استفاده مایکروسافت از هوش مصنوعی Copilot در بازی‌ ماینکرفت

اشتراک گذاری

مایکروسافت در جدیدترین رویداد خود از توانایی‌های هوش‌ مصنوعی Copilot برای کمک کردن به بازیکن‌‌ها در بازی‌هایی مانند ماینکرفت پرده برداشت.

هوش مصنوعی یکی از بحث‌های پرطرفدار میان جامعه‌های مختلف محسوب می‌شود؛ مایکروسافت در همین راستا قصد دارد از این تکنولوژی در برخی از بازی‌های ایکس باکس و کامپیوتر خود بهره ببرد.

این شرکت طی رویداد Surface و هوش مصنوعی، از Copilot AI جدید خود که ایده‌ خاص مایکروسافت از تکنولوژی‌های بزرگی مانند OpenAI (با ارائه ChatGPT) و گوگل (با توسعه Gemini) است رونمایی کرد. مایکروسافت در شبکه مجازی ایکس (یا توییتر سابق) ویدیویی را منتشر کرده است که در آن گیمری در حال استفاده از هوش مصنوعی برای یاد گرفتن نحوه ساخت یک شمشیر در ماینکرفت است. بر اساس گزارش‌های رسانه Windows Central این هوش مصنوعی به زبان طبیعی پاسخ خواهد داد و همزمان با توضیح دادن چگونگی استفاده از منابع در دسترس، مسیر دست‌یابی به آن‌ها را به بازیکن نشان می‌دهد. مایکروسافت تأکید کرد که داده‌های استفاده شده برای Copilot روی دستگاه باقی خواهند ماند و بدون رضایت کاربر به فضای ابری یا برای آموزش مدل‌های زبانی ارسال نخواهد شد.

هنوز مشخص نیست که آیا این هوش مصنوعی در عمل نیز کارآمد است یا خیر. «توهمات» هوش مصنوعی (که به‌معنای گزارش‌های اشتباه و ناقص مدل است) از ابتدا یکی از مشکلات مدل‌های زبانی است که می‌تواند مسائل آزاردهنده‌ای را موجب شود، اما در نهایت این ایده یک امکان خارق‌العاده را در اختیار بازیکن‌هایی که در مواجهه با پازل‌های سخت علاقه‌ای به گشت‌وگذار در فضاهای مجازی و گوگل را ندارند قرار می‌دهد.

بیشتر بخوانید  بازی Dragon’s Dogma 2 تنها یک حالت گرافیکی دارد

مایکروسافت در این رویداد از «Copilot+PC» که با تکنولوژی اختصاصی هوش مصنوعی همراه است رونمایی کرد. باید در نظر داشت که کاربران برای استفاده بهتر از این تکنولوژی به سیستم سخت‌افزاری قدرت‌مندتری نیاز خواهند داشت؛ سیستمی با حافظه رم ۱۶ گیگابایتی و یک پردازنده عصبی (مربوط به الگوریتم‌های یادگیری ماشین). لپ‌تاپ‌های بر پایه سیستم ویندوز از تاریخ ۲۹ خرداد (۱۸ ژوئن) به‌همراه هوش مصنوعی در دسترس عموم قرار خواهند گرفت.

دانلود ویدیو از آپارات

اخبار مرتبط