تمرکز پلی استیشن از گرافیک به روایت تغییر خواهد کرد

اشتراک گذاری

یکی از مدیران ارشد پلی استیشن پیش‌بینی کرده است که پیشرفت‌های فناوری باعث خواهد شد تا در دهه آینده، گرافیک خیره‌کننده دیگر تمرکز اصلی بازی‌سازان نباشد.

سونی طی جلسه استراتژی خود در روز پنج‌شنبه، نقشه راه جدیدی را برای بخش پلی استیشن ارائه داد و آن را «چشم‌انداز بلندمدت خود برای ده سال آینده» نامید. در مصاحبه‌ای که همزمان با رویداد مذکور منتشر شد، از اسد قزلباش، رئیس پلی استیشن پروداکشنز و سرپرست محصولات استودیوهای پلی استیشن، خواسته شد تا پیش‌بینی‌های خود را در مورد اینکه صنعت ویدیو گیم به کجا می‌رود ارائه دهد. او گفت:

«از نظر آینده گیمینگ، تصور می‌کنم بازی‌ها به‌دلیل پیشرفت در فناوری و هوش مصنوعی، شخصی‌تر خواهند شد و همین موضوع، تجربه‌های سفارشی‌سازی‌شده را برای هر بازیکن ممکن خواهد ساخت. علاوه‌بر این، پیشرفت‌های تکنولوژیکی میزان غوطه‌وری را در بازی‌ها افزایش می‌دهند و به شخصیت‌ها اجازه خواهند داد تا احساسات خود را تقویت کنند. این موضوع به یک نسل کامل از سازندگان کمک می‌کند تا بتوانند احساسات بسیار بیشتری در داستان‌ها ایجاد کنند. همچنین، تمرکز از گرافیک یا تصاویر بصری به روایت‌های درگیرکننده تغییر خواهد یافت.»

قزلباش درنهایت گفت که هوش مصنوعی امکان ایجاد تجربیات شخصی‌تر و داستان‌های معنادارتر را فراهم می‌کند:

«برای مثال، NPCها (شخصیت‌های غیرقابل بازی) در بازی‌ها می‌توانند با بازیکنان براساس عملکردشان تعامل داشته باشند و احساسات خود را بهتر منتقل کنند. این برای مخاطبان نسل زد و آلفا مهم است؛ زیرا آن‌ها اولین نسل‌هایی هستند که به‌صورت دیجیتالی بزرگ شده‌اند و به‌دنبال تجربیاتی هستند که معنای بیشتری داشته باشد.»

طی مصاحبه دیگری که در روز پنج‌شنبه منتشر شد، نیل دراکمن، کارگردان خلاق Uncharted 4 و The Last of Us، گفت که بازی بعدی استودیوی ناتی داگ می‌تواند تصورات کنونی از دنیای ویدیو گیم را دچار تغییر و تحول کند. 

بیشتر بخوانید  فروش پلی استیشن 5 از ۴۰ میلیون کنسول فراتر رفت

اخبار مرتبط