ایده ساخت بازی هیلو شبیه Helldivers مطرح شده بود

اشتراک گذاری

توسعه‌دهنده سابق مجموعه بازی‌های Halo فاش کرد که در گذشته ایده‌های زیادی برای ساخت اسپین-آف هیلو ارائه شده بود. 

بازی Helldivers 2 بلافاصله پس از عرضه به‌لطف گیم‌پلی سریع و دیوانه‌وار خود که شما و دوستان‌تان را در مقابل تعداد زیادی از حشره‌های غول‌پیکر و ربات‌های مرگبار قرار می‌دهد، به موفقیت دست پیدا کرد. به عقیده بسیاری از طرفدارهای هیلو، این ایده می‌تواند فرمولی عالی برای ساخت یک اسپین-آف از این مجموعه باشد. بااین‌حال به‌نظر می‌رسد که تعدادی از توسعه‌دهنده‌های سابق این مجموعه در استودیو ۳۴۳ اینداستریز نیز زمانی دقیقا چنین ایده‌ای داشتند.

یکی از طرفدارها با انتشار پست جدیدی در ایکس ادعا کرد که استودیوی ۳۴۳ اینداستریز زمانی ایده‌ای برای ساخت یک بازی ODST داشت که درواقع دقیقا شبیه به Helldivers بود. البته این کاربر نگفت که چگونه این اطلاعات را به‌دست آورده است، اما حساب leaks_infinte (که اخبار و اطلاعات مجموعه هیلو را پوشش می‌دهد) در بخش نظرها اعلام کرد که چنین خبری را در سال ۲۰۲۲ شنیده است: «از زمان ارائه این ایده اطلاع ندارم، فقظ طاهرا زمانی مطرح شده بود.»

در ادامه نیز کوین اشمیت، توسعه‌دهنده و طراح ارشد سابق بازی Halo Infinite وارد بحث شد که باعث افزایش اعتبار این ادعا شد. او گفت که ایده‌های زیادی برای ساخت بازی‌ها و اسپین-آف‌های مختلف از مجموعه Halo مطرح شده است، اما هیچ‌کدام به مرحله تولید نرسیدند. این توسعه‌دهنده اعلام کرد: «در طول ۱۲ سال حضور در آن‌جا ۲۰ تا ۳۰ ایده برای بازی‌های مختلف ارائه کردیم که کاملا با دنیای Halo جور در می‌آمدند. بسیاری از این ایده‌ها مربوط‌به بازی‌های تک‌نفره و چندنفره ODST بودند. برخی در کهکشان‌ها جریان داشتند، بعضی ساده‌تر بودند… و یکی که واقعا تاریک بود.»

بیشتر بخوانید  ساخت اولین دسته جهان با «عطر پیتزا» توسط مایکروسافت

طبیعتا عدم استفاده از این ایده‌ها با واکنش‌های مختلفی از سوی طرفدارها روبه‌رو می‌شوند و ناراحت و سردرگمی برخی از گیمرها را به‌دنبال دارند.. یکی از طرفدارها می‌گوید که از این موضوع ناراحت است؛ چراکه هیلو جهان بسیار بزرگی با بی‌نهایت داستان برای روایت دارد. علاوه‌براین یکی دیگر از طرفدارها نیز گفت که مایل است بداند چرا با استفاده از هیچ‌کدام از این ایده‌ها  موافق نشده و جلوی توسعه بسیاری از بازی‌های این مجموعه گرفته شده است.

درحال‌حاضر بازی Helldivers 2 استودیو اروهد در وضعیت بسیار خوبی به سر می‌برد و با دستیابی به ۴۵۰ هزار بازیکن همزمان از آثاری مثل بازی Halo Infinite، بازی Destiny 2 و بازی Grand Theft Auto V پیشی گرفته است.

بازی Halo Infinite به‌عنوان آخرین نسخه مجموعه در سال ۲۰۲۱ برای کامپیوتر، ایکس باکس وان و ایکس باکس سری ایکس | ایکس باکس سری اس منتشر شد. ظاهرا ۳۴۳ اینداستریز ساخت نسخه بعدی این مجموعه را آغاز کرده است.

اخبار مرتبط