توسعه هشت ساله Helldivers 2 با حمایت سونی منجر به موفقیت شد

مشخصات سیستم مورد نیاز بازی Helldivers 2

اشتراک گذاری

کارگردان Helldivers 2 در مصاحبه اخیر خود به مسیر توسعه بازی و موفقیت بزرگی که کسب کرده است، پرداخت.

بازی Helldivers 2 یکی‌از موفق‌ترین عرضه‌های سال جاری به حساب می‌آید. این بازی باوجود چرخه توسعه طولانی خود موفق شد به موفقیتی گسترده‌تر و جهانی‌تر نسبت‌به انتظار شرکت سونی و استودیو Arrowhead Game دست یابد. طبق آمار رسمی بازی Helldivers 2 تا ابتدای ماه می امسال بیش از ۱۲ میلیون نسخه در سراسر جهان فروخته و رکورد سریع‌ترین فروش در میان بازی‌های عرضه شده توسط پلی استیشن در تمام تاریخ را به‌نام خود زده است.

حال جان پایلستد، بنیان‌گذار استودیو Arrowhead Game و کارگردان Helldivers 2 در جریان کنفرانس نوردیک گیم به موفقیت‌ها و مسیر توسعه بازی اشاره کرد. این کارگردان در سخنرانی خود اعلام کرد بازی Helldivers 2 در زمان اوج خود به رکورد بیش‌از ۷۵۰ هزار بازیکن همزمان روی هر دو پلتفرم پلی استیشن 5 و کامپیوتر دست یافته است. باتوجه‌به اینکه آمار اوج بازیکن‌های استیم بازی تا ۴۵۸ هزار نفر رسیده بود، می‌توان نتیجه گرفت همین آمار برای پلی استیشن 5 تا حدود ۳۰ هزار بازیکن‌ همزمان پیش رفته باشد.

علاوه‌براین کارگردان Helldivers 2 خاطرنشان کرد توسعه این بازی حدود هشت سال طول کشید که تقریبا دو برابر مدت زمان پیش‌بینی‌ شده توسط استودیو Arrowhead بوده است. درواقع استودیو در ابتدا تصور می‌کرد ساخت این بازی تنها سه سال طول می‌کشد.

باتوجه‌به اینکه زمان توسعه بسیار طولانی‌تر از پیش‌بینی بود، تیم سازنده به بودجه بیشتری برای کامل کردن آن نیاز داشت. دراین‌میان سونی بودجه توسعه بازی Helldivers 2 را تا دو برابر افزایش داد و تعداد کارکنان استودیو Arrowhead را از ۳۰ نفر تا بیش‌از ۱۰۰ نفر رساند.

بیشتر بخوانید  فروش ریمیک Resident Evil 2 به ۱۳.۹ میلیون نسخه رسید

اخیرا اعلام شد پایلستد از مدیرعاملی استودیو Arrowhead کناره‌گیری کرده تا به‌عنوان کارگردان ارشد خلاقیت به کار خود ادامه دهد و مسئولیت مدیریتی خود را به شمس جرجانی سپرده است. این دو توسعه‌دهنده اخیرا در یک مصاحبه تاکید کردند استودیو Arrowhead تمایلی برای رشد و گسترش شتاب‌زده ندارد.

اخبار مرتبط