آموزش بخش آلتیمیت تیم بازی FC 24

zoomg

اشتراک گذاری

در ادامه سری مقاله‌های بازی FC 24 امروز به بخش آلتیمیت تیم رسیدیم؛ بخشی که از سال ۲۰۱۰ تا همین امروز بدون شک مهم‌ترین بخش بازی‌های فیفا و از این به بعد بازی‌های FC شناخته می‌شود. آلتیمیت تیم پول‌سازترین بخش درمیان تمام بخش‌های شرکت EA به‌شمار می‌رود و به‌همین‌دلیل EA بیشترین توجه را به این بخش از خودش نشان می‌دهد و سایر بخش‌های بازی را با تغییراتی نسبتا کم نسبت‌به گذشته به‌دست مشتری می‌دهد ولی بخش آلتیمیت تیم هرسال دست‌خوش تغییرات زیادی می‌شود و امسال هم از این قضیه مستثنی نیست.

اگر بخواهیم آلتیمیت تیم را به‌طور خلاصه توضیح دهیم باید بگوییم که در این بخش شما می‌توانید تیمی تشکیل دهید از بازیکنانی که آن‌ها را دوست دارید یا بازیکنانی که قدرت بیشتری نسبت‌به سایرین دارند؛ البته این موضوع نیازمند سکه زیادی در بازی است که به‌راحتی به‌دست نمی‌آید؛ به‌همین‌دلیل در ادامه مقاله به‌طور کامل تمام بخش‌های بازی را با یکدیگر بررسی خواهیم کرد تا ببینیم بهترین روش برای شروع آلتیمیت تیم چه روشی است و در شروع چه کارهایی را باید انجام دهیم.

۱. آبجکتیوها

از بخش آبجکتیوهای بازی شروع کنیم. این بخش تقریبا مثل سایر بازی‌های ویدیویی چالش‌هایی را جلوی شما قرار می‌دهد که با انجام دادن آن‌ها می‌توانید جایزه مشخص شده هر بخش را دریافت کنید. این قسمت یکی از قسمت‌های بازی است که می‌توانید بدون خرج کردن سکه بازیکنی که در آن چالش‌ها قرار گرفته را دریافت کنید. برای مثال در زمان نوشتن این مقاله کارت پالاسیوس بازیکن بایر لورکوزن در این بخش قرار گرفته که چالش‌های مخصوص خودش را دارد. در بخش آبجکتیوها چند سربرگ داریم که در بخش اول سیستمی شبیه‌به بتل‌پس قرار گرفته که با دریافت XP می‌توانید در آن پیشرفت کنید و جوایز آن را به‌دست آورید.

بخش بعدی آبجکتیوهایی قرار دارند که به مرور زمان تغییر می‌کنند و شما می‌توانید با اتمام آن‌ها XP و جوایز دیگری مانند پک‌های متنوعی را دریافت کنید. پک‌هایی که در آن‌ها بازی به شما به‌صورت شانسی یک سری بازیکن می‌دهد و شانس به‌دست آوردن بازیکن‌های برتر در تمام پک‌های بازی بسیار کم است. بااین‌حال به‌دست آوردن این پک‌ها در آبجکتیوها برای شروع کار بدون شک ضروری است.

بخش دیگری در آبجکتیوها حضور دارد با عنوان Milestones که آبجکتیوهای موجود در آن ثابت هستند و به مرور زمان آن‌ها را به‌دست خواهید آورد و جوایز بسیار خوبی هم از آن‌ها دریافت خواهید کرد. این بخش برای این طراحی شده که افرادی که به‌طور مرتب بازی می‌کنند جوایز خوبی را کسب کنند. برای مثال برای ۵۰ برد، ۱۰۰ برد، ۲۰۰ برد و ۳۰۰ برد در هر بخش از بازی‌های آلتیمیت جوایز خاصی درنظر گرفته شده است که به مرور زمان آن‌ها را دریافت می‌کنید. همچنین در این قسمت یک سری بازیکن از لیگ‌های مختلف وجود دارند که برای شروع کار گزینه‌های بسیار مناسبی هستند و حتی از برخی از آن‌ها می‌شود برای مدت زیادی استفاده کرد.

بخش فروشگاه یا همان استور در قسمت آلتیمیت تیم بازی fc 24

۲. فروشگاه

سربرگ‌های آلتیمیت تیم را برای درک بهتر این بخش برای افراد تازه‌وارد به‌صورت منظم پیش نخواهیم رفت. پس از آبجکتیوها به بخش استور بازی می‌پردازیم. در این قسمت تمام پک‌هایی که دریافت می‌کنید قابل دسترسی خواهند بود و می‌توانید پک‌های دیگری را هم از استور خریداری کنید که اصلا و ابدا پیشنهاد این کار را نمی‌دهیم چون به‌هیچ‌وجه ارزش خرید ندارند و ممکن است باوجود خرج کردن پول واقعی، شما هیچ بازیکن باارزشی دریافت نکنید. این نکته مهم را هم همیشه درنظر داشته باشید که در بخش پک‌های بازی یک پک وجود دارد که یک علامت چشم روی آن قرار گرفته و شما قبل از خریداری آن پک می‌توانید محتوای آن را به‌طور رایگان تماشا کنید. هر ۲۴ ساعت یادتان باشد که یک بار می‌توانید این کار را انجام دهید و اگر بازیکن ارزشمندی در آن قرار داشت، آن پک را خریداری کنید.

