارد. بنابراین ، شما فقط می توانید بازی دیگری را راه اندازی کنید و هنگامی که بازی لود می شود ، از آن خارج شوید و دوباره بازی GTA V را اجرا کنید تا بررسی کنید که آیا به شما کمک می کند یا خیر.

 

در صورت وجود هر نوع مشکل داده های glitch یا cache ، مشکل باید خیلی راحت حل شود.

 

امیدواریم این راهنما برای شما مفید واقع شده باشد. برای سوالات بیشتر ، می توانید در زیر نظر دهید.

اخبار مرتبط