آیا کپی خور کردن PS4 یا PS5 شما قانونی است؟

اشتراک گذاری

۲۷ فروردین ۱۴۰۲

 کپی خور کردن PS4

PlayStation 4 یا PlayStation 5 شما فقط بازی‌ها و برنامه‌هایی را اجرا می‌کند که Sony با آنها قراداد امضا کرده است. اگر یک دیسک بازی غیرمجاز را به پلی استیشن خود وارد کنید ، به سادگی کار نخواهد کرد. سونی زمان و پول زیادی را صرف اطمینان از ایمن بودن پلتفرم پلی استیشن خود می کند و شما فقط می توانید از نرم افزارهای تایید شده این شرکت بزرگ استفاده کنید. اما اگر بخواهید بازی های پچ شده خود را روی پلی استیشن ۴ یا پلی استیشن ۵ اجرا کنید چه؟ این فرآیند به عنوان جیلبریک یا همان کپی خور کردن  PS4 یا PS5  شناخته می شود و می تواند به شما امکان دهد پلی استیشن خود را خارج از شرایط و ضوابط سونی اجرا کنید.

 

اما اگر سونی برای محافظت از سخت افزار خود تا این حد تلاش کند، آیا جیلبریک پلی استیشن ۴ یا پلی استیشن ۵ شما قانونی است؟

 

آیا کپی خور کردن PS4 یا PS5 قانونی است؟

Jailbreaking فرآیند مهندسی معکوس سخت افزار برای فعال کردن دسترسی به تنظیمات مخفی قبلی، اجرای کدهای بدون امضا، استفاده از برنامه ها و بازی های Homebrew و کمک به توسعه دهندگان برای ایجاد شبیه ساز برای دستگاه است.

 

با این حال، جیلبریک آسان نیست و به هکرها متکی است که اکسپلویت‌های نرم‌افزاری را پیدا می‌کنند که می‌توانند از آن برای دسترسی به تنظیمات و ایجاد تغییراتی خارج از طراحی سازنده استفاده کنند.

 

با در نظر گرفتن این موضوع، اولین سوال مربوط به قانونی بودن جیلبریک کردن PS4 یا PS5 است.

 

خب، قانون حق نسخه‌برداری هزاره دیجیتال می‌گوید که تقریباً هر دستگاهی را که دارید می‌توانید به طور قانونی آن را کپی خور  کنید. اگر صاحب دستگاه هستید، می‌توانید بدون مشکل آن را دستکاری کنید و اکسپلویت‌ها را پیدا کنید، کدها و بازی‌های پچ شده و موارد دیگر را اجرا کنید.

 

اما فقط به این دلیل که فرآیند بهره برداری و جیلبریک کردن PS4 یا PS5 شما قانونی است، به این معنی نیست که عواقبی ندارد. سونی زمان، پول و تلاش زیادی را صرف حفاظت از سخت افزار خود و اطمینان از کنترل کدهای اجرا شده بر روی دستگاه هایش می کند.

 

بیشتر بخوانید  زمان عرضه بازی Lost Soul Aside به‌زودی اعلام می‌شود

آیا می توانید بازی های کرک شده را روی PS4 یا PS5 کپی خور بازی کنید؟

در حال حاضر، اگرچه دستکاری کردن و یافتن اکسپلویت ها در PS4 یا PS5 شما قانونی است، ولی برخی از اتفاقاتی که پس از آن رخ می دهد قطعاً اینطور نیست. یکی از دلایلی که مردم می خواهند پلی استیشن ۴ یا پلی استیشن ۵ خود را جیلبریک کنند، فریب بازی های “رایگان” است که دانلود شده و روی دیسک رایت می شوند یا حتی فقط روی هارد دیسک دستگاه کپی می شوند و از آنجا اجرا می شوند.

 

لحظه ای که دانلود می کنید و سعی می کنید یک بازی دزدی را روی PS4 یا PS5 خود بازی کنید، قانون را زیر پا می گذارید.  و دزدی دریایی بازی های PS4 و PS5 غیرقانونی است.

 

در حالی که DMCA از حق شما برای یافتن اکسپلویت‌های PS4 و PS5 محافظت می‌کند، به شما اجازه نمی‌دهد محتوا یا بازی‌ها را بدزدید و آن‌ها را بر روی یک پلتفرم جیلبریک اجرا کنید.

 

عواقب جیلبریک کردن PS4 یا PS5

دانلود و اجرای بازی‌های غیرقانونی بر روی PS4 یا PS5 غیرقانونی است. اما عواقب دیگری برای جیلبریک کردن پلی استیشن شما وجود دارد که باید در نظر بگیرید.

 

ممنوعیت شبکه پلی استیشن

برای مثال، سونی ممکن است حساب کاربری شبکه پلی استیشن (PSN) شما را مسدود کند. به هر حال نمی‌توانید با پلی‌استیشن جیلبریک‌شده‌تان یک بازی کرک شده را به‌صورت آنلاین بازی کنید، اما اگر به جیلبریک PS4 یا PS5 متصل باشد، سونی احتمالاً کل حساب شما را از شبکه مسدود می‌کند. سونی به راحتی می تواند یک کاربر پلی استیشن را به دلیل رفتار یا فعالیت مشکوک در دستگاه خود ممنوع کرد.

 

پلی استیشن  بدون گارانتی

اگرچه جیلبریک PS4 یا PS5 از نظر قانون قانونی است، اما این بدان معنا نیست که سونی (یا سایر سازندگان، در این مورد) ضمانت شما را به رسمیت می شناسند.

 

محدود شدن به سیستم عامل قدیمی، از دست دادن ویژگی های جدید

مشکل دیگری که ممکن است با آن روبرو شوید از دست دادن سایر ویژگی ها است. به عنوان مثال، جیلبریک پلی استیشن ۴ فقط با نسخه های فریمور خاصی کار می کند. در زمان نگارش این مقاله، آخرین سیستم عامل پلی استیشن ۴ ۹.۰۰ است، اما جیلبریک PS4 فقط با نسخه های فریمور قدیمی تر کار می کند. اگر تصمیم دارید PS4 خود را جیلبریک کنید، در سیستم عامل قدیمی تر و بالقوه ناامن گیر خواهید کرد. وقتی ویژگی‌های جدید در نسخه‌های میان‌افزار جدیدتر منتشر می‌شوند، نمی‌توانید آن‌ها را دانلود و استفاده کنید.

بیشتر بخوانید  حضور لنس ردیک فقید در محتوای آینده بازی Destiny

 

پلی استیشن ۴ یا پلی استیشن ۵ خود را آجر کنید

مسئله آخر این است که ممکن است در این فرآیند به پلی استیشن ۴ یا پلی استیشن ۵ خود آسیب جبران ناپذیری وارد کنید. اینکه بخواهید PS5 یا PS4 خود را جیلبریک کنید یک مسئله است، اما دنبال کردن کورکورانه یک آموزش جیلبریک چیز دیگری است. و همانطور که در EULA PS5 خواندید، تغییر کنسول احتمالاً منجر به از دست دادن گارانتی می شود. اگر پلی استیشن ۴ یا پلی استیشن ۵ خود را در حین تلاش برای جیلبریک آجر کنید، سونی قطعات را گارانتی نخواهد کرد. شرکت بیمه شما نیز بعید است به فعالیت های شما نگاه مثبتی داشته باشد.

 

 

اگر بخواهید کپی خور کردن PS4 یا  یا PS5 ساده می باشد

نکته دیگری که باید در نظر بگیرید این است که ممکن است در هنگام تلاش برای جیلبریک کردن PS4 یا PS5 خود ناخواسته قانون را زیر پا بگذارید. متأسفانه، تشخیص اینکه یک قانون به کجا ختم می‌شود و قانون دیگر شروع می‌شود برای افراد غیرمجاز دشوار است، و بعید است که اگر از آن مرز عبور کرده باشید، تیمی از سازندگان یا فروشندگان از شما حمایت کنند.

 

نه اینکه ما سعی کنیم کسی را از جیلبریک کردن پلی استیشن خود باز داریم. سرهم بندی کردن، هک کردن و کشف اکسپلویت ها برای فناوری حیاتی است. شرکت‌های بزرگی مانند سونی همیشه از اکسپلویت‌های عظیم در پلتفرم‌های خود غافل می‌شوند. بسیاری از افرادی که به دنبال فرصت های جیلبریک هستند نیز در دنیای امنیت درگیر هستند. آنها اغلب یافته های خود را از قبل به شرکت گزارش می دهند تا هکرهای “کلاه سیاه” نتوانند از حفره ها برای منافع شخصی سوء استفاده کنند.

 

فقط مطمئن شوید که وقتی شروع به کپی خور کردن پلی استیشن ۴ یا پلی استیشن ۵ خود می کنید، متوجه چه چیزی هستید.

اخبار مرتبط

کامپیوتر

بازی Spec Ops The Line ریمیک می‌شود؟

به‌نظر می‌رسد که شرکت 2K Games مشغول توسعه نسخه ریمیک بازی Spec Ops The Line است. شرکت 2K Games درحال‌حاضر روی چندین بازی بزرگ کار