اسکوئر انیکس شماری از کارکنان را اخراج می‌کند

اشتراک گذاری

شرکت اسکوئر انیکس گروهی از کارمندان مستقر در شعبه‌های اروپا و ایالات متحده خود را اخراج خواهد کرد.

اسکوئر انیکس اخیرا از استراتژی کسب‌و‌کار میان‌مدت خود رونمایی کرد که شامل تمرکز بیشتر روی عرضه بازی‌ها برای پلتفرم‌های مختلف و توسعه محصولات «سرگرم‌کننده» می‌شود. حال این شرکت ژاپنی برنامه‌هایی برای اجرای طرح بازسازی پایه‌ای بخش‌های تجاری غیرژاپنی دارد و برای تحقق آن باید هزینه‌ها در دفترهای مستقر در اروپا و آمریکا خود را ازطریق اصلاحات ساختاری بهینه‌سازی کند. متاسفانه ظاهرا این طرح شامل اخراج گروهی از کارکنان می‌شود.

بنابر گزارش رسانه VGC، اسکوئر انیکس یک جلسه داخلی با حضور تاکاشی کیریو، مدیرعامل شرکت در شهر توکیو برگزار کرد و تصمیم به تجدید ساختار شعبه‌های آمریکا و اروپا همراه‌با اخراج کارکنان گرفت. هنوز مشخص نیست که چه تعداد از کارکنان این دفاتر اخراج خواهند شد و فقط می‌دانیم این طرح جدید روی کارکنان دفتر Square Enix Collective مستقر در بریتانیا که روی بازی‌های مستقل تمرکز دارد، بخش فناوری اطلاعات و قسمت انتشارات تاثیر خواهد گذاشت.

انتظار می‌رود که این برنامه تعدیل نیرو در ماه آینده اجرایی شود و حتی احتمال اخراج زودتر کارمندان دفاتر ایالات متحده وجود دارد. با اینکه اسکوئر انیکس هنوز این برنامه را رسما تایید نکرده است، باتوجه‌به اینکه سایر شرکت‌ها ازجمله سونی، بتسدا، اکتیویژن بلیزارد، امبریسر گروپ و مایکروسافت در ماه‌های گذشته با موج‌هایی از اخراج کارکنان و تعطیلی استودیوها مواجه بوده‌اند، پیوستن این ناشر ژاپنی به آن‌ها جای تعجبی نخواهد داشت.

بیشتر بخوانید  بررسی بازی Humanity - زومجی

اخبار مرتبط