توافق مایکروسافت و CMA برای مذاکره مجدد در مورد خرید اکتیویژن بلیزارد

توافق مایکروسافت و CMA برای مذاکره مجدد در مورد خرید اکتیویژن بلیزارد

اشتراک گذاری

پس از پیروزی مایکروسافت در دادگاه علیه FTC آمریکا، این شرکت با سازمان CMA بریتانیا هم توافق کرده تا در مورد خرید اکتیویژن بلیزارد مذاکره کنند.

عصر امروز دادگاه تصمیم‌گیرنده برای شکایت FTC آمریکا در مورد قرارداد خرید اکتیویژن بلیزارد توسط مایکروسافت، به نفع مایکروسافت رای داد و با اینکه هنوز هم فرصت اعتراض در این مورد وجود دارد، ولی این اقدام قدم بزرگی در راستای تایید این خرید در آمریکا بود. اما درکنار این موضوع، مایکروسافت توانسته به پیشرفت خوبی در راستای تغییر نظر سازمان CMA بریتانیا هم بردارد که چندی پیش مخالفت خود را با این خرید اعلام کرده بود.

به‌طور دقیق‌تر، قرار بود تا در تاریخ ۶ مرداد، جلسه‌ای قضایی بین مایکروسافت و CMA برگزار شود و دو طرف شواهد خود را در مورد قرارداد ارائه کنند؛ بااین‌حال مایکروسافت و CMA توافق کرده‌اند تا قید این جلسه را بزنند و به‌جای آن مذاکره دوباره‌ای در این مورد داشته باشند. برد اسمیت، مدیر مایکروسافت، در این رابطه گفت:

«پس از تصمیم امروز دادگاه آمریکا، الان تمام نیروی ما دوباره روی بریتانیا متمرکز خواهد بود. با اینکه ما کماکان مخالفت کامل خود را با نگرانی‌های CMA اعلام می‌کنیم، اما با این سازمان مذاکره خواهیم کرد تا راه‌حلی برای اعمال تغییرات در قرارداد خرید اکتیویژن بلیزارد پیدا کنیم که بتواند نگرانی آن‌ها را رفع کند. برای اینکه بتوانیم با اولویت بالاتری در مورد این راه‌حل‌ها مذاکره کنیم، مایکروسافت و اکتیویژن با CMA به توافق رسیده‌اند تا اقدامات قضایی را متوقف کنند و راه‌حل مشترکی را به سازمان CAT ارائه کرده‌اند.»

بیشتر بخوانید  سیستم مورد نیاز بازی Avatar: Frontiers of Pandora؛ ضرورت استفاده از SSD

بازی های بزرگ اکتیویژن بلیزارد در پس زمینه لوگوی مایکروسافت و ایکس باکس

سازمان CAT نهادی در بریتانیا است که به اختلافات بین رگولاتوری و شرکت‌ها در رابطه با مشکلات مربوط‌به مباحثی چون انحصارگرایی رسیدگی می‌کند. CMA هم با تایید این توافق اعلام کرد:

«ما آماده هستیم تا پیشنهاد‌های مایکروسافت برای رفع نگرانی‌هایی را که در گزارش نهایی خود منتشر کرده بودیم، بشنویم. تصمیم‌گیری نهایی در مورد پذیرش این درخواست برعهده سازمان CAT است.»

به هر حال باید دید که سرنوشت این موضوع در بریتانیا درنهایت چه خواهد شد. برای این منظور باید منتظر اخبار بیشتر در این مورد باشیم. به هر حال حتی اگر دو طرف به توافقی هم دست پیدا نکنند، قرارداد مایکروسافت توسط اتحادیه اروپا تایید شده است و راه‌حل‌های دیگری مثل توقف فروش محصولات اکتیویژن بلیزارد در بریتانیا یا خروج کامل از این منطقه هم ممکن است توسط مایکروسافت بررسی شوند.

اخبار مرتبط