بررسی ساعت هوشمند Huawei Watch GT 3

بررسی ساعت هوشمند Huawei Watch GT 3

اشتراک گذاری

گجت‌های هوشمند پوشیدنی چند سالی‌ست که محبوبیت فراوانی در میان دوست‌دارن تکنولوژی پیدا کرده‌اند. هواوی از جمله موفق‌ترین کمپانی‌ها در تولید این دسته از تجهیزات است که ساعت‌های هوشمند آن به علت کارآیی مناسب و قیمت مقرون به صرفه طرفداران زیادی به ویژه در ایران دارد. در این مقاله نگاهی خواهیم داشت به جدیدترین ساعت هوشمند این مجموعه یعنی ساعت هوشمند Huawei Watch GT 3 و به بررسی آن می‌پردازیم.


جعبه گشایی

مانند اکثر محصولات هواوی، ساعت هوشمند Huawei Watch GT 3 نیز با بسته بندی مینیمال و جذابی عرضه شده است. روی بسته بندی این محصول تصویر ساعت هوشمند و اطلاعات محدودی چون نام، سایز ساعت و نماد هواوی و اپ گالری (AppGallery) ثبت شده است. در قسمت زیرین بسته بندی هم می‌توان جزییات ساخت، مدل و هشدارهای امنیتی را دید.

با باز نمودن این بسته بندی شکیل می‌توانیم به خود ساعت به همراه بند چرمی، پلاستیکی و یا فلزی (بسته به مدل)، شارژر وایرلس مغناطیسی و دفترچه‌های راهنما دسترسی پیدا کنیم که به زیبایی هرچه تمام‌تر در بسته بندی فومی/مقوایی تعبیه شده‌اند.


ظاهر و طراحی

ساعت هوشمند Huawei Watch GT 3 در دو نسخه ۴۲ و ۴۶ میلی‌متری و سه رنگ مختلف عرضه شده است که از نظر ظاهری کمی متفاوت هستند. نسخه‌ای که در اختیار گیم طور قرار گرفته است و در ادامه به آن می‌پردازیم، مدل ۴۶ میلی‌‌متری آن است که به همراه بند چرمی و با ظاهری کلاسیک معرفی شده است.

بررسی ساعت هوشمند Huawei Watch GT 3 - گیم طور

این ساعت هوشمند حاشیه‌‌ای از جنس استیل نقره‌ای مستحکم دارد که صفحه شیشه‌ای امولد این مدل را قاب کرده است. روی حاشیه‌ی قاب استیل این مدل ۴۶ میلی‌متری شماره گذاری حک شده است که جلوه‌ی ویژه‌ای به آن می‌بخشد. برروی قاب این مدل دو دکمه‌ی فلزی پاور و فانکشن به منظور کنترل دیوایس تعبیه شده است.

بند این مدل از جنس چرم مصنوعی باکیفیت و دور دوزی شده است که متناسب با هر مچ دستی سایز می‌شود. و در نهایت قسمت پشتی قاب از جنس پلاستیک است که سنسورهای مرکزی و چراغ سنسور این ساعت را در خود جای می‌دهد.

در مجموع این پکیج از ساعت هوشمند Huawei Watch GT 3 یک دیوایس جذاب و ارزنده می‌سازد که جلوه‌ای چشم نواز روی دست دارد. این ساعت هوشمند که تنها ۴۲.۶ گرم وزن دارد و ابعاد آن ۴۶ در ۴۶ در ۱۰.۲ میلی‌متر است به راحتی روی دست جاگرفته و می‌تواند بدون ایجاد حس خستگی یا سنگینی همراه شما باشد.


مشخصات فنی و سخت افزار

ساعت هوشمند Huawei Watch GT 3 با صفحه گرد امولد ۱.۴۲ اینچی عرضه شده است. این نمایشگر کوچک که رزولوشن ۴۶۶ در ۴۶۶ دارد، قادر است تا رنگ‌ها را درخشان و عمیق نمایش دهد. روشنایی این صفحه نمایش تا حدود ۸۰۰ نیت قابل تعیین است که استفاده از این مدل را در نور زیاد و محیط باز تسهیل می‌کند.

