بهترین dpi موس برای بازی را چگونه پیدا کنم ؟

اشتراک گذاری

بهترین dpi موس برای بازی

DPI ایده آل برای بازی چیست؟ این یک سوال رایج است که توسط گیمرهای FPS (بازی های تیراندازی) مطرح می شود. در حقیقت ، هیچ DPI استانداردی برای بازی ها وجود ندارد و بهترین dpi موس برای بازی  شما آن است که بیشتر با آن راحت هستید.

 

به عبارت ساده ، DPI مخفف “Dots Per Inch” است و اندازه گیری است که تعیین می کند مکان نما ماوس شما نسبت به یک اینچ حرکت ماوس چقدر حرکت می کند. این بدان معناست که DPI 1600 هنگامی که دستگاه ماوس خود را برای یک اینچ حرکت می دهید ، ۱۶۰۰ نقطه یا پیکسل نشانگر را به شما نشان می دهد.

 

تعیین بهترین dpi موس برای بازی  شما می تواند کمی مشکل باشد ، اما ما اینجا هستیم تا شما را راهنمایی کنیم.

 

DPI در مقابل EDPI

گاهی اوقات ، دانستن DPI به تنهایی به دلیل تنظیمات سخت افزاری و نرم افزاری متفاوت قابل اعتماد نیست. اینجاست که “نقطه های موثر در اینچ” (EDPI) ظاهر می شود. EDPI اندازه گیری “حساسیت واقعی” شما است. از طریق این کار ، شما قادر خواهید بود به راحتی DPI یا حساسیت درون بازی خود را بدون توجه به دستگاه موس یا بازی ای که در حال انجام آن هستید ، پیکربندی کنید.

 

EDPI یک عامل حیاتی در تنظیم DPI شما است ، بنابراین قبل از اینکه به بررسی ویژگی های DPI بپردازیم ، باید آن را درک کنید. در دنیای بازی های رایانه ای ، بازیکنان تمایل دارند که تنظیمات بازی ، به ویژه حساسیت موس یا DPI را با یکدیگر مقایسه کنند تا یک تنظیم استاندارد برای بازی های مختلف بدست آورند.

 

شما می توانید EDPI خود را به سادگی با ضرب DPI ماوس در حساسیت ماوس درون بازی تعیین کنید. به عنوان مثال ، اگر موس فعلی شما دارای DPI 400 و حساسیت درون بازی ۲ در بازی شما باشد ، EDPI شما ۸۰۰ خواهد بود.

 

بدیهی است ، قبل از تعیین EDPI خود ، ابتدا باید ریتم و راحتی خود را پیدا کنید. به محض اطمینان از تنظیمات موس ، EDPI خود را محاسبه کرده و از آن به عنوان مرجعی برای راه اندازی سایر بازی های FPS خود استفاده کنید.

 

پیدا کردن بهترین dpi موس یا حساسیت  برای بازی  موس

با آشنایی کامل با اصطلاحات بازی ، وقت آن رسیده است که مراحل پیکربندی کارآمد تنظیمات ماوس خود را بیاموزید.

بیشتر بخوانید  مایکروسافت احتمالا به‌زودی رویدادی برای نمایش بازی‌های بزرگ برگزار می‌کند

 

شتاب موس (Mouse Acceleration) خود را غیرفعال کنید

شتاب موس بر اساس سرعت حرکت دستگاه ماوس حرکت مکان نما را افزایش می دهد. این ممکن است در ابتدا خوب به نظر برسد ، اما در طول یک بازی ، می تواند تمرکز شما را به هم بزند ، زیرا ممکن است قفل کردن حریفان برای شما دشوار باشد ، بنابراین توصیه می شود این گزینه را خاموش کنید.

 

از آنجا که این یک ویژگی داخلی در ویندوز است ، می توانید با چند مرحله ساده آن را غیرفعال کنید .

 

راحت ترین DPI موس یا حساسیت درون بازی خود را پیدا کنید

مرحله بعدی در پیکربندی تنظیمات ماوس خود ممکن است نیاز به یک سری آزمایشات درون بازی داشته باشد. قبل از حرکت به میدان جنگ ، DPI فعلی موس خود را تعیین کنید. اکثر موش های بازی دارای دکمه DPI هستند که به شما امکان می دهد تنظیمات مختلف را دور بزنید. علاوه بر دکمه DPI ، برخی از دستگاه های ماوس دارای برنامه های اختصاصی هستند که به کاربران اجازه می دهد DPI فعلی را سفارشی و شناسایی کنند.

