بازی نقش‌آفرینی Baldur’s Gate 3 حدود ۱۷ هزار پایان دارد

اشتراک گذاری

یکی از سازندگان بازی Baldur’s Gate 3 درباره ساختار روایی این بازی و تعداد پایان‌های آن صحبت کرده است.

بازی Baldur’s Gate 3 یک تجربه نقش‌آفرینی عظیم خواهد بود و همین عظمت باعث نگرانی دیگر سازندگان شده است. زیرا برخی از اطلاعات ارائه‌شده از سوی سازندگان بالدرز گیت ۳ باعث می‌شود طرفداران فکر کنند این اثر استاندارد جدید بازی‌های این سبک را به وجود می‌آورد. به‌عنوان یک محصول لایسنس‌شده از Dungeons & Dragons (اسم بازی نام یکی از شهرهای Faerun در این جهان است) و فشار ناشی از دنباله‌سازی برای یک سری نقش‌آفرینی افسانه‌ای، انتظارات از بازی به‌شدت بالا است. این وسط ظاهرا یک بار دیگر استودیو لاریان توانسته از حد انتظارات فراتر رود. این بار اعلام شده بازی ۱۷ هزار جایگشت پایانی متفاوت دارد.

آدام اسمیت، نویسنده بازی در مصاحبه‌ای با رسانه گیمز رادار توضیح داده بازی به شکلی طراحی شد تا ساختار آزاد نقش‌آفرینی‌های کاغذ و قلم گذشته را تداعی کند. ساختار روایی بازی «شبیه یک تار عنکبوت بزرگ است. پایان بازی مرکز آن است]و شروع آن لبه بیرونی‌اش. «پس همواره به سمت نقطه‌ای ثابت می‌روید و وقتی به آن‌جا می‎‌رسید، اتفاقات بسیار متفاوتی رخ می‌دهند. اما این [تار] درهم می‌آمیزد و به‌نوعی در حال رقص بین پلات‌ها هستید».

اسمیت به بازگشت جاهیرا، یک همراه محبوب از نسخه‌های قبلی اشاره می‌کند: «او بسیار بی‌طرف است. اخلاق او منطعف است. آدم خوبی محسوب می‌شود، اما برای نتایج مناسب کار بد هم انجام می‌دهد. وقتی شروع به ساخت آن [کاراکتر] کردیم، مسئله این بود که جاهیرا تو را قضاوت می‌کند، اما درباره چیزی که نمی‌داند مطلع نیست. [پس از گذشته تو خبر ندارد]. و راز اصلی کار در همین است. مگر نه؟ مردم تنها چیزی را می‌دانند که تو به آن‌ها می‌گویی».

بیشتر بخوانید  بازی انحصاری Pokemon Legends: Z-A معرفی شد

شخصیت اصلی در حال مبارزه با یک دشمن در بازی Baldur's Gate 3

این اتفاقات درون روزنامه‌های بازی در شهرهای Baldur’s Gate منعکس خواهد شد. صحبت مردم درباره‌ی اعمال قهرمانانه شما روی پیشرفت تاثیر خواهد داشت. حتی همین صحبت‌ها هم قابل دستکاری هستند. بازیکن می‌تواند برای اهداف تبلیغاتی دروغ بگوید یا مبالغه کند. اسمیت می‌گوید: «اینجا جایی است که قضیه پیچیده خواهد شد. چون ناگهان تمام تصمیم‌های متفاوتی که گرفتم، دارند روی هم سوار می‌شوند». روش مورد علاقه‌ی او برای تجربه‌ی این بازی، «عمل‌گرایی شیطانی» است؛ تا بتواند در بازی افراد زیادی را فریب دهد و هیچکس نداند شخصیت او چه‌قدر بدذات است.

تعداد پایان‌بندی‌های اصلی بازی که شدیدا از جهات مهم با یکدیگر فرق دارند، احتمالا با انگشتان دست و پا قابل شمارش است. پس اسمیت انتظارات را خیلی بالا نمی‌برد. اما درادامه وی توضیح می‌دهد که چرا سیستم تاثیرگذاری انتخاب‌های بازیکن روی بازی بالدرز گیت ۳ جاه‌طلبانه است: «ما نمی‌گوییم این جهانی است که با هر تصمیم شما تغییر خواهد کرد. اما چیزی که می‌گوییم این است که کاراکترها به هر تصمیم شما بازخورد نشان خواهند داد. هر کلیکی که انجام دهید باعث وقوع اتفاقی خواهد شد. برخی مواقع کوچک است و برخی اوقات نامحسوس. اما از همان کلیک اول، هر کار نتیجه‌ای دارد». در نتیجه وقتی تمام تفاوت‌های کوچک در کل خط داستانی را هم به شمار بیاورید، تعداد پایان‌های بازی به حدود ۱۷ هزار می‌رسد.

بازی Baldur’s Gate 3 در روز ۱۲ مرداد (۳ اوت) روی رایانه‌های شخصی و ۱۵ شهریور (۶ سپتامبر) روی پلی استیشن 5 عرضه خواهد شد.

اخبار مرتبط