تصمیمی برای عرضه بازی GTA 6 روی پی سی گرفته نشده است

تصمیمی برای عرضه بازی GTA 6 روی پی سی گرفته نشده است

اشتراک گذاری

شرکت Take-Two، مالک استودیوی راک استار در نظر دارد تا بازی مورد انتظار Grand Theft Auto 6 را حداقل در ابتدای کار برای پی سی معرفی نکند.

اولین تریلر بازی Grand Theft Auto 6 در ماه دسامبر سال گذشته منتشر شد تا از این طریق زمان عرضه بازی برای سال ۲۰۲۵ را تأیید کند. همچنین از کنسول‌های ایکس باکس سری ایکس | ایکس باکس سری اس و پلی استیشن 5 به‌عنوان پلتفرم‌های بازی نام برده شد. درحالی‌که فعلا صحبتی از نسخه پی سی بازی در میان نیست.

در همین راستا استراس زلنیک، رئیس شرکت تیک تو اینتراکتیو در جریان کنفرانس TD Cowen به سؤال خبرنگاران مبنی‌بر اینکه عدم معرفی GTA 6 برای پی‌سی یک تصمیم قطعی است یا اینکه این موضوع در آینده دستخوش تغییر خواهد شد، پاسخ داد.

زلنیک در بخشی از صحبت‌های خود در اینباره می‌گوید: «عدم معرفی بازی برای پی سی، موضوعی نیست که تاکنون به‌طور قطعی مشخص شده باشد، چراکه طبیعتاً اتفاقی که بعد از یک عدم معرفی رخ می‌دهد، معرفی آن یا ادامه‌ی این روند است که من فکر می‌کنم این اتفاق هم خواهد افتاد. به‌نظر نمی‌رسد که هیچ یک از این حالت‌ها هنوز کاملاً قطعی شده باشند.

اما راک‌استار قبلاً رویکرد مشخصی را نسبت به پلتفرم‌های پشتیبانی کننده داشته است و قطعاً در ادامه جزئیات آن را به اطلاع کاربران خواهند رساند. من معتقدم که استراتژی درست برای تجارت ما این است که هرجایی که مصرف‌کننده است، ما هم باشیم و سابقه‌ی ما هم نشان می‌دهد که همین روند را طی کردیم و تمام پلتفرم‌هایی را که منطقی به‌نظر می‌رسیدند به مرور در نظر گرفتیم.»

بیشتر بخوانید  احتمال انتشار نسخه ایکس باکس Baldur’s Gate 3 در سال ۲۰۲۳

تریلر بازی Grand Theft Auto 6

همان‌طور که استراس زلنیک به آن اشاره دارد، راک‌استار قبلاً هم سابقه عرضه بازی برای کنسول‌ها و سپس پورت آن برای پی سی را در کارنامه دارد. بازی‌هایی مانند GTA 4 و GTA 5 و همچنین LA Noire یا Red Dead Redemption 2 قبل از اینکه به پی‌سی بیایند، برای کنسول‌های بازی عرضه شده بودند. دلیل آن تقریباً مشخص است. پلتفرم پی سی با امکان دانلود نسخه‌های غیررسمی و قفل شکنی شده، بخشی از پتانسیل فروش بازی در زمان عرضه را از ناشر می‌گیرد.

لذا طبیعی است که توسعه‌دهندگان بازی‌ها حداقل در ابتدای کار تمام تلاش خود را برای فروش حداکثری آثار خود به کار بگیرند. لازم به ذکر است که برخی بازی‌های راک‌‌استار مثل Red Dead Redemption هنوز هم برای پی سی منتشر نشدند. هرچند هنوز هم طرفداران امیدوار هستند که این بازی را در پلتفرم پی‌سی ببینند. این اتفاق می‌تواند در قالب یک پورت ساده یا نسخه‌ی بازسازی شده‌ی آن با تنظیمات گرافیکی به روز صورت بگیرد.

Take-Two با جمع‌بندی گزارش مالی این ماه خود، بازه زمانی عرضه بازی GTA 6 را به پاییز سال آینده میلادی محدود کرد. همچنین گفته شد که بازی GTA5 که رکورد رسیدن به فروش یک میلیارد دلاری را زودتر از هر محصول دیگری در صنعت سرگرمی جهان در اختیار دارد، از زمان عرضه در سال ۲۰۱۳ تاکنون بیش از ۲۰۰ میلیون نسخه از این بازی را در سراسر جهان به فروش رسانده است.

در پایان نظرات خود را در اینباره با گیم طور و سایر کاربران در میان بگذارید.

اخبار مرتبط