اخبار جدید مولتی پلتفرم شدن بازی‌های ایکس باکس به‌زودی اعلام می‌شود

بازی Halo Infinite

اشتراک گذاری

ایکس باکس در آینده‌ای نزدیک روشن خواهد کرد که آیا آی‌پی‌هایی مانند Halo و Gears به سایر پلتفرم‌ها راه خواهند یافت یا خیر.

با نزدیک شدن به شوکیس بزرگ ایکس باکس، شایعاتی در مورد این رویداد و محتویاتش در سراسر اینترنت پخش شده‌اند. یکی از کارشناسان داخلی حتی اعلام کرده است که مایکروسافت در طول این رویداد یا بعد از آن، اخبار جدیدی را درباره استراتژی مولتی‌پلتفرم خود ارائه خواهد داد.

مایکروسافت پس از ادعای شکست در جنگ کنسولی، به‌شدت تلاش می‌کند تا به ناشری قدرتمند در صنعت ویدیوگیم تبدیل شود. گزارش‌های مختلف حاکی از آن هستند که مجموعه‌های برجسته‌ای همچون Halo و Gears، به پلتفرم‌های دیگر راه خواهند یافت.

به گزارش ویندوز سنترال، مایکروسافت برنامه‌ریزی کرده است تا در رویداد بزرگ پیش رو، جایگاه فرنچایزهای اصلی خود را مشخص کند و اطلاعات مهمی را با طرفداران به اشتراک بگذارد. یکی از منابع داخلی این شرکت ادعا کرده است که استراتژی جدید ایکس باکس، Project Latitude نام دارد.

همچنین جز کوردن، افشاگر معروف می‌گوید رویکرد فعلی مایکروسافت در نتیجه خرید ۷۲ میلیارد دلاری اکتیویژن بلیزارد است. در تلاش برای جبران هزینه‌ها و کسب سود در سریع‌ترین زمان ممکن، حتی آی‌پی‌های نمادینی مانند Halo نیز احتمال دارد راه خود را به سایر پلتفرم‌ها باز کنند.

در همین حال، انتظار می‌رود که آثار کاملاً جدید خاصی نیز از روز اول برای پلی استیشن عرضه شوند. از جمله این بازی‌ها می‌توان به Doom اشاره کرد که ظاهراً محیطی قرون وسطایی دارد و برای تمامی پلتفرم‌های اصلی معرفی خواهد شد.

درحالی‌که منبع داخلی مذکور تاریخ دقیقی را برای انتشار اخبار ارائه نکرده است، اما می‌گوید که این اطلاعات در شوکیس بعدی ایکس باکس منتشر خواهند شد. بنابراین مایکروسافت می‌تواند مانند ماه فوریه گذشته (بهمن ماه)، نشست خبری کوچکی را برای رد یا تایید گزارش‌های اخیر برگزار کند.

بیشتر بخوانید  پوشش زنده زومجی از مراسم ایکس باکس با ۱۰ جایزه برای کاربرهای سایت

مایکروسافت با تصمیم به انتشار چهار بازی انحصاری برای پلی استیشن، تغییر گسترده‌ای در برنامه‌های خود ایجاد کرد. مراسم سال گذشته کاملاً به بازی‌های انحصاری اختصاص داشت؛ اما امسال شاهد تغییراتی هستیم و انحصارگرایی از سوی مایکروسافت دیگر معنی ندارد.

صاحب برند ایکس باکس قبلاً نیز نشان داده بود که قصد دارد به یک ناشر بزرگ در صنعت ویدیوگیم تبدیل شود. باتوجه‌به اینکه بازی‌های متعددی از قبل روی پلتفرم‌های مختلف منتشر شده‌اند، به‌نظر می‌رسد که مولتی‌پلتفرم شدن محصولات مایکروسافت اجتناب‌ناپذیر خواهد بود. برای دریافت اطلاعات بیشتر در آینده با ما همراه باشید.

اخبار مرتبط