آغاز به کار تکنولوژی سوپر رزولوشن انویدیا برای استریم ویدیوها

اشتراک گذاری

انویدیا با عرضه درایورهای گرافیکی جدید خود، امکان پشتیبانی از فناوری جدید RTX Video Super Resolution برای ویدیوها در مرورگرهای کروم و اج را فعال کرد.

پیش از این گزارش داده بودیم که فناوری‌های آپ اسکیل انویدیا به‌زودی به فاز جدیدی وارد می‌شود تا اینبار استریم ویدیوهای آنلاین در مرورگرها را ارائه کند. در این روش از قدرت پردازنده‌های گرافیکی RTX برای ارتقا کیفیت استریم آنلاین ویدیوها تا رزولوشن 4K به کمک هوش مصنوعی استفاده می‌شود. براساس اعلام انویدیا، مرورگرهای اینترنت گوگل کروم و مایکروسافت اج از امروز می‌توانند از قابلیت RTX Video Super Resolution برخوردار باشند.

به این ترتیب از این پس دارندگان کارت‌های گرافیک سری GeForce RTX 40 و RTX 30 می‌توانند از استریم محتوای ویدیویی در مرورگرهای خود با کیفیت تصویر بالاتر بهره‌مند شوند. این امکان ازطریق فناوری RTX Video Super Resolution انویدیا که ماه گذشته معرفی شده بود، فراهم شده است.

درحالی که ابتدا قرار بود فناوری RVSR در ماه فوریه در دسترس مخاطبان قرار بگیرد، این کار بالاخره انجام شده است. افرادی که از امکانات سخت‌افزاری کافی برخوردار باشند، اکنون می‌توانند از تکنولوژی جدید تیم سبز نیز استفاده کنند. فناوری مذکور برای پلتفرم‌های محتوای آنلاین یوتیوب، توییچ، نتفلیکس، هولو و غیره قابل استفاده خواهد بود. انویدیا ازطریق این قابلیت امکان آپ‌اسکیل تصاویر را حتی روی نمایشگرهای 5K فراهم می‌کند.

به‌گفته‌ی انویدیا، افزایش مقیاس ویدیوها ازطریق RVSR تنها در صورتی قابل استفاده خواهد بود که کاربر به‌صورت دستی این قابلیت را از کنترل پنل انویدیا فعال کند. کاربرها می‌توانند این گزینه را در مسیر Video > Adjust video image settings > RTX video enhancement پیدا کنند. در این بخش چهار سطح برای کیفیت ویدیوها پیشنهاد شده که سطح چهارم بالاترین کیفیت را دارد و بیشترین توان GPU را به کار می‌گیرد.

بیشتر بخوانید  افت قیمت کارت‌ های گرافیک RTX 4090 و 4080 به زیر نرخ مصوب

انویدیا طرح 1 را برای همه کارت‎‌های گرافیک RTX 30/40 مناسب می‌داند، اما توصیه می‌کند در صورتی که از مدل‌های بالاتری مثل کلاس XX70 و بالاتر از آن استفاده می‌کنید، سراغ سطح ۴ بروید.

انویدیا وعده داده که به‌زودی امکان پشتیبانی از کارت‌های گرافیک سری RTX 20 را نیز مهیا خواهد کرد. شما می‌توانید در ادامه تصاویر نمونه‌ای را ملاحظه کنید که توسط ComputerBase از قابلیت‌های RVSR ارائه شد.

قابلیت RTX Video Super Resolution در بهبود کیفیت تصاویر

قابلیت RTX Video Super Resolution در بهبود کیفیت تصاویر

قابلیت RTX Video Super Resolution در بهبود کیفیت تصاویر

اخبار مرتبط