به مایکروسافت و اداره تنظیم رقابت بریتانیا برای حل مشکلات پرونده اکتیویژن زمان اضافه داده شد

اشتراک گذاری

شرکت مایکروسافت و اداره تنظیم رقابت بریتانیا برای حل مشکلات خود در پرونده اکتیویژن بلیزارد دو ماه زمان اضافه دارند.

در ماه آوریل بود که سازمان رقابت و بازار بریتانیا (CMA) اعلام کرد به‌خاطر نگرانی از تاثیرات روی بازار نوپای کلاد گیمینگ، به معامله ۶۹ میلیارد دلاری خرید اکتیویژن بلیزارد مجوز نخواهد داد. قرار بود دادخواست مایکروسافت علیه این تصمیم در دادگاهی از روز ۶ مرداد (۲۸ ژوئیه) شروع شود.

اما هفته گذشته بود که طرفین این جدل اعلام کردند در تصمیمی مشترک به دادگاه تجدیدنظر رقابت (CAT) اظهار کرده‌اند تا روند قانونی را متوقف کند. این دو قصد دارند خارج از دادگاه درباره این معامله ادغام جنجالی به توافق برسند. در یک کنفرانس مدیریت پرونده در روز دوشنبه، CAT موافقت خود را با دو ماه کنار گذاشتن این پرونده اعلام کرد. زیرا CMA گفت پرونده اصلاح‌شده توسط مایکروسافت را در نظر خواهد گرفت.

دیوید بیلی، یکی از وکلای سازمان رقابت و بازار به دادگاه گفت: «براساس گفت‌و‌گوهای انجام‌شده تا امروز، هر دو طرف (مایکروسافت و CMA) اطمینان دارند ارائه یک معامله اصلاح‌شده توسط مایکروسافت می‌تواند نگرانی‌های اداره تنظیم رقابت بریتانیا را برطرف کند». هفته پیش هم این سازمان زمان اعلام نهایی رای خود را از ۲۷ تیر (۱۸ ژوئیه) به ۷ شهریور (۲۹ اوت) تغییر داد تا بتواند معامله جدید مایکروسافت را بررسی کند.

گزارش شده سازنده ایکس باکس در نظر دارد برخی از حقوق کلاد گیمینگ خود در بریتانیا را بفروشد تا بتواند مهر تایید سازمان انگلیسی را دریافت کند. اخیرا ردموندی‌ها توانستند تاییدیه این معامله را در ایالات متحده آمریکا دریافت کنند. زیرا در دادگاه علیه کمیسیون تجارت فدرال (FTC) پیروز شدند. این شرکت امیدوار است بتواند تا قبل از پایان امروز این معامله را نهایی کند. زیرا بعد این تاریخ اکتیویژن بلیزارد می‌تواند جریمه‌ی ۳ میلیارد دلاری دریافت کند.

بیشتر بخوانید  افزایش شدید قیمت ایکس باکس سری اس در کشور برزیل

اخبار مرتبط