تکنولوژی آپ‌ اسکیلینگ DirectSR برای تمامی GPUها در دسترس قرار گرفت

اشتراک گذاری

فناوری سوپر رزولوشن DirectSR به‌عنوان بخشی از کیت نرم فزاری Agility برای تمامی درایورهای GPU در دسترس قرار دارد.

مایکروسافت با هدف ساده‌سازی به کارگیری فناوری‌های آپ اسکیلینگ توسط توسعه‌دهندگان، تکنیک‌های سوپر رزولوشن را با استفاده از قابلیت DirectSR به‌راحتی با یکدیگر ادغام کند. فناوری DirectSR از شرکت مایکروسافت حالا به‌عنوان یک نسخه پیش‌نمایش در در درایور کارت گرافیک‌ها دسترس است، این قابلیت به شما امکان می‌دهد تا از تکنولوژی‌های سوپر رزولوشن (super-resolution) مانند NVIDIA DLSS، AMD FSR و Intel XeSS به‌راحتی و به‌صورت همزمان با یکدیگر پشتیبانی کنید.

DirectSR داده‌های مهمی از قبیل عمق تصاویر، رنگ‌ها و موشن وکتورها را با خود به‌همراه دارد و سایر افزودنی‌های بهبود دهنده را به درایور هر GPU واگذار می‌کند. بنابراین بسته به معماری هر GPU، ای‌پی‌آی DirectSR از تکنولوژی‌های آپ اسکیلینگ مختلفی پشتیبانی خواهد کرد. به‌عنوان مثال، پردازنده‌های گرافیکی AMD می‌توانند از فناوری FidelityFX Super Resolution 2.2 که در DirectSR تعبیه شده است، استفاده کنند اما اگر GPU دیگری هم مورد استفاده قرار می‌گیرد، APU می‌تواند به دیگر تکنیک‌های موجود مثل XeSS یا DLSS سوییچ کند. درواقع DirectSR یک فناوری جدید نیست اما مسیر به کارگیری فناوری‌های موجود را ساده‌تر کرده است.

براساس توضیحات وبسایت AMD، DirectSR از تمامی فناوری‌های موجود پشتیبانی می‌کند و توسعه‌دهندگان می‌توانند این قابلیت‌ها را در اپلیکیشن‌های خود به کار بگیرند. بنابراین فناوری DirectSR به‌عنوان یک API کلیدی و جامع برای ادغام فناوری‌های مختلف ابررزولوشن مانند AMD FSR، NVIDIA DLSS و Intel XeSS در بازی‌ها و برنامه‌های دیگر، به‌عنوان یک گزینه جامع و کارآمد برای حل این مشکل معرفی شده است. البته اینکه هر یک از این قابلیت‌ها برای کاربران قابل استفاده باشند، مسئولیت توسعه‌دهندگان و تولیدکنندگان GPU خواهد بود. بنابراین توسعه‌دهندگان از این پس به‌جای پشتیبانی از تکنولوژی‌های مختلفی که در هریک از معماری‌های گرافیکی ارائه می‌شود، باید به فکر پشتیبانی از DirectSR باشند و دیگر هیچ بهانه‌ای برای عدم پشتیبانی از یک فناوری خاص وجود ندارد.

بیشتر بخوانید  ریش تراش چی بخرم؟ مقایسه مشخصات و قیمت انواع ماشین اصلاح با زومیت

معرفی فناوری Microsoft DirectSR

در ماه فوریه، مایکروسافت فناوری DirectSR DirectX Super Resolution را معرفی کرد. این یک فناوری جدید است که هدف آن آسان‌تر کردن ادغام ارتقاء رزولوشن فوق‌العاده در بازی‌ها خواهد بود. همان‌طور که گفته شد، در حال حاضر این فناوری به‌عنوان پیش‌نمایش در دسترس کاربران قرار گرفته است و توسط چندین فروشنده مانند شرکت‌های انویدیا، AMD و اینتل ازطریق درایورهای کارت گرافیک پشتیبانی می‌شود.

لذا این اتفاق خوبی برای توسعه‌دهندگان بازی‌ها و گیمرها به شمار می‌رود که هم دشواری‌های فرایند ساخت بازی‌ها و هم مشکلات عدم پشتیبانی برخی عناوین از روش‌های کاربری موجود را برطرف خواهد کرد. این فناوری اکنون ازطریق پیش‌نمایش Agility SDK 1.714.0 در دسترس قرار گرفته است.

اخبار مرتبط