استیم جزییات نحوه پشتیبانی بازی‌ها از کنترلر را شفاف‌تر می‌کند

اشتراک گذاری

به‌زودی بازیکنان می‌توانند بازی‌ها را براساس دسته‌ای که پشتیبانی می‌شود، فیلتر کنند.

شرکت ولو از یک به‌روزرسانی برای استیم رونمایی کرده که در نتیجه آن سازندگان کار راحت‌تری برای نمایش پشتیبانی از دسته دوال‌سنس خواهند داشت. با ارائه آپدیتی برای Steamworks، سازندگان و ناشران راحت‌تر می‌توانند توضیح دهند یک بازی از دسته‌ای پشتیبانی می‌کند یا خیر.

پرسش‌نامه ارائه شده به استودیوها و ناشران درباره پشتیبانی از دسته روی صفحه استیم بازی تاثیر خواهد گذاشت و به شرکت‌ها اجازه می‌دهد بین دو گزینه پشتیبانی کامل از دسته یا پشتیبانی بخشی از قابلیت‌های دسته یکی را انتخاب کنند. همچنین گزینه‌ای برای آثار خاصی وجود دارد که ممکن است تنها روی یک کنترلر خاص اجرا شوند. ولو توضیح داده اگر از دسته ایکس باکس پشتیبانی شود، به‌صورت پیش‌فرض پشتیبانی از دوال‌سنس یا دوال‌شاک در نظر گرفته نمی‌شود و سازندگان باید موارد خاصی انجام دهند تا مطمئن شوند آثار خود از دسته‌های پلی استیشن پشتیبانی می‌کنند.

فیلتر جدیدی در ماه اکتبر عرضه خواهد شد که به بازیکنان اجازه می‌دهد ببینند کدام بازی‌ها دسته آن‌ها را ساپورت می‌کند. این آپدیت برای ۸۷ میلیون کاربر استیم که حداقل از یک دسته استفاده می‌کنند، در نظر گرفته شده است. برای استودیوهایی که ممکن است در راه پشتیبانی از دسته سونی مشکل داشته باشند، Steamworks یک API ساده‌سازی شده دارد تا به آن‌ها کمک کند وقتی ساپورت دسته ایکس باکس وجود دارد، پشتیبانی از دسته پلی استیشن را هم در بازی قرار دهند.

بیشتر بخوانید  بازی چندنفره جدید فارکرای لو رفت

اخبار مرتبط