بخش sbc در قسمت آلتیمیت تیم بازی fc 24

۳. SBC یا همان (Squad Building Challenge)

بخش اس‌بی‌سی‌ها کارکردی شبیه‌به بخش آبجکتیوها دارد ولی بخش بسیار مهم‌تری به‌شمار می‌رود. در این بخش مانند بخش آبجکتیوها می‌توانید بازیکنان و جوایز مختلفی به‌دست آورید ولی نحوه دریافت آن‌ها متفاوت است. در بخش آبجکتیوها شما باید یک سری چالش را پشت‌‌سر می‌گذاشتید که مربوط‌به بازی کردن شما بودند ولی در بخش SBC شما به‌عبارتی با بازی یک معامله انجام می‌دهید. عنوان این بخش «چالش ساخت ترکیب» یا همان (Squad Building Challenge) است که به اختصار به آن SBC می‌گویند.

همان‌طور که از اسم این بخش مشخص است شما باید ترکیبی از بازیکنان را با شرایطی که بازی برای شما مشخص می‌کند، بچینید و آن را تقدیم بازی کنید و در ازای آن‌ها جایزه مشخص شده‌ای را دریافت خواهید کرد. در این بخش از بازیکن‌های بسیار قدرتمند گرفته تا پک‌های ریز و درشتی وجود دارد که می‌توانید آن‌ها را دریافت کنید. برای مثال برای دریافت بازیکنی مثل رافائل لیائو که بهترین بازیکن ماه سری‌آ شده،‌ باید چند بخش مختلف را انجام دهید که در هربخش بازی از شما ترکیب‌های گران‌قیمت و سنگینی را دریافت خواهد کرد تا در ازای آن چنین بازیکن فوق‌العاده‌ای را به شما تقدیم کند.

در سمت دیگر یک سری SBC با عنوان فاندیشن حضور دارند که اس‌بی‌سی‌های نسبتا آسان و ارزانی هستند و با انجام دادن آن‌ها و کامل کردن بخش‌های سوم به بعد این گروه می‌توانید پک‌های نسبتا خوبی را دریافت کنید که در شروع کار کمک بسیار خوبی برای شما خواهند بود. در بخش SBC می‌توانید بازیکن‌هایی که برای تیم شما مناسب هستند را دریافت کنید و در صورت داشتن سکه کافی می‌توانید به انجام اس‌بی‌سی‌های سایر بازیکن‌های گران‌قیمت این بخش نیز مشغول شوید. فقط فراموش نکنید که تمام بازیکن‌هایی که از این بخش دریافت می‌کنید به‌طور کامل غیرقابل فروش هستند ولی برخی از پک‌های دریافتی از این بخش آیتم‌های قابل فروش و برخی از پک‌ها آیتم‌های غیرقابل‌فروش دارند.

قسمت ترکیب باشگاه در بخش آلتیمیت تیم بازی Fc24

۴. ترکیب و کمیستری

قسمت کلاب در آلتیمیت تیم را می‌توانیم گسترده‌ترین بخش بدانیم که خودش از چند زیرشاخه بسیار مهم و حیاتی تشکیل شده است. اولین قسمت آن مربوط می‌شود به ترکیب‌هایی که در باشگاه خودتان چیده‌اید که در همین قسمت بهتر است به‌طور کامل موضوع مهم کمیستری بازیکنان در ترکیب‌ها را نیز توضیح دهیم. در بخش آبجکتیوها توضیح دادیم که باید یک سری چالش‌ها را پشت‌سر بگذارید و با ترکیب‌هایی مشخص یک سری بازی انجام دهید که این ترکیب‌ها را در همین بخش باید بچینید.

در نخستین برخورد خود با چیدن ترکیب در آلتیمیت تیم خیلی سریع و راحت متوجه خواهید شد که ترکیب چیدن در این بخش با تمام بخش‌های فیفا متفاوت است. برای اینکه ترکیب خودتان را در بهترین شکل ممکن بچینید باید این نکته را در ذهن داشته باشید که بازیکن‌های حاضر در ترکیب تیمتان باید با یکدیگر یک لینک و ارتباط مشخصی داشته باشند. به‌این‌صورت کمیستری بازیکنان حاضر در ترکیب بالاتر خواهد رفت. کمیستری هر بازیکن از صفر ستاره شروع می‌شود و درنهایت به سه ستاره خواهد رسید.

سیستم کمیستری بازی شاید کمی پیچیده باشد ولی به مرور زمان آن را راحت یاد خواهید گرفت. برای مثال اگر دفاع راست شما کایل واکر باشد، این بازیکن انگلیسی است، در تیم منچسترسیتی و در لیگ برتر انگلستان بازی می‌کند. شما هر بازیکن دیگری با یکی از این مشخصات را در تیمتان داشته باشید، با کایل واکر لینک خواهد شد. برای مثال با حضور کایل واکر اگر بازیکنی مثل رحیم استرلینگ را به تیم خود اضافه کنید این دو بازیکن از دو روش مختلف لینک خواهند شد یا اگر محمد صلاح را داشته باشید او و واکر تنها از یک روش لینک خواهند شد چراکه هردو در لیگ برتر انگلستان بازی می‌کنند و دیگر لینک ملیت و هم‌تیمی بودن را دریافت نمی‌کنند.