این روشنایی بالا با دسترسی به باطری لیتیوم پلیمری با ظرفیت ۴۵۵ میلی آمپر ممکن است که عمر باطری را در استفاده‌ی معمول و روی حالت ذخیره سازی تا چهارد روز ممکن می‌سازد. همچنین نسخه ۴۶ میلی‌متری این ساعت هوشمند در کمتر از دو ساعت به وسیله‌ی شارژ وایرلس داخل جعبه، شارژ می‌شود. در مجموع می‌توان گفت باطری این مدل در مقایسه با رقبای اپل و سامسونگی به مراتب عملکرد بهتری دارد.

ویژگی
مدل ساعت هوشمند Huawei Watch GT 3 نسخه‌ی ۴۶ میلی‌متری
ابعاد ۴۶ در ۴۶ در ۱۰.۲
وزن ۴۲.۶ گرم
بدنه جلو شیشه، قاب استیل و پشت پلاستیک و سرامیک
نوع و سایز صفحه نمایش صفحه گرد امولد ۱.۴۲ اینچ
رزولوشن ۴۶۶ در ۴۶۶
تراکم پیکسل ۳۵۳ پیکسل در اینچ
روشنایی تا ۸۰۰ نیت
حافظه داخلی ۴ گیگابایت
حافظه رم ۳۲ مگابایت
بلوتوث ۵.۱
بلندگو/میکروفن دارد
سنسورهای هوشمند ضربان، فشار خون، شتاب سنج، ژیرسکوپ، اکسیژن خون، دماسنج، قطب نما و GPS
نوع و ظرفیت باطری لیتیوم پلیمری با ظرفیت ۴۵۵ میلی آمپر
قیمت از ۴٫۱۰۰٫۰۰۰ تا ۵٫۰۰۰٫۰۰۰ تومان

اطلاعاتی درباره‌ی هسته مرکزی این دیوایس وجود ندارد، اما هواوی اعلام کرده است که ساعت‌های هوشمندش مجهز به ۴ گیگابایت حافظه‌ی داخلی و ۳۲ مگابایت رم است که به کاربر اجازه‌ی دسترسی سریع و روان را به اپلیکیشن‌های داخلی ساعت می‌دهد. در این مدل خبری از اسلات سیمکارت، حافظه و یا قابلیت اتصال به اینترنت نیست.

بررسی ساعت هوشمند Huawei Watch GT 3 - گیم طور

در واقع تمام بروز رسانی‌های این مدل از طریق اتصال بلوتوثی به تلفن همراه هوشمند ممکن است. این دیوایس از طریق بلوتوث ۵.۱ به انواع دیوایس‌های اندروید و حتی آیفون متصل می‌شود و از طریق نرم افزار رابط دیتاهای جمع آوری شده توسط سنسورها را به اشتراک می‌گذارد.

ساعت هوشمند 3 Huawei Watch GT مجهز به یک بلندگوی معمول و یک میکروفن برای انتقال نوتیف‌ها و پاسخگویی به تماس است. در قسمت زیرین قاب سنسورهای هوشمند این مدل قرار گرفته‌اند که شامل سنسورهای ضربان، فشار خون، شتاب سنج، ژیرسکوپ، اکسیژن خون، دماسنج، قطب نما و GPS است که در ادامه به تفضیل آن‌ها را بررسی خواهیم کرد.

بررسی ساعت هوشمند Huawei Watch GT 3 - گیم طور

در انتها به دکمه‌های تعبیه شده روی این مدل می‌پردازیم. روی قاب فلزی این مدل دو کلید طراحی شده است. کلید اول قابلیت دکمه‌ی پاور را دارد و قابلیت شخصی سازی را نیز برای کاربر دارد. دکمه‌ی دوم که قابلیت چرخش را نیز دارد، در واقع دکمه‌ی فانکشن این ساعت است که پروسه‌ی استفاده از این دیوایس را تسهیل می‌بخشد.


سنسورهای هوشمند

همان طور که پیش‌تر هم اشاره شد، سنسورهای هوشمند این ساعت هوشمند در قسمت زیرین قاب قرار گرفته‌اند. در قسمت زیرین قاب سنسورهای هوشمند این مدل قرار گرفته‌اند. این سنسورها شامل سنسورهای ضربان، فشار خون، شتاب سنج، ژیرسکوپ، اکسیژن خون (SpO2)، دماسنج، قطب نما و GPS هستند.

