امکان تنظیم کلیدهای کیبورد روی دسته در آپدیت جدید ایکس باکس

اشتراک گذاری

شرکت مایکروسافت جزئیات به‌روزرسانی ماه اکتبر ۲۰۲۳ ایکس باکس را اعلام کرده است.

اخیرا مایکروسافت جدیدترین آپدیت کنسول‌های ایکس باکس را منتشر کرده است که مهم‌ترین ویژگی آن امکان تنظیم کلیدهای کیبورد روی دسته، انتقال فایل‌های ضبط شده به Clipchamp و تنظیمات اشتراک‌گذاری داده‌ها است. قابلیت جدید تنظیم کلیدهای کیبورد به بازیکنان اجازه می‌دهد روی دسته الیت سری ۲ و دسته تطبیقی ایکس باکس دکمه‌های کیبورد را تنظیم کنند. برای این کار باید به نرم‌افزار Xbox Accessories مراجعه کنید.

جاناتان هیلدبرنت، مدیر گروه اصلی ایکس باکس گفت: «برای مثال، بازی Sea of Thieves می‌تواند ورودی کیبورد برای موردی مثل انتخاب سریع یک ابزار یا اسلحه دریافت کند و درعین‌حال دسته برای دیگر کاربردها استفاده شود. تنظیم کلیدهای کیبورد یکی از ویژگی‌های درخواستی پی‌سی گیمینگ و جوامع دسترسی‌پذیری برای افراد دارای ناتوانی بوده است. این قابلیت به گسترش ورودی‌های دسته در بازی‌هایی با دستورها بالا، دارای قابلیت‌ تنظیم کلیدها محدود یا بدون پشتیبانی از دسته کمک می‌کند».

دیگر ویژگی جدید آپدیت ماه اکتبر امکان انتقال ویدئوهای ضبط‌شده از بازی‌ها به Clipchamp، ویرایش‌گر ویدیویی ویندوز 11 است. در بخش import media این نرم‌افزار، بازیکنان تب ایکس باکس را مشاهده خواهند کرد که به آن‌ها اجازه می‌دهد در آن جست‌وجو کرده و ویدئوهای ذخیره شده روی کلاد را وارد این نرم‌افزار کنند. هیلدبرنت دراین‌باره افزود: «بعد از انتقال، می‌توانید با ویرایش، کراپ، افزودن نوشته و دیگر موارد ویدئوهای لحظات جذاب گیمینگ خود را بسازید. سپس این ویدئوها را با دوستان، خانواده و دنبال‌کنندگان خود به اشتراک بگذارید».

درنهایت این به‌روزرسانی تنظیمات داده‌های تشخیصی انتخابی کاربران را براساس اکانت آن‌ها تنظیم می‌کند؛ این بدان معنا است که بازیکنان می‌توانند ترجیح خود را در یک پلتفرم انتخاب کرده و این تنظیمات روی تمامی دستگاه‌های آن‌ها اعمال خواهد شد.

بیشتر بخوانید  مدت زمان تجربه بازی Avowed مشابه The Outer Worlds خواهد بود

اخبار مرتبط