ایکس باکس بازی‌های بیشتری راهی پلتفرم‌های رقیب می‌کند

اشتراک گذاری

فیل اسپنسر اعلام کرد که بازی‌های فرست-پارتی بیشتری از ایکس باکس برای پلتفرم‌های رقیب عرضه خواهند شد.

فیل اسپنسر، مدیرعامل بخش گیمینگ مایکروسافت در گفت‌وگو با رسانه IGN تأیید کرد که بازی‌های فرست-پارتی بیشتری از ایکس باکس به پلتفرم‌های رقیب راه خواهند یافت. پس از موفقیت آثاری نظیر Sea of Thieves و Hi-Fi Rush در کنسول پلی استیشن 5 جای تعجبی ندارد که ردموندی‌ها بخواهند چنین رویکردی را در پیش بگیرند. بازی Grounded استودیو آبسیدین اینترتینمنت و بازی Pentiment نیز اخیرا برای پلتفرم‌های دیگر عرضه شد.

 فیل اسپنسر حین صحبت درباره برنامه مایکروسافت برای حمایت از بازی‌های ایکس باکس گفت: «بازی‌های ایکس باکس را در پلتفرم‌های بیشتری خواهید دید و این به نفع مجموعه بازی‌هایی است که در دست توسعه داریم.» با اینکه معلوم نیست که کدام بازی‌های ایکس باکس به پلتفرم‌های رقیب راه خواهند یافت، استودیو id Software در رویداد Xbox Games Showcase اعلام کرد که بازی DOOM: The Dark Ages برای پلی استیشن 5 نیز عرضه می‌شود.

مایکروسافت در ماه‌های اخیر موضع خود در قبال عرضه آثار برای پلتفرم‌های رقیب را کاملا مشخص کرده است. در ماه آوریل ۲۰۲۴ ساتیا نادلا، مدیرعامل مایکروسافت اظهار داشت: «ما به عرضه بازی‌های خود برای دستگاه‌های بیشتر پایبند هستیم تا بتوانیم این آثار را دردسترس بازیکن‌های دیگری قرار دهیم.» علاوه‌براین شایعاتی از توسعه نسخه ریمستر Halo: Combat Evolved نیز به گوش می‌رسند که احتمالا در اختیار کاربران پلی استیشن 5 نیز قرار می‌گیرد.

بیشتر بخوانید  بازی Assassin's Creed: Mirage به‌زودی میزبان نیو گیم پلاس می‌شود

اخبار مرتبط