این سنسورها در اتصال با اپلیکیشن Huawei Health قابلیت نمایش و تحلیل داده‌ها به صورت بلافاصله دارند. عملکرد سامانه کیفیت خواب این مدل به شدت مناسب بود و می‌تواند داده‌های آماری دقیقی را درباره خواب کاربر، شدت عمق خواب و ساعات بیداری در اختیار وی بگذارد. برخلاف مدل‌های ارزان قیمت چینی این مدل در تکفکیک خواب، چرت زدن و دراز کشیدن نیز عملکرد با دقت‌تری دارد.

بررسی ساعت هوشمند Huawei Watch GT 3 - گیم طور

قدم شمار این مدل در تست‌های ما کمابیش عملکرد قابل قبولی داشت. همچنین سنسورهای ضربان، فشار خون، شتاب سنج، ژیرسکوپ، اکسیژن خون (SpO2)، قطب نما و GPS خروجی مناسبی دارند. در این میان شاید بتوان دماسنج بدن این ساعت را ضعیف‌ترین سنسور این ساعت دانست.

با این حال این پکیج از سنسورها توانسته پشتیبانی کاملی را برای ورزشکاران فراهم آورد. به طوری که ساعت هوشمند 3 Huawei Watch GT را می‌توان یک گزینه‌ی ایده آل برای همه‌ی کسانی دانست که در کنار ظاهر و قیمت مناسب، به امکانات ورزشی ساعت‌های هوشمند نیز نیاز دارند.


مشخصات نرم افزاری

ساعت هوشمند Huawei watch GT3 به وسیله‌ی نرم افزار Huawei Health قادر است تا عملکرد ورزشی و سلامت محور را به مخاطب ارائه کند. این نرم افزار متشکل از چهار صفحه متفاوت است. این صفحات به ترتیب شامل پروفابل کاربری (Me)، دیوایس‌های متصل (Devices)، تمرینات ورزشی (Exercise) و بخش سلامت (Health) هستند.

بررسی ساعت هوشمند Huawei Watch GT 3 - گیم طور

در بخش سلامت می‌توانید خلاصه‌ای از داده‌های سلامت محور چون گزارش کیفیت خواب، میانگین ضربان قلب، میزان کالری سوزانده شده و… دست پیدا کنید. بخش تمرینات ورزشی مختص به ضبط فعالیت‌های ورزشی، بخش دیوایس‌ها به تنظیمات مربوط به هر دستگاه متصل و در نهایت بخش پروفایل برای تکمیل نمودن پروفایل کاربری به کار گرفته می‌شود.


نتیجه گیری

ساعت هوشمند Huawei watch GT3 یک گزینه‌ی مقرون به صرفه، زیبا و با کیفیت از برند هواوی است که امکانات ورزشی و سلامت محور متعددی دارد. این ساعت هوشمند قادر به نمایش پیام‌ها و تماس‌های دریافتی و همچنین پاسخ به تماس است که آن را در کلاس کاری ساعت‌های هوشمند گران قیمت مطرح می‌کند.

ساعت هوشمند Huawei watch GT3 با گوشی‌های آیفون نیز سازگار است؟

بله ساعت هوشمند Huawei watch GT3 هم با گوشی‌های اندرویدی و هم دیوایس‌های ios کاملا سازگار است.

ساعت هوشمند Huawei watch GT3 چه سنسورهایی دارد؟

این سنسورها شامل سنسورهای ضربان، فشار خون، شتاب سنج، ژیرسکوپ، اکسیژن خون (SpO2)، دماسنج، قطب نما و GPS هستند.

بیشتر بخوانید  بررسی لپ تاپ هواوی MateBook 14

اخبار مرتبط

کامپیوتر

بازی Spec Ops The Line ریمیک می‌شود؟

به‌نظر می‌رسد که شرکت 2K Games مشغول توسعه نسخه ریمیک بازی Spec Ops The Line است. شرکت 2K Games درحال‌حاضر روی چندین بازی بزرگ کار