برای بازی آنلاین به چه مقدار مصرف اینترنت نیاز دارید؟

اشتراک گذاری

۲۹ شهریور ۱۴۰۲

مقدار مصرف اینترنت بازی های آنلاین

صنعت بازی ها به سرعت در حال تبدیل شدن به آینده ای چند نفره آنلاین است ،  در حال حاضر ، اکثر بازی های چند نفره به صورت آنلاین انجام می شود. البته ، انجام یک بازی آنلاین از داده ها استفاده می کند. خبر خوب این است که این موارد  در هزینه پهنای باند ماهانه شما تغییر زیادی ایجاد نمی کند. بیشتر بازی های مدرن بین ۴۰ تا ۳۰۰ مگابایت داده در ساعت استفاده می کنند. حتی در بالاترین سطح ، این مقدار کمتر از یک سوم جریان استاندارد Netflix است . البته ، این بازی ها هم می توانند بیش از تماشایی فیلم در یوتیوب اینترنت مصرف نمایند  – به خصوص اگر شما یا یکی از اعضای خانواده تان یک گیمر مشتاق هستید – به همین مظنور ما لیستی از مقدار مصرف اینترنت بازی  هایی   مانند  کالاف دیوتی موبایل ، Fortnite ، PUBG و Overwatch و … را گردآوری کرده ایم.

 

♨️ مصرف اینترنت بازی های آنلاین چقدره ؟

میزان مصرف اینترنت بازی های آنلاین ، مسئله مهمی برای بسیاری از گیمرها محسوب می‌شود ، تو این پست قراره بگیم هر بازی چند مگابایت برساعت اینترنت مصرف میکنه…

 

مصرف اینترنت بازی های آنلاین موبایل در جدول زیر آمده است.


🎮 پابجی موبایل : ۵۰ تا ۱۲۰ مگابایت

🎮 پابجی موبایل لایت : ۲۰ تا ۷۰ مگابایت

🎮 کالاف دیوتی : ۵۰ تا ۱۲۰ مگابایت

🎮 فری فایر : ۳۰ تا ۹۰ مگابایت

🎮 سایبر هانتر : ۳۰ تا ۷۰ مگابایت

🎮 بازی Roblox : ز۱۰۰ تا ۲۷۰ مگابایت

🎮 بازی امونگ آس : ۱۰ تا ۳۰ مگابایت

🎮 کلش او کلنز : ۳۰ تا ۷۰ مگابایت

🎮 کلش رویال : ۳۰ تا ۷۰ مگابایت

🎮 پرسیتی : ۱۰ تا ۳۰ مگابایت

🎮 رایز او سیویلیشن : ۱۰ تا ۳۰ مگابایت

🎮 فیفا موبایل : ۵۰ تا ۱۰۰ مگابایت

🎮 پیس موبایل : ۵۰ تا ۱۰۰ مگابایت

بیشتر بخوانید  فعلا منتظر عرضه بازی جدید از مجموعه‌های بزرگ پلی استیشن نباشید

 

همانطور که می بینید ، حتی بازی های آنلاین تشنه مصرف داده بالا نمی باشند . در حقیقت ، دو عامل که ممکن است داده های صرف شده در ساعت را افزایش دهد ، چت صوتی و پچ  های بازی است. اگر در حال اجرای یک کمپین چند نفره هستید ، ممکن است بخواهید از چت صوتی زنده برای ایجاد استراتژی و همگام شدن با تیم خود استفاده کنید. برخی از بازی ها دارای این ویژگی هستند و برخی دیگر نیاز به استفاده از برنامه هایی مانند Skype ، TeamSpeak یا Discord دارند. هنگامی که اعضای تیم بیشتری را اضافه می کنید ، مصرف داده نیز افزایش می یابد. ویژگی دیگر بازی هایی که از داده ها در هنگام بازی استفاده می کند ، به روز رسانی و پچ است. حتی اگر در حال انجام یک بازی تک نفره یا بازی آنلاین نیستید ، بازی شما باید از داده های اینترنت برای دانلود وصله های جدید استفاده کند.

 

 

دانلود بازی ها چطور؟

در حالی که مقدار مصرف اینترنت بازی  های آنلاین بسیار زیاد نیست ، دانلود بازی های جدید یکی از مهمترین کارهایی است که می توانید بصورت آنلاین انجام دهید. بسیاری از عناوین جدید “پرفروش” در حال حاضر از ۵۰ گیگابایت حجم عبور می کنند ، حداقل در مورد کامپیوتر ، Xbox One و PlayStation 4.

 

حتی اگر بازی هایی را روی دیسک خریداری می کنید ، باز هم باید patch ها و به روزرسانی ها را در نظر بگیرید .

 

با ظهور کنسول های نسل بعدی مانند Xbox Series X و PlayStation 5 ، اندازه بازی های پایه بزرگتر می شود. NBA 2K21 دارای ۱۲۱.۷ گیگابایت در Xbox Series X است ، در حالی که Spider-Man: Miles Morales Ultimate Edition در حدود ۱۰۵  گیگابایت در PlayStation 5 حجم دارد. Call of Duty: Black Ops Cold War در هر دو کنسول نسل بعدی بیش از ۱۳۰ گیگابایت است. اگر می خواهید آن را روی رایانه شخصی داشته باشید ، توسعه دهنده توصیه می کند ۲۵۰ گیگابایت فضای ذخیره سازی خالی داشته باشید.

بیشتر بخوانید  نسخه کامپیوتر Frostpunk 2 با تاخیر منتشر می شود

 

 

البته حجم بارگیری بستگی به نوع گیم دارد . اگر صاحب نینتندو سوییچ هستید ، اکثر بارگیری های دیجیتالی کمتر از ۱۰ گیگابایت هستند. بازی های مستقل اغلب کمتر از ۵ گیگابایت عرضه می شوند و عناوین iPhone ، iPad و اندروید معمولاً کمتر از ۱ گیگابایت هستند. کالاف دیوتی موبایل در حدود ۳ گیگابایت می باشد و پابجی در حدود ۲.۵ نیم گیگ می باشند.

 

با این حال ، اگر در حال دانلود بازی ها به صورت ماهانه و اجرای هر روز بازی آنلاین هستید ، ممکن است ارزش داشته باشد یک برنامه اینترنت نامحدود را در نظر بگیرید – به ویژه در یک خانواده چند نفره.

 

نکات مهم دیگر در انتخاب پهنای باند بازی

البته دو معیار اصلی وجود دارد که باید برای برنامه پهنای باند خود به جز مقدار مصرف اینترنت بازی به آن فکر کنید: عملکرد و سرعت.

 

عملکرد ، یا پینگ ، بدون شک مهمترین مسئله در بازی های آنلاین است. پینگ به تأخیر شبکه بین رایانه شما و سرور بازی اشاره دارد. که تا حد زیادی از کنترل شما خارج است ، اما یک اشتراک اینترنت سریعتر کمک زیادی خواهد کرد . با این حال ، این موضوع نباید برای گیمرهای معمولی اهمیت زیادی داشته باشد.

 

 

سرعت یکی دیگر از عواملی است که باید مورد توجه قرار گیرد. در حالی که یک برنامه سریعتر بر گیم پلی بازی تأثیر نمی گذارد ، به این معنی است که شما می توانید بازی ها و به روز رسانی ها را سریعتر دانلود کنید.

اخبار مرتبط