احتمال عرضه نسخه ایکس باکس Baldur’s Gate 3 تا ماه نوامبر امسال

اشتراک گذاری

به‌گفته کارگردان Baldur’s Gate 3، احتمال عرضه نسخه ایکس باکس این بازی بین ماه‌های سپتامبر تا نوامبر امسال وجود دارد.

استودیو Larian اخیرا اعلام کرد بازی Baldur’s Gate 3 احتمالا بین سپتامبر تا نوامبر امسال راهی کنسول‌های ایکس باکس سری ایکس | ایکس باکس سری اس خواهد شد. این بازی نقش‌آفرینی و تحسین شده هم‌اکنون در دسترس بازیکنان کامپیوتر قرار دارد و در روز ۱۵ شهریور (۶ سپتامبر) امسال روی پلی استیشن 5 عرضه می‌شود.

در ادامه سوئن وینک، کارگردان Baldur’s Gate 3، در گفت‌وگو با IGN پیرامون نسخه ایکس باکس بازی توضیح داد: «هم‌اکنون در سال ۲۰۲۳ هستیم و این سال در حال نزدیک شدن به پایان خود است. صادقانه بگویم با تمام سرعتی که می‌توانیم تلاش می‌کنیم تا نسخه ایکس باکس بین سپتامبر تا نوامبر عرضه شود».

طبق گفته وینک، استودیو لارین هم‌اکنون تمرکز خود را روی انتشار نسخه پلی استیشن 5 گذاشته است و پس از اتمام این مأموریت و عرضه چند به‌روزرسانی برای کامپیوتر، توجه خود را به نسخه‌های ایکس باکس معطوف خواهد کرد. این کارگردان در ادامه افزود: «آخرین باری که نسخه‌های ایکس باکس سری ایکس و ایکس باکس سری اس را بررسی کردم، در وضعیت خوبی قرار داشتند. با این وجود هنوز کارهایی است که باید انجام دهیم تا این نسخه‌ها آماده عرضه شوند. من فکر می‌کنم از هر دو نظر محتوا و فنی، به نسخه نهایی ایکس باکس بسیار نزدیک هستیم».

کارگردان Baldur’s Gate 3 در ادامه صحبت خود توضیح داد با اینکه تلاش برای اضافه کردن کوآپ اسپلیت-اسکرین روی کنسول ضعیفتر یعنی ایکس باکس سری اس چالش‌هایی ایجاد کرد و فعلا به درستی نتیجه نداده، اما درنهایت روند ساخت نسخه‌های ایکس باکس به آرامی و روان پیش رفت. استودیو لارین چندی پیش تایید کرد نسخه ایکس باکس سری اس بازی از قابلیت اسپلیت-اسکرین در زمان تجربه کوآپ پشتیبانی نخواهد کرد، اما همکاری با تیم ایکس باکس برای رفع این مشکل ادامه می‌یابد.

بیشتر بخوانید  تریلر فصل سوم بازی The Finals منتشر شد

وینک در این‌باره گفت: «این ویژگی قبلا اجرا شده است. پس اضافه کردن آن نباید مدت زمان زیادی طول بکشد. این بدان معنا نیست که ما تلاشی برای اضافه کردن قابلیت اسپلیت-اسکرین نمی‌کنیم، اما همان‌طور که گفتم تیم توسعه به بهینه‌سازی بازی برای همه پلتفرم‌ها ادامه می‌دهد. زیرا ما واقعا می‌خواهیم روی تمام پلتفرم‌ها به نرخ ۶۰ فریم بر ثانیه برسیم».

این توسعه‌دهنده در ادامه صحبت‌های خود را در مورد بهینه‌سازی‌های بیشتر بازی به منظور کاهش سیستم مورد نیاز آن روی کامپیوترها اشاره کرد تا درنهایت بازیکنان بیشتری بتوانند از تجربه بازی لذت ببرند و نرخ‌فریم بازی در حوالی ۶۰ ثابت شود.

سوئن وینک در این‌باره خاطرنشان کرد: «مشکل واقعی ما با بهینه‌سازی این است که سیستم‌های بسیاری با مشخصات فنی گوناگون درکنار قابلیت بازی چندنفره، اسپلیت-اسکرین و موارد دیگر وجود دارند که شما نمی‌دانید به کجا ختم خواهند شد. ما بازیکنان را دیده‌ایم که پیروان خود را با وجود زامبی‌ها و چیزهای دیگر رهبری می‌کنند، در مقطع دیگری از زمان روی پشت بام خانه‌ها ایستاده‌اند و در حال آتش‌باران کردن شهر هستند. اینکه بتوانید همه این کارها را انجام دهید، عالی است. اما پردازش این موارد به سیستم فشار می‌آورد. ما می‌خواهیم تا جایی که امکان دارد بازی را بهینه‌سازی کنیم تا افراد بیشتری بتوانند Baldur’s Gate 3 را تجربه کنند».

نظر شما درباره جدیدترین اخبار بازی Baldur’s Gate 3 چیست؟ آن را با ما و سایر کاربرها در میان بگذارید.

اخبار مرتبط