انتقاد رمدی از قدرت پردازنده گرافیکی ایکس باکس سری اس

اشتراک گذاری

توماس پوها، مدیر روابط عمومی رمدی با مقایسه کنسول‌های نسل نهم و پی سی، پردازنده گرافیکی کنسول ایکس باکس سری اس را مورد انتقاد قرار داد و آن را یک مشکل نامید.

حدود سه سال از زمان عرضه کنسول‌های نسل نهمی پلی استیشن 5 و ایکس باکس سری ایکس | ایکس باکس سری اس می‌گذرد. همان‌طور که در جریان هستید دو کنسول ایکس باکس سری ایکس و سری اس با تفاوت‌هایی ازجمله در قدرت سخت‌افزاری جامعه هدف متفاوتی را هدف خود قرار داده‌اند.

حال در جدیدترین اخبار بازی، توماس پوها، مدیر روابط عمومی استودیوی رمدی به‌مناسبت نزدیک‌شدن به زمان انتشار بازی Alan Wake 2، در بخشی از مصاحبه اخیر خود به مقایسه کنسول‌های موجود و محدودیت‌ها و مشکلاتی آن‌ها پرداخته است. پوها در پاسخ به پرسشی درخصوص ایکس باکس سری اس اعتقاد دارد که «ما هم به پلی استیشن و هم ایکس باکس علاقه داریم. عملکرد پردازنده مرکزی کنسول ایکس باکس سری اس تقریبا مشابه سری ایکس است و تفاوت چندانی دیده نمی‌شود؛ اما پردازنده گرافیکی این کنسول یک محدودیت است

. پس از آن نیز وجود یک حافظه کمتر مشکل بسیار بزرگی است. زمانیکه برای پی سی اثری را تولید می‌کنیم کاملا حافظه و مقیاس آن مشخصی است؛ از‌همین‌رو این موضوع در پی سی‌ها وجود ندارد. این مشکل باعث ایجاد کشمکش درمورد رزولوشن و نرخ نوسازی می‌شود. مسئله این نیست که تنها رزولوشن بالا مهم است؛ بلکه ما تمام تلاش خود را در کنسول ایکس باکس سری اس کرده‌ایم تا کیفیت بصری نیز حفظ شود.»

«مردم ضعف در نرخ نوسازی و رزولوشن را روی پی سی‌های ضعیف می‌پذیرند. پردازنده گرافیکی کنسول‌های نسل نهمی مایکروسافت بسیار عملکرد متفاوتی دارد. هر استودیوی بازی‌سازی و هر اثری که تولید می‌شود با هم متفاوت هستند. چنانچه به این درک برسیم که ایکس باکس سری اس درواقع یک کنسول ۲۵۰ دلاری است درحالیکه پلی استیشن 5 و ایکس باکس سری ایکس ۵۰۰ تا ۶۰۰ دلار برچسب قیمتی دارند، تفاوت قدرت سخت‌افزاری آن‌ها قابل لمس می‌شوند.»

بیشتر بخوانید  درک داستان Alone in the Dark نیازمند تجربه هر دو قهرمان بازی است

«درخصوص پی سی اما کار بسیار راحت‌تر است؛ چراکه ما تنها یک ابر پی سی و یک پی سی ضعیف‌تر نداریم. با اینکه کلی مشخصات سخت‌افزاری مختلفی در بازار پی سی‌ها وجود دارد، اما دست‌وپنجه نرم کردن با آن‌ها برای ما راحت‌تر است. تیم سازنده تمام تلاش خود را می‌کند تا درکنار ارائه نرخ ۳۰ فریم برثانیه، کیفیت بصری بالایی نیز در بازی روی کنسول ایکس باکس سری اس به علاقه‌مندان ارائه شود؛ اما چنانچه تمایل دارید این بازی را در بهترین حالت خود با قدرت کامل تجربه کنید، دستگاه‌هایی با قدرت سخت‌افزاری مناسب توانایی ارائه این تجربه را خواهند داشت.»

بازی Alan Wake 2 در تاریخ آبان (۲۷ اکتبر) عرضه خواهد شد. لطفا شما هم نظرات و پیش‌بینی‌های خود را با ما نیز به اشتراک بگذارید.

اخبار مرتبط