انتشار Horizon Forbidden West در پلی استیشن پلاس باعث کاهش فروش بازی شد

اشتراک گذاری

در ادامه اسناد فاش شده اینسامنیاک، مطلع شدیم که انتشار Horizon Forbidden West در پلی استیشن پلاس باعث کاهش درآمد سونی از آن شده است.

پس از اینکه گروه باج‌افزاری Rhysida خریداری برای فایل‌ها و اسناد شخصی استودیوی اینسامنیاک گیمز پیدا نکرد، آن‌ها را در اینترنت منتشر کرد و این کار باعث فاش شدن اطلاعات محرمانه زیادی از این توسعه‌دهنده و بخش سرگرمی‌های تعاملی شرکت سونی شد.

سونی در طول چند سال اخیر چندین بار تاکید کرده است که مدل انتشار بازی‌ها به شکل اشتراکی ازطریق سرویس گیم پس که شرکت مایکروسافت از آن استفاده می‌کند، برای پلی استیشن و بازی‌های انحصاری آن مناسب نیست. بازی‌های انحصاری پلی استیشن با هزینه بالایی تولید می‌شوند و اگر در سرویس‌های اشتراکی عرضه شوند، فروش کمتری خواهند داشت که این موضوع باعث می‌شود نه‌تنها این آثار به سودآوری نرسند، بلکه موفق به جبران هزینه تولید خود نیز نشوند. حتی خود مایکروسافت نیز به این موضوع اعتراف کرده است.

حالا در اسناد فاش شده استودیوی اینسامنیاک گیمز آماری از درآمد بازی Horizon Forbidden West آمده است که ازطریق آن متوجه شدیم انتشار این اثر در سرویس پلی استیشن پلاس باعث شده است تا فروش بازی کاهش پیدا کند و در نتیجه نیز شرکت سونی انتظارات خود را از درآمد فروش آن پایین آورده است.

دنباله بازی Horizon Zero Dawn در دومین سال عرضه خود به سرویس پلی استیشن پلاس آمد. سونی انتظار داشت که بتواند در این سال ۱۲۴ میلیون دلار از فروش بازی Horizon Forbidden West درآمد داشته باشد، اما پس از انتشار آن در پلی استیشن پلاس سطح انتظار خود را پایین آورد و با کاهش ۸۵ میلیون دلار، پیش‌بینی کرد که بازی ۳۵ میلیون دلار برای آن‌ها درآمد داشته باشد.

بیشتر بخوانید  انتظار مایکروسافت از عرضه چندین بازی آینده زنیمکس برای پلی استیشن یا نینتندو

البته این کاهش درآمد را نباید به معنای شکست خوردن بازی Horizon Forbidden West از نظر تجاری دانست، زیرا در اوایل سال ۲۰۲۳ سونی اعلام کرد که این بازی بیشتر از ۸/۴ میلیون نسخه فروش داشته است. طبق اطلاعات فاش شده، این اثر با بودجه ۲۱۲ میلیون دلاری تولید شده است.

بازی Horizon Forbidden West هم‌اکنون ازطریق کنسول‌های پلی استیشن 4 و پلی استیشن 5 قابل تجربه است. این اثر در اوایل سال ۲۰۲۴ برای پلتفرم کامپیوتر نیز در دسترس قرار خواهد گرفت.

اخبار مرتبط