 

اگر موس شما نرم افزار DPI ندارد ، می توانید از DPI Analyzer استفاده کنید . این ابزار آنلاین به شما کمک می کند DPI واقعی ماوس خود را از طریق تنظیمات ساده و مراحل ذکر شده در وب سایت محاسبه کنید.

 نرم افزار DPI موس

هنگامی که DPI فعلی خود را تعیین کردید ، به حالت تمرین بازی FPS مورد علاقه خود بروید و هر حرکت ماوس را امتحان کنید. اگر حساسیت مناسب نیست ، DPI یا حساسیت بازی را مطابق آن تنظیم کنید تا مطلوب ترین تنظیمات خود را پیدا کنید. اکنون ، برای محاسبه “حساسیت واقعی” خود به این تنظیمات توجه کنید.

 

EDPI فعلی خود را محاسبه کنید

با DPI فعلی و حساسیت درون بازی قبلاً ثبت شده ، EDPI خود را با استفاده از فرمول ذکر شده قبلی محاسبه کنید ، که DPI ضرب در حساسیت در بازی است. اکنون ، می توانید از EDPI برای تنظیم آسان حساسیت خود در همه دستگاه ها و بازی های FPS استفاده کنید.

بیشتر بخوانید  پلی‌ استیشن از ضرورت اکانت PSN روی کامپیوتر دفاع می‌کند

 

تنظیمات خود را با توجه به EDPI خود تغییر دهید

اگر EDPI خود را می شناسید ، دیگر نگران آزمایش تنظیمات حساسیت هنگام تغییر ماوس یا تغییر بازی های FPS مورد علاقه خود نباشید.

 

با این حال ، اگر انجام ریاضیات اولیه خسته کننده است ، می توانید ماشین حساب های مختلف حساسیت ماوس را مانند Aiming.Pro بصورت آنلاین پیدا کنید . این ابزار می تواند حساسیت ماوس شما را از یک بازی FPS به دیگری تبدیل کند.

 حساسیت موس

 

تنظیمات حرفه ای را جستجو کنید

اگر از تنظیمات خود اطمینان ندارید ، ممکن است از جستجوی بازیکنان معروف eSports و استفاده از تنظیمات موس آنها استفاده کنید. می توانید تنظیمات DPI را که بازیکنان برتر eSports در بازی هایی مانند Fortnite ، Valorant و سایر موارد در ProSettings استفاده می کنند ، بیابید .

 

علیرغم این واقعیت که اکثر این گیمرها DPI مشترک ۴۰۰ یا ۸۰۰ دارند ، حساسیت واقعی را خواهید دید و EDPI از بازیکن به بازیکن دیگر متفاوت است.

 

 

بهترین تنظیمات حساسیت ماوس برای عملکرد مناسب در هر بازی FPS با آزمایش کامل تعیین می شود. اما بله ، می توانید آن را بر اساس تنظیمات حرفه ای تنظیم کنید. هنگام تنظیم تنظیمات ، باید نحوه تأثیر فریم بر بازی را در نظر بگیرید.

 

سوالات متداول

 

  • آیا DPI بالاتر برای FPS بهتر است؟

DPI بالاتر لزوما برای بازی های FPS بهتر نیست. با این حال، بسیاری از کارشناسان توصیه می‌کنند سعی کنید با DPI پایین‌تر بازی کنید تا صحنه های ثابت‌تری داشته باشید. از طرف دیگر، اگر احساس می کنید نمی توانید ماوس خود را به اندازه کافی سریع حرکت دهید، ممکن است DPI بالاتری لازم باشد.

 

  • گیمرهای Pro FPS از چه DPI استفاده می کنند؟

یکی از دلایلی که ۴۰۰-۸۰۰ DPI برای بازی های FPS توصیه می شود این است که گیمرهای حرفه ای تمایل دارند از DPI در این محدوده استفاده کنند. این محدوده به آنها اجازه می دهد تا کنترل بیشتری بر حرکت شخصیت داشته باشند. با افزایش DPI، گیمر حرفه ای کمتر کنترل شخصیت خود را دارد و ماوس را کمتر برای چرخش در بازی حرکت می دهد.

 

گیمرهای حرفه ای FPS به دقتی نیاز دارند که DPI بین ۴۰۰ تا ۸۰۰ ارائه می دهد .

اخبار مرتبط