حالا هرچه تعداد بازیکن حاضر در یکی از روش‌های لینک شده در تیم‌ شما بیشتر باشد، آن بازیکن‌ها از آن روش ستاره بیشتری دریافت خواهند کرد بدون اینکه به روش دیگری نیاز داشته باشند. برای مثال اگر بیش از ۷ یا ۸ بازیکن از تیم شما از یک لیگ یا یک کشور باشند تمام آن‌ها کمیستری کامل دریافت خواهند کرد و هر بازیکن دیگری از آن لیگ یا کشور به تیمتان اضافه کنید مانند آن‌ها کمیستری کاملی دریافت می‌کنند. بازیکن‌های آیکان یا همان بازیکن‌های قدیمی که کارت‌هایی سفید رنگ دارند اگر در پست خودشان قرار بگیرند همیشه کمیستری کامل خواهند داشت و همیشه با تمام بازیکنان حاضر در تیمتان یک لینک برقرار خواهند کرد؛ البته با بازیکن‌های هم‌ملیت خودشان دو لینک و با سایر بازیکنان بدون توجه به هر موضوعی یک لینک برقرار می‌کنند.

همان‌طور که در تیم من در عکس بالا مشاهده می‌کنید، برخی از بازیکن‌ها ازطریق ملیت انگلیسی، برخی ازطریق حضور در لیگ برتر انگلستان، برخی ازطریق حضور در لیگ بانوان انگلستان و سه بازیکن از تیم رئال مادرید با هم لینک شده‌اند. بازیکنی مانند فیکایو توموری که انگلیسی است و در تیم آث میلان در ایتالیا بازی می‌کند اگر در این ترکیب جای رودیگر قرار بگیرد با اینکه در لیگ‌های این بازیکن‌ها حضور ندارد ولی به‌خاطر انگلیسی بودن دو ستاره از سه ستاره ممکن را در کمیستری خودش دریافت خواهد کرد و از آن طرف از دیگر بازیکنان رئال مادرید در ترکیب یک ستاره کم خواهد شد. شما اگر تنها دو بازیکن هم تیمی در تیمتان داشته باشید، این دو بازیکن یک ستاره خواهند داشت و ملیت آن‌ها هیچ اثری روی آن‌ها نخواهد گذاشت. حالا اگر هم‌تیمی و هم باشگاهی باشند که راحت‌تر کمیستری دریافت خواهند کرد.

راستی این موضوع بسیار مهم را هم همیشه در ذهن داشته باشید که مربی تیم شما دقیقا مانند یکی از ۱۱ نفر اصلی ترکیب روی کمیستری‌ها تاثیر می‌گذارد. برای مثال اگر از یک مربی انگلیسی شاغل در سری‌آ استفاده کنید، این مربی هم به بازیکن‌های انگلیسی لینک می‌دهد و هم به بازیکنان مربوط‌به لیگ سری‌آ. لیگ هر مربی را می‌توانید هر موقع که خواستید تغییر دهید تا بهترین لینک را با بازیکنان شما داشته باشند ولی ملیت مربی‌ها قابل تغییر نیست.

ترکیب و کمیستری در در قسمت آلتیمیت تیم بازی fc 24

سمت چپ ترکیب خودتان به‌طور کامل سیستم کمیستری مربوط‌به تیمتان را خواهید دید که هرکدام از لینک‌های موجود در تیم شما به بازیکن‌های حاضر در آن لینک چند ستاره خواهد داد. به‌عبارتی شما اگر سه بازیکن از یک لیگ داشته باشید هرکدام از آن‌ها یک ستاره خواهند گرفت، اگر تعداد آن‌ها بیشتر شود ستاره کمیستری آن‌ها هم بیشتر خواهد شد. کار زمانی سخت می‌شود که شما قصد داشته باشید بازیکنان حاضر در دو یا چند لیگ را با ملیت‌های مختلف در ترکیب خودتان قرار دهید که اینجا بحث ملیت و هم‌تیمی بودن بازیکن‌ها بسیار مهم خواهد بود.

بیشتر بخوانید  همه چیز درباره Clash of Clans: بربر (Barbarian)

برای مثال در عکس بالا مشاهده می‌کنید که بازیکن‌های حاضر در ترکیب همه کمیستری کامل ندارند ولی بااین‌حال می‌توان از آن‌ها در بازی استفاده کرد. حالا چرا کمیستری کامل برای بازیکنان مهم است؟ در آلتیمیت تیم قابلیتی وجود دارد تحت عنوان کمیستری استایل که در قالب یک سری آیتم در باشگاه شما حضور دارند و همین‌طور می‌توانید آن‌ها را از ترانسفر مارکت با قیمت نسبتا کمی خریداری کنید. هر کمیستری استایل دو یا سه بخش از قدرت‌های بازیکن شما را افزایش می‌دهد و اگر کمیستری بازیکن شما سه ستاره باشد می‌تواند از نهایت پتانسیل آن کمیستری استایل استفاده کند.

برای مثال کمیستری هانتر که شبیه‌به‌صورت یک مار است را می‌توانید در عکس‌های قبلی روی بازیکن‌های هجومی من مشاهده کنید، این کمیستری استایل به‌طور حداکثری می‌تواند سرعت بازیکن شما را ۸ واحد و قدرت شوتینگ بازیکن را تقریبا ۵ یا ۶ واحد افزایش دهد ولی اگر قسمت Pace یا همان سرعت بازیکن شما برای مثال ۹۵ باشد، هانتر تنها ۴ واحد به آن اضافه می‌کند چراکه قدرت بازیکن‌ها بیشتر از ۹۹ نمی‌شود و اینجا استفاده از این کمیستری استایل بیهوده است و قدرت‌های آن بیهوده از بین می‌روند و برای چنین بازیکنی می‌توان از کمیستری استایلی استفاده کرد که قدرت‌های شوت و پاس یا دریبل را بیشتر می‌کنند.

حالا اگر بازیکن شما از سه ستاره ممکن در کمیستری خودش تنها ۲ ستاره داشته باشد تقریبا از ۶۰ درصد قدرت کمیستری استایل استفاده خواهد کرد و اگر یک ستاره داشته باشد تقریبا از ۱۵ درصد آن استفاده می‌کند. شما می‌توانید از بازیکن‌هایی با ۲ ستاره کمیستری هم در بازی‌های خود استفاده کنید و خیلی متوجه کمتر بودن قدرت‌های او نخواهید شد. این بخش کمیستری با بازی کردن خیلی بیشتر برای شما قابل لمس خواهد شد و آن را خیلی بهتر درک خواهید کرد؛ بااین‌حال امیدواریم توضیحات این بخش توضیحات مناسبی برای موضوع پیچیده کمیستری بوده باشد و شما را در مسیر لذت بردن از آلیتیمیت تیم به‌خوبی کمک کرده باشند.

بخش Evolution در قسمت آلتیمیت تیم بازی fc 24

۵. Evolutions

در بخش Club زیرشاخه مهم دیگری به نام Evolutions وجود دارد که می‌تواند مهم‌ترین تغییر آلتیمیت تیم امسال به‌شمار رود و یکی از مهم‌ترین دلایلی است که می‌توانید امسال از آلتیمیت تیم لذت بیشتری ببرید. با اضافه کردن این بخش دیگر نیازی نیست مثل هرسال تنها از بازیکن‌های قدرتمند حاضر در ترانسفر یا بخش SBC استفاده کنید و با کمک این بخش می‌توانید بازیکنان مورد علاقه خودتان را که قدرت زیادی ندارند به سطح بازیکنان قدرتمند حاضر در بازی برسانید.

در این بخش در گذر زمان، بازی بخش‌های مختلفی را قرار می‌دهد که بازیکنان مشخصی را در هر بخش از آن می‌توانید قرار دهید. برای مثال در یکی از بخش‌های جدیدی که اضافه شده شما می‌توانید بازیکنانی را که در پست دفاع چپ بازی می‌کنند و مشخصات موردنیاز این بخش را دارند، در این بخش قرار دهید و پس از انجام دادن چالش‌های آن بخش بازیکن تقویت شده خودتان را دریافت کنید.

در همین بخش ما تایرل مالاسیا بازیکن هلندی منچستریونایتد را قرار دادیم که پس از دریافت آپگریدهای این بخش به یک دفاع چپ فوق‌العاده تبدیل شد و یک پلی‌استایلِ پلاسِ مخصوص تکل هم دریافت کرده است. به‌این‌صورت هم یک دفاع چپ بسیار خوب به تیم ما اضافه شد و هم نقطه ضعفی که در تیم داشتیم پوشش داده شد. شما می‌توانید در بخش‌های مختلف Evolutions بازیکن‌های مختلفی را قرار دهید و از تقویت شدن آن‌ها و استفاده از آن‌ها لذت ببرید.

در میان زیرشاخه‌های بخش Club قسمت دیگری حضور دارد با عنوان استادیوم که همین‌جا می‌توانیم به‌طور خلاصه آن را توضیح دهیم. این بخش به‌طور کامل به آیتم‌های ظاهری باشگاه شما مربوط می‌شود و شما می‌توانید به‌طور کامل شکل ورزشگاه، آهنگ پخش شده در زمان بازی، توپ، لباس، پرچم‌های هواداران، تور دروازه و هر المان ظاهری دیگری که مربوط‌به باشگاه شما می‌شود را تغییر دهید یا اگر به لباس یا لوگوی تیم خاصی علاقه دارید آن را خریداری کرده و در این قسمت آن را انتخاب کنید.

بخش ترانسفر مارکت در قسمت آلتیمیت تیم بازی fc 24

۶. ترانسفر مارکت

بخش ترانسفر مارکت برای خرید و فروش انوع و اقسام آیتم‌ها در آلتیمیت تیم قرار گرفته است؛ از خرید و فروش بازیکن‌های مختلف گرفته تا آیتم‌های ظاهری و کمیستری‌ها و در مجموع هرچیزی که قابل خرید و فروش باشد. یادتان باشد که بازیکنانی که از بخش آبجکتیوها و SBC به‌دست می‌آورید یا بازیکنانی که در بخش Evolutions ارتقا می‌دهید در ترانسفر مارکت قابل فروش نیستند و شما نمی‌توانید این بازیکن‌ها را در ترانسفر مارکت به فروش برسانید.

اگر در پک‌های قابل فروش بازی بازیکن ارزشمندی به شما داده شد سعی کنید در ابتدا قیمت او را در ترانسفر مارکت ارزیابی کنید و سپس او را بفروشید چراکه قیمت بازیکن‌ها نوسان دارد و ممکن است با قیمت بسیار کمتری یک کارت را بفروشید و کوین کمتری نصیب شما شود. همچنین سعی کنید بازیکنانی که قصد خرید آن‌ها را دارید با قابلیت Bid خریدارید کنید. این قابلیت چیزی شبیه‌به مزایده است؛ برای مثال وقتی قیمت یک بازیکن ۳۰ هزار کوین است شما می‌توانید ۳۰ هزار کوین را یک جا پرداخت کرده و بازیکن را بخرید یا می‌توانید ابتدا ۲۷ هزار کوین را در قسمت بید قرار دهید و اگر شخص دیگری پیشنهاد بالاتری قرار ندهد آن بازیکن پس از پایان زمان انقضای کارت در ترانسفر مارکت با همان ۲۷ هزار کوین مال شما خواهد شد.

خرید و فروش بازیکن در قسمت آلتیمیت تیم بازی fc 24

همچنین فراموش نکنید که آیتم‌های ظاهری قابل فروش در باشگاه خود را بفروشید چراکه کاربردی ندارند و می‌توانند کوین خوبی را در اختیار شما قرار دهند. قبل از فروش آن‌ها بار دیگر قیمتشان را چک کنید به‌این‌خاطر که آیتم‌های ظاهری مربوط‌به باشگاه‌های محبوب ممکن است قیمت‌ بیشتری نسبت‌به سایر آیتم‌های ظاهری داشته باشند.

قابلیت دیگری که مربوط‌به فروش بازیکنان می‌شود قابلیتی است با نام Quick Sell یا همان فروش سریع. بازیکن‌ها و آیتم‌هایی که در بازار ارزش چندانی ندارند و شما نمی‌خواهید آن‌ها را در باشگاه خودتان داشته باشید را می‌توانید کوئیک‌سِل کنید و اینگونه خود بازی با پرداخت مبلغی نسبتا کم آن‌ها را از شما می‌خرد. البته باید دقت کنید که به اشتباه بازیکن یا آیتم‌های نسبتا باارزش را کوئیک‌سل نکنید؛ برای مثال بازیکن‌های Gold Rare با قیمت حدودی ۵۵۰ کوین کوئیک‌سل می‌شوند ولی در ترانسفر مارکت قیمت حداقلی آن‌ها تقریبا ۶۰۰ یا ۷۰۰ کوین است.

بخش اسکواد بتل در قسمت آلتیمیت تیم بازی fc 24

۷. Play (حالت‌های مختلف مسابقه)

خب درنهایت به بخشی رسیدیم که نتیجه تمام کارهایی که تابه‌اینجا توضیح داده‌ایم را باید در این قسمت ببینید. قسمت پلی در آلتیمیت تیم مربوط می‌شود به حالت‌های مختلفی از بازی که شما می‌توانید در آن‌ها شرکت کنید و در هرکدام جوایز مختلفی را کسب کنید. ما در این بخش هرکدام از آن‌ها را توضیح خواهیم داد که در هرکدام چه حالتی از بازی انتظار شما را می‌کشد تا ببینید کدامیک را دوست دارید زودتر تجربه کنید.

درابتدا با همان اسکواد بتل (Squad Battles) شروع می‌کنیم که بهترین قسمت برای افرادی است که تازه بازی را شروع کرده‌اند و تیم خیلی قدرتمندی ندارند. البته خود ما که تیم نسبتا خوبی داریم هم در این بخش بازی می‌کنیم تا بتوانیم جوایز آن را به‌دست آوریم؛ هرچه نباشد از قدیم گفته‌اند که کاچی بهتر از هیچیه. در این بخش ترکیب‌های مختلفی جلوی شما قرار می‌گیرند که می‌توانید با انتخاب درجه سختی دلخواه خودتان با هر کدام از آن‌ها رقابت کنید و کنترل تیم حریف هم در اختیار هوش مصنوعی بازی خواهد بود. توجه کنید درجه سختی‌های این بخش از درجه سختی‌های قسمت‌های دیگر فیفا مثل کریرمود و بخش کیک آف سخت‌تر هستند؛ به عبارتی درجه سختی World Class در اسکواد بتل از درجه سختی World Class در کریرمود سخت‌تر است.

شما در هر هفته می‌توانید ۳۲ بازی در این قسمت انجام دهید و باتوجه‌به امتیازی که کسب می‌کنید در پایان مسابقات در پایان هفته در رنک مشخصی قرار خواهید گرفت و جایزه آن رنک را دریافت خواهید کرد. هرچه روی درجه سختی بالاتری بازی کنید، امتیاز بیشتری کسب می‌کنید. یادتان باشد که با هر ۴ اسکواد حاضر در هر فهرست باید بازی کنید و اگر تنها با اسکواد‌های آسان از میان آن‌ها بازی کنید و سپس فهرست را رفرش کنید، ۴ بازی به بازی‌های انجام شده شما اضافه خواهد شد. پس بهتر است قبل از هر رفرش با هر ۴ اسکواد حاضر در فهرست بازی کنید چراکه اگر تنها با یکی از آن‌ها هم بازی کنید و فهرست را رفرش کنید هر ۴ بازی حساب خواهند شد و از اسکواد‌هایی که با آن‌ها بازی نکرده‌اید صفر امتیاز دریافت می‌کنید.

بخش فرندلی یا دوستانه در قسمت آلتیمیت تیم بازی fc 24

حالت بعدی بخش دوستانه یا همان فرندلی است که کاربردهای زیادی دارد. در این بخش می‌توانید با دوستان خود کل‌کل کنید و با آن‌ها تک‌به‌تک مسابقه دهید یا در بخش کوآپ با یکدیگر تیم شوید و با افراد آنلاین مسابقه دهید. در بخش دوستانه مودهای زیادی قرار گرفته که بیشتر آن‌ها ارتباط مستقیمی با آبجکتیوها دارند. برای مثال برای دریافت برخی جایزه‌ها یا برای ارتقای بازیکن‌ها در بخش Evolutions باید در این بخش با شرایط مشخص شده به رقابت بپردازید.

همچنین در سربرگ کوآپ در بخش Play می‌توانید با اینوایت کردن یکی از دوستان خود به‌همراه آن‌ها در بخش‌هایی مانند Squad Battles یا Division Rivals که در ادامه به توضیح آن خواهیم پرداخت، بازی کنید. در حالت کوآپ شما با تیم فردی بازی می‌کنید که اینوایت داده ولی برد و باخت در بازی‌ها و امتیازهای بخش اسکواد بتل برای هردو نفر لحاظ خواهند شد.

بخش Moments که در بازی فیفا ۲۳ به مجموعه آلتیمیت تیم اضافه شد امسال هم در بازی حضور دارد و راستش را بخواهید برای روزهای نخست شروع آلتیمیت تیم بهترین کمک برای شما به‌شمار می‌رود. در این بخش همان‌طور که از اسمش می‌توان حدس زد شما تنها نیاز دارید که لحظات خاصی از یک مسابقه فوتبال را پشت‌سر بگذارید و نیازی به تجربه کامل یک مسابقه نیست. در این بخش با انجام هرکدام از قسمت‌های آن می‌توانید یک یا دو ستاره جایزه بگیرید و با جمع‌آوری تعداد مشخصی ستاره جایزه‌های ممکن در این بخش را کسب کنید.

برای مثال در یک ساعت یا یک ساعت و نیم می‌توانید ۶۰ ستاره به‌دست آورید و با این ۶۰ ستاره یک پک قابل فروش بسیار خوب دریافت کنید و با کمی شانس در باز کردن آن پک در همان ابتدای بازی مقدار قابل قبولی کوین به‌دست آورید و تیم خوبی را برای ادامه راه بچینید. تمام جوایز بخش مومنت ارزش وقت گذاشتن ندارند ولی برخی از آن‌ها مانند همان Rare Players Pack ارزش بسیار بالایی دارند.

بخش درفت در قسمت آلتیمیت تیم بازی fc 24

مود بعدی مود محبوب درفت به‌شمار می‌رود. شما می‌توانید با پرداخت ۱۵ هزار سکه وارد این بخش شوید یا در برخی پک‌ها یا در جوایز بخش مومنت بلیط ورود به این بخش را دریافت کنید. در مود درفت شما از میان ۵ ترکیبی که بازی جلوی شما قرار می‌دهد یکی را انتخاب می‌کنید و دیگر نمی‌توانید آن را تغییر دهید. سپس با کلیک کردن روی تمام پست‌ها و بازیکنان ذخیره باید از میان ۵ بازیکن پیشنهادی یکی را انتخاب کنید. به‌عبارتی برای هر جایگاه در تیمتان ۵ آپشن کاملا تصادفی خواهید داشت.

بیشتر بخوانید  همه چیز درباره Clash of Clans: هیلِر (Healer)

اصلا نگران نباشید چراکه بازی برای این بخش بازیکن‌های خوبی به شما خواهد داد. تنها باید حواستان را جمع کنید که بازیکن‌های انتخابی شما از نظر کمیستری با یکدیگر لینک داشته باشند تا بهترین عملکرد را از آن‌ها دریافت کنید. بخش درفت به دو بخش آنلاین و آفلاین تقسیم می‌شود که در بخش آنلاین با بازیکن‌های واقعی روبه‌رو خواهید شد و در صورت برنده شدن جوایز بهتری دریافت خواهید کرد. در هر دو بخش آنلاین و آفلاین شما باید با تیم خودتان ۴ مسابقه را پشت‌سر بگذارید و اگر هرکدام از آن ۴ بازی را ببازید دیگر نمی‌توانید ادامه دهید و جایزه مربوط‌به میزان پیشرفت خود در آن ۴ بازی را دریافت خواهید کرد.

بخش Division Rivals در قسمت آلتیمیت تیم بازی fc 24

۸. Division Rivals و UT Champions

دو بخش Division Rivals و Ultimate Team Champions در همان بخش Play قرار دارند ولی به‌این‌خاطر که مهم‌ترین بخش‌های بازی به‌شمار می‌روند تصمیم گرفتیم آن‌ها در بخشی جدا توضیح دهیم. ابتدا به توضیحات بهش دیویژن می‌پردازیم و غول مرحله آخر را برای همان انتهای کار نگه می‌داریم. در هرکدام از بازی‌های فیفا هر بخش آنلاینی که بازی کرده باشید قطعا با پیشرفت در آن آشنایی دارید که باید از دیویژن ۱۰ کار خودتان را شروع کنید و به دیویژن‌های برتر برسید که در آلتیمیت تیم هم دقیقا همین رویه برقرار است. بخش دیویژن را می‌توان بخش نرمال و آنلاین آلتیمیت تیم بدانیم که اگر تیم ساده‌ای داشته باشید قطعا چالش‌برانگیز خواهد بود.

اگر تیم متوسط به بالایی داشته باشید پس از رسیدن به دیویژن‌ها بالاتر قطعا با چالش سختی روبه‌رو خواهید شد ولی خیالتان راحت باشد چراکه در صورت بازی کردن مداوم و در صورت باختن در بازی‌ها به دیویژن‌های پایین سقوط نخواهید کرد. هر دیویژن جوایز منحصربه‌فردی دارد که با کسب هفت پیروزی در هر هفته می‌توانید آ‌ن‌ها را دریافت کنید. راستی این را هم بگوییم که جوایز تمام قسمت‌های آلتیمیت‌ تیم به‌صورت هفتگی عرضه می‌شوند و هر هفته می‌توانید جوایز هر بخش را دریافت کنید و جوایز بخش دیویژن هم با کسب هفت برد در هر هفته در اختیار شما قرار می‌گیرند.

نکته مهم درباره جوایز بخش دیویژن به آپشن‌هایی مربوط می‌شود که بازی جلوی شما قرار می‌دهد. جوایز هر دیویژن منحصربه‌فرد است ولی سه آپشن مختلف دارد. آپشن اول به شما یک سری پک دارای آیتم‌های قابل فروش می‌دهد، آپشن دوم همان پک‌های آپشن اول را به تعدادی دو برابر نسبت‌به آپشن نخست به شما می‌دهد ولی با آیتم‌های غیرقابل‌فروش و درنهایت آپشن سوم به شما مقداری کوین می‌دهد به‌همراه همان پک‌های آپشن نخست به‌صورت غیرقابل‌فروش. به عبارت بهتر اگر آپشن اول به شما یک مگاپک قابل‌فروش دهد آپشن دوم به شما دو مگاپک غیرقابل‌فروش می‌دهد و آپشن سوم ۱۵ هزار کوین به‌علاوه یک مگا‌پک غیرقابل فروش که به‌نظر ما آپشن سوم بهترین گزینه به‌شمار می‌رود. همچنین تعداد کوین‌های موجود در آپشن سوم در هر دیویژن متفاوت است و هرچه پیشرفت کنید در آپشن سوم کوین بیشتری دریافت خواهید کرد.

بخش بازی‌های پلی آف در قسمت آلتیمیت تیم بازی fc 24

و اما برسیم به غول مرحله آخر آلتیمیت تیم یا همون UT Champions که خودش به دو بخش مختلف تقسیم می‌شود. این بخش که با عنوان‌هایی مانند ویکندلیگ، چمپیونز ویکند یا آلتیمیت ویکند هم آن را می‌شناسند سخت‌ترین و البته مهم‌ترین بخش بازی آنلاین در آلتیمیت تیم است که درکنار سخت بودنش بهترین جوایز درمیان تمام بخش‌های آلتیمیت تیم را در خودش جای داده است.

شما برای ورود به چمپیونز باید سه مرحله را طی کنید؛ ابتدا باید امتیاز لازم جهت ورود به بازی‌های پلی‌آف را کسب کنید، سپس در پلی‌آف امتیازات لازم برای حضور در چمپیونز را به‌دست آورید و درنهایت در چمپیونز با بهترین بازیکنان حاضر در آلتیمیت تیم مسابقه دهید. شما در دیویژنی که حضور داشته باشید برای هر برد مقداری چمپیونز پوینت به‌دست خواهید آورد و پس از کسب ۱۲۵۰ امتیاز می‌توانید از آن‌ها برای ورود به پلی‌آف استفاده کنید. البته فراموش نکنید که در صورت بازی در چمپیونز و کسب یک نتیجه نسبتا خوب دیگر نیازی به این امتیاز نخواهید داشت و خود بازی امتیاز لازم برای حضور در پلی‌آف را به شما اهدا خواهد کرد؛ پس می‌توانیم بگوییم که تنها یک بار باید این ۱۲۵۰ امتیاز را برای حضور در پلی‌آف جمع‌آوری کنید.

بازی‌های پلی‌آف و چمپیونز به این صورت هستند که شما به ازای هر برد ۴ امتیاز و به ازای هر باخت یک امتیاز خواهید گرفت. در بخش پلی‌آف شما ۱۰ بازی دارید و از این ۱۰ بازی باید حداقل ۲۰ امتیاز کسب کنید تا بتوانید وارد چمپیونز شوید. به‌همین‌خاطر شما می‌توانید با کسب حداقل ۴ پیروزی ۱۶ امتیاز کسب کنید و ۴ بازی بعدی را وارد بازی شوید و از آن لفت دهید یا حتی می‌توانید یک گل به‌خودی بزنید و سپس لفت دهید؛ اگر حریفتان ایرانی بود و شما هم ۴ برد کسب کرده‌اید این کار را انجام دهید تا حریفتان هم کیف کند. شما با امتیاز این ۴ باخت به‌علاوه ۴ پیروزی ۲۰ امتیاز لازم را کسب می‌کنید. البته این را هم درنظر داشته باشید که خود بخش پلی‌آف جوایزی دارد که با کسب بردهای بیشتر می‌توانید جوایز بهتری به‌دست آورید ولی مهم‌ترین دستاورد این بخش همان ورودی چمپیونز به‌شمار می‌رود.

بخش چمپیونز در قسمت آلتیمیت تیم بازی fc 24

بعد از گذشتن از موانع بسیار به چمپیونز می‌رسید که سخت‌ترین چالش را جلوی شما قرار می‌دهد. شما باید هر هفته ورودی این بخش را به‌دست آورید و پس از ورود به چمپیونز ۲۰ بازی جلوی شما قرار می‌گیرد که سیستم امتیازی آن دقیقا مانند همان بخش پلی‌آف عمل می‌کند که با هر برد ۴ امتیاز و با هر باخت یک امتیاز به حساب شما منتقل خواهد شد. در بازی‌های چمپیونز و پلی‌آف به‌هیچ‌وجه مساوی در کار نخواهد بود و در صورت تساوی در ۹۰ دقیقه بازی به وقت اضافه و سپس به پنالتی‌ها کشیده خواهد شد.

در بخش چمپیونز شما اگر حداقل ۷ پیروزی کسب کنید می‌توانید نخستین جوایز قابل‌قبول و نسبتا خوب این بخش را به خودتان اختصاص دهید؛ البته یادتان باشد که وقتی می‌گوییم حداقل ۷ پیروزی منظورمان این است که حتما ۲۰ بازی را بازی کنید تا همان یک امتیازها را هم به‌دست آورید. با کسب ۹ پیروزی جوایز رنک بعد و با کسب ۱۱ پیروزی می‌توانید جوایز فوق‌العاده‌ای کسب کنید. رنک بعدی با ۱۴ پیروزی به‌دست می‌آید که کار بسیار بسیار دشواری است و راستش را بخواهید ما تابه‌امروز نتوانسته‌ایم که به این رنک دست پیدا کنیم و همیشه هدفمان همان ۱۱ یا ۹ پیروزی بوده است چراکه کسب ۱۱ برد در چمپیونز به‌هیچ‌وجه کار آسانی نیست.

لوگو بازی EA Sports FC 24

۹. پیشنهادهایی برای شروعی بهتر

درانتهای مقاله تصمیم گرفتیم یک سری پیشنهاد دوستانه به شما دهیم تا اگر از بازیکنانی هستید که به‌تازگی وارد آلتیمیت تیم شده‌اید یا می‌خواهید این بخش را تجربه کنید، بتوانید در مسیر بهتری قدم بردارید. پیشنهاد اول اینکه در همان ابتدای بازی و تا زمانی‌که از تیم خودتان مطمئن نیستید و تا زمانی‌که تیم نسبتا خوبی ندارید وارد بخش دیویژن نشوید ولی به محض اینکه تیم قابل قبولی جمع کردید در بخش دیویژن مسابقه دهید چراکه بیشترین پیشرفت را در این بخش تجربه خواهید کرد ولی مسابقه دادن همراه‌با تیمی ضعیف چیزی جز اعصاب‌خوردی نصیب شما نخواهد کرد.

مقاله‌های مرتبط:

پیشنهاد بعدی اینکه در ابتدای شروع کار همان‌طور که پیش‌تر توضیح دادیم حتما چالش‌های بخش مومنت را پشت‌سر بگذارید چراکه جوایز بسیار خوبی به شما خواهند داد. همچنین از انجام آبجکتیوها به‌هیچ‌وجه فرار نکنید و آن‌ها را تکمیل کنید تا درابتدای بازی پک‌های خوبی نصیب شما شود و تیم بهتری داشته باشید. همچنین این پک‌ها بازیکنان کافی برای تکمیل کردن اس‌بی‌سی‌ها را هم دراختیار شما قرار می‌دهند.

پیشنهاد آخر و مهم‌ترین پیشنهاد که البته می‌توان به آن به چشم یک نصیحت دوستانه هم نگاه کرد این است که به‌هیچ‌وجه آلتیمیت تیم را جدی نگیرید؛ شما هر نتیجه‌ای که کسب کنید و هر تیمی که داشته باشید با عرضه بازی بعدی دیگر وجود نخواهند داشت و با انتشار نسخه بعدی قسمت آلتیمیت تیم برای شما به‌طور کامل از صفر شروع خواهد شد. به‌همین‌دلیل سعی کنید از خرج کردن پول واقعی در این بخش تا جایی که می‌توانید دوری کنید چراکه لذت به‌دست آوردن بازیکنان خوب از پک‌ها می‌تواند شما را به این سمت وسوسه کند و به‌همین‌خاطر می‌گوییم که آن را جدی نگیرید تا از این مسیر تاریک دور بمانید.

همچنین در زمان مسابقه در بخش چمپیونز مطمئن باشید که بازی اعصاب شما را خورد خواهد کرد، این موضوع صددرصد برای شما رخ خواهد داد چراکه کنترل بسیاری از اتفاقات این بخش در اختیار بازی است و ما در دقایق زیادی از بازی‌های چمپیونز نقش عروسک‌های خیمه‌شب‌بازی را خواهیم داشت. برای مثال زمانی‌که دو یا سه گل از حریفتان جلو هستید بازی به حریف شما کمک زیادی می‌کند تا بازی مساوی شود تا بازی هیجان‌انگیزتر پیش رود. به‌همین‌خاطر باز هم می‌گوییم که آلتیمیت تیم را جدی نگیرید تا از خورد شدن اعصابتان جلوگیری کنید. تمام این اتفاق‌ها برای هرکسی که آلتیمیت تیم بازی می‌کند پیش آمده و هیچکس نمی‌تواند منکر آن‌ها شود.

الکترونیک آرتز به‌خوبی می‌داند بازیکنان به‌دنبال برنده شدن و کسب نتیجه خوب هستند. وقتی یک بازیکن خوب به‌دست می‌آورید با او نتیجه خوبی می‌گیرید ولی پس از مدتی چند بازی را پشت‌سر هم خواهید باخت. بازی اینگونه به شما نشان دهد که به بازیکن بهترین نیاز دارید تا به سمت خرج کردن پول بروید و پس از به‌دست آوردن بازیکنان خوب دوباره طمع شیرین قدرت و برد را بچشید و این لوپ همیشه تکرار خواهد شد. به‌همین‌دلیل بخش آلتیمیت تیم بزرگ‌ترین کارخانه چاپ پول برای EA به‌شمار می‌رود و شما نباید پس از خورد شدن اعصابتان یا باخت در چند بازی در این دام بیفتید.

نظر شما درباره بخش آلتیمیت تیم چیست؟ شما هم تجربه مشابهی از این بخش داشته‌اید؟ اگر تابه‌حال وارد بخش آلتیمیت تیم نشده‌اید، دوست دارید این بخش را تجربه کنید؟ راستی اگر سوالی درباره این بخش و توضیحات موجود در این مقاله دارید، آن را در بخش نظرات مطرح کنید تا بتوانیم کمک هرچند کوچکی درباره این بخش به شما کرده باشیم.

اخبار مرتبط

پلی استیشن

زمان عرضه Assassin’s Creed Shadows لو رفت

جزئیات جدیدی از Assassin’s Creed Shadows نظیر تاریخ انتشار و بسته‌های الحاقی بازی به بیرون درز کرد. در میان تازه‌ترین اخبار بازی مطلع شدیم که