اختصاص بیش از نیمی از فروش کنسول‌ها به PS5 در سال ۲۰۲۳ در بریتانیا

zoomg

اشتراک گذاری

به‌لطف افزایش موجودی، فروش پلی استیشن 5 در سه‌ماهه اول سال ۲۰۲۳ در بریتانیا پیشرفت چشم‌گیری داشته است.

با اعلام GfK، در سه‌ماهه اول سال ۲۰۲۳ فروش دستگاه‌های پلی استیشن 5 بیش از نیمی‌از تمام فروش کنسولی در بریتانیا را به خود اختصاص داده است. هر دو پلتفرم نینتندو سوییچ و ایکس باکس سری ایکس | ایکس باکس سری اس به ترتیب با ۲۵ و ۱۸ درصد، با کاهش فروش درصدی نسبت‌به بازه مشابه در سال ۲۰۲۲ مواجه شدند؛ درعین‌حال فروش پلی استیشن 5 در همین بازه ۱۸۰ درصد بیشتر شده است.

گفتنی است موجودی PS5 در طی ۶ ماه گذشته با افزایش چشم‌گیری رو‌به‌رو شده است و همین باعث شده فروش این کنسول در آمریکا و ژاپن هم افزایش یابد. در فوریه، سونی رکورد جدیدی از حیث فروش واحدی یک پلتفرم پلی استیشن در یک ماه ثبت کرد. تخمین زده می‌شود نزدیک‌به ۵۰۰ هزار کنسول درون آمریکا فروش رفته است. در ژاپن هم سونی در ۶ هفته گذشته رتبه اول را از چنگ سوییچ درآورده است.

در بخش نرم‌افزاری، در سه‌ماه اول سال میلادی جاری عددی نزدیک‌به ۸ میلیون بازی فروش رفت که افزایش یک درصدی نسبت‌به سال گذشته است. بازی Hogwarts Legacy پرفروش‌ترین بازی سال منطقه بریتانیا تاکنون بوده است و از آثاری نظیر الدن رینگ و LEGO Star Wars: The Skywalker Saga از سال گذشته پیشی گرفته است. اگر فقط آمار ماه مارس را در نظر بگیریم، رزیدنت ایول 4 درصدر قرار می‌گیرد که ۶۵ درصد فروش آن روی پلی استیشن 4 و PS5 بوده است.

بیشتر بخوانید  نقشه وردانسک احتمالا به Call of Duty: Warzone بازمی‌گردد

اخبار مرتبط

اخبار سینما و تلویزیون

منتظر فیلم Uncharted 2 باشید

شرکت سونی پیکچرز به‌طور رسمی تأیید کرد که دنباله فیلم Uncharted با نقش‌آفرینی تام هالند در دست ساخت قرار دارد. در گذشته سونی پیکچرز چندین